• ius lexis

Vad ville du heta när du var liten?

Jag visste inte riktigt vart jag skulle göra av den här tråden så den fick hamna under nan!

Frågan är alltså: Vad ville du egentligen heta när du var liten??

Jag kan bidra med:
    Indiana (efter indiana jones:)
    Jessica (för det hette min bästa vän vilket självfallet var ett mycket roligare nan än mitt eget)
    Tiffany (för det hette film snyggingar på 80-90talet)
    Jack (för att det lät häftigt tyckte jag.)

• Svar på tråden Vad ville du heta när du var liten?
  • linas fina
    Lycklig2012 skrev 2012-01-02 13:25:32 följande:
    Så du menar på fullaste allvar att barn som hette Susanna och Jessica hade rökande föräldrar som satt inklämda i en tvåa i stan/förorten? Ja inte vet jag men där jag växte upp hade jessica och Susanna det rätt bra, bodde i villa och lekte på gatan utanför, hoppade hopprep.... Jag vet inte vilka namn som var WT då?  Inte dom i alla fall. Dom hette kanske mer Kim, Jack eller nåt...

Och jo, det finns wtnamn. Helt klart. Själv skulle jag INTE döpa mitt barn till Tindra-li eller dyligt även om både det och Kevin kan låta sött.
    ALLA barn med de namnen var såklart inte WT. Men så är det ju med de namn som du själv nämnde. ALLA Kim och Jack var inte heller WT. Jack hörde jag ingen som hette då, det har mer slagit igenom på senare tid. 
    Jessica tycker jag är ett klockrent 80-tals WT-namn. Susanna kan jag bara av personlig erfarenhet säga att det förekom bland de coola rökande brudarna som jag nämnde i mitt första inlägg. 
  • Lycklig2012
    linas fina skrev 2012-01-02 13:33:27 följande:
    ALLA barn med de namnen var såklart inte WT. Men så är det ju med de namn som du själv nämnde. ALLA Kim och Jack var inte heller WT. Jack hörde jag ingen som hette då, det har mer slagit igenom på senare tid. 
    Jessica tycker jag är ett klockrent 80-tals WT-namn. Susanna kan jag bara av personlig erfarenhet säga att det förekom bland de coola rökande brudarna som jag nämnde i mitt första inlägg. 
    Ja, inte vet jag, Jag känner också några Jessica som både rökte och var "WT". Å andra sidan hade vi 2 Jessica i varje klass på den tiden..själv är jag född 71 så vi kanske är lite olika åldersgrupper oxå.
  • linas fina
    Lycklig2012 skrev 2012-01-02 13:38:25 följande:
    Ja, inte vet jag, Jag känner också några Jessica som både rökte och var "WT". Å andra sidan hade vi 2 Jessica i varje klass på den tiden..själv är jag född 71 så vi kanske är lite olika åldersgrupper oxå.
    Ja kanske det, jag är 14 år yngre. Sen kan man säkert ha lite olika uppfattningar om vilka namn som är WT. Vissa namn kan ju få mer fäste i vissa delar av landet.
  • Mellanmjölkens land

Ylva ville jag heta efter en cool tjej i min klass. När jag blev äldre ville jag heta mitt nuvarande namn och bytte även till det. Det kommer från en fantasybok och jag är ensam om det i sverige. Gillar fortfarande mitt namn men har insett att det kanske inte är det mest praktiska namnet eftersom det inte direkt är lättstavat.

• tulip79

Jag har alltid gillat mitt namn och ville inte byta bort det när jag var liten heller! Då var jag ensam om det, nu heter var och varannan tonåring det...

• Lucky

När vi lekte när jag var liten hette jag: Rebecca Fredrika Ida
    Och när jag var ännu mindre sa jag att jag hette Annette så när mamm gick runt och ropade så svarade jag inte och de jag var med trodde ju att jag hette Annette

• fluu

Jag ville heta Anna,Frida,Hanna eller nåt annat "normalt". Avskydde mitt namn när jag var liten sen min lärare fällde en kommentar om mitt namn. Visserligen menade hon inget illa,men efter den kommentaren ville jag inte längre presentera mig eller säga mitt namn i onödan.

Nu gillar jag mitt namn igen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • CarpeNoctem

Nathalie - Har alltid och kommer alltid gilla det namnet, får vi en dotter nu om några dagar så kommer hon heta just det :)

• Otto

Jag ville heta Linda. Tungan ute
    Har ingen aning om varför, eller vart jag fick det ifrån, men det var det finaste namnet jag visste och jag lurade alltid människor jag inte kände att jag hette Linda, tills mamma kom och förstörde det för mig. Glad

• Längtanefterbebis

Jag var ganska nöjd med mitt namn då de va väldigt ovanligt när ja växte upp, mitt namn är Melanie :) sen ville jag emellanåt heta Michelle efter ngn tvserie :)

• wity
    MrsAssault skrev 2011-09-04 11:45:12 följande:
    Jag ville heta Diana efter Diana i V

Jag med!
    ♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • An0nym0us

Ferdinand...jag var en förvirrad liten sak :)

• kickan89

Jag heter Jessica och är född 89 och har aldrig tidigare hört någon säga att det är WT. Jag kände massor av andra Jessicor när jag gick i skolan och nästan alla var "fina flickor" med utbildade föräldrar med bra jobb, bodde fint och var duktiga i skolan och så. Men med tanke på hur många som har det namnet så är det säkert vanligt förekommande i de flesta sociala grupper. Jag gillar dock inte namnet, hade hellre haft mitt mellannamn, Amanda, som tilltalsnamn.

När jag var liten ville jag heta Ann-Sofie för det heter min mamma :P Ville jätte gärna byta namn till Ann-Sofie haha. Och så ville jag såklart heta Ariel också eftersom jag älskade Den lilla sjöjungfrun :) 

• linas fina
    kickan89 skrev 2012-01-06 16:10:51 följande:
    Jag heter Jessica och är född 89 och har aldrig tidigare hört någon säga att det är WT. Jag kände massor av andra Jessicor när jag gick i skolan och nästan alla var "fina flickor" med utbildade föräldrar med bra jobb, bodde fint och var duktiga i skolan och så. Men med tanke på hur många som har det namnet så är det säkert vanligt förekommande i de flesta sociala grupper. Jag gillar dock inte namnet, hade hellre haft mitt mellannamn, Amanda, som tilltalsnamn.

När jag var liten ville jag heta Ann-Sofie för det heter min mamma :P Ville jätte gärna byta namn till Ann-Sofie haha. Och så ville jag såklart heta Ariel också eftersom jag älskade Den lilla sjöjungfrun :) 
    Som sagt, inga namn är huggna i WT-stenen. Säkert kan ett namn som bärs av många WT-personer få mig att uppleva det som WT, men i andra sammanhang upplevs det inte så. Så är det ju med dagens WT-namn också. Man får ta det med en nypa salt. =)
Svar på tråden Vad ville du heta när du var liten?