lelodi skrev 2011-08-25 11:37:20 följande:
Jo, men varför måste barnen sälja på just den arbetsplatsen då?
Tror du tillhör en minoritet som frivilligt vill köpa jultidningar självmant (?)

.
Nej, skämt åsido, att hitta någon bekants bekant som har ett barn som säljer kan aldrig vara omöjligt. Lycka till!
Tack
...fast det är ju heller inget problem att någon förälder (eller sju för den delen) lägger en tidning i fikarummet. Jag handlar ju bara om jag vill och jag är inte angelägen nog att jaga runt efter tidningen. Gör man det känner man sig ju också
tvungen att handla något och detär inte så att jag har ett absolut behov som måste tillfredställas
På mitt jobb finns det fullt av vuxna människor som jagar runt med kataloger från Tupperware, Herbalife och Mary Kay. Det stör mig i så fall mer eftersom de tenderar att både predika och tjata om det också. Och produkterna är svinaktigt dyra. Jultidningspäronen brukar vara tämligen diskreta.
Och så tycker jag inte det är curling direkt att be folk placera ut kataloger på strategiska ställen där det kan finnas hugade köpare - det tyder väl mest på lite framåtanda och entrepenörskap... Så gör ju vuxna säljare så varför inte barn om de nu ska lära sig att sälja. Dörrknackning är ju inte precis effektivt - det fattar de ju ganska snart. Att utnyttja sitt kontaktnät däremot...