• ius lexis

Vad ville du heta när du var liten?

Jag visste inte riktigt vart jag skulle göra av den här tråden så den fick hamna under nan!

Frågan är alltså: Vad ville du egentligen heta när du var liten??

Jag kan bidra med:
    Indiana (efter indiana jones:)
    Jessica (för det hette min bästa vän vilket självfallet var ett mycket roligare nan än mitt eget)
    Tiffany (för det hette film snyggingar på 80-90talet)
    Jack (för att det lät häftigt tyckte jag.)

• Svar på tråden Vad ville du heta när du var liten?
  • iwannarock

Linnea elelr Linda ville jag heta mest va det Linda som gällde tyckte det va ett riktigt fint namn och sen gjorde ju Arvingarna den där låten Linda går hahahah då ville jag det ännu mer.

• J90

Anastasia ville jag heta! Efter filmen, såklart. :) För jag hoppades ofta på att jag egentligen var en prinsessa! :P

• Alexi

Anna, Maria, Linda eller Sandra tror jag jag tyckte var superfina. Mycket för att de var bland de vanligaste namnen då och jag har ett namn som är väldigt udda i min generation och därför alltid drömde om ett mer vanligt namn.

• YokohamaNr2

Mirre ville jag heta av någon anledning, hade antagligen läst lite för mycket Starlet

• Krake

Elinor eller Eleonora. Ingen aning om var jag fick det ifrån.

Moster, inte monster.
  • True love

Jenny, Linda, Melanie, Amanda, Ida, Ellinore var namn jag ville ha när jag var liten. Mest Melanie och Ellinore. Desireé´gillade jag oxå, Denise och Stephanie.

• Ellaria

Robin (efter Robin Hood) eller Peter (efter Peter Pan). Behöver jag nämna att jag var pojkflicka? :P

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
Svar på tråden Vad ville du heta när du var liten?