Jag vill sparka liv i tråden igen. :)
Jag har en svärfar som bor i USA och han passar på att fylla jämt i april. Vi har inte varit över och hälsat på honom trots att han bott där i snart 15 år...av blandade anledningar men nu slår vi till och åker strax före påsk och stannar i 13 dagar.
Vi som åker är jag, sambon och svågern samt 4 av våra barn (19,18,17 och 4 år). Blandad kompott där! :)
18-åringen och 4-åringen tillhör mig och sambon. 18-åringen har flygit förr men det har inte 4-åringen.
Vi har börjat prata om resan med 4-åringen som är såååå inne i att han ska resa. Vi har tittat på barnfilmer och läser böcker som handlar om att flyga och han kan knappt vänta. Ska bli intressant att se hur det blir när vi väl är där...
Vi åker via London till Phoenix, Arizona vilket innebär flygtid på 2,5 timme + ca 11 timmar.
Jag har kollat med resebyrån, för jo vi använde en sådan istället för att boka själva, och de kan itne ordna seating åt oss i förväg utan det msåte vi göra själva och det är bara en viss tid innan man kan göra det.
Min första och största fundering är om ni vana resenärer har några bra tips på var vi ska sätta oss?
Vi åker med BA och långa trippen blir med en Boeing 747-400 och vi har ekonomibiljetter.
Någon som har erfarenhet av att flyga med BA och ha barn med sig?
Har läst lite på hemsidan och det ser ju bra ut men jag vill gärna höra hur verkligheten är. :)
Vet att det är lockande att sitta vid nödutgångarna med det extra benutrymme det ger men då är det väl så att man inte kan fälla stolarna bakåt där va...?
Vi hade tänk dela upp oss lite så tonåringarna får sitta bredvid varandra och ja ghar för mig att det finns 4 platser i mittenraden på de där planen så då kan vi andra som är kvar sitta tillsammans. Har kollat hur planen ser ut men har det inte färskt i minnet just nu...
Hur är det med virknålar och trästickor att sticka med, får man ta med dessa farliga vapen ombord nu för tiden? :)
Någon som har koll på om jag får ta in vaniljsocker och pärlsocker för eget bruk? Kollade Tullmyndighetens lsita men det står inget om socker... Uppfattade listan som att den bestod av de produkter de ofta får frågor om. Måste nog mejla och fråga.... Svärfars bonusbarn längtar efter vaniljbullar! :)
Jag har problem med trycket när vi landar... Någon som kan säga vad de tycker om 747-400:s tryckkabin?
Väl där kommer vi att ha ett eget hus för oss själva och det ger ju också större möjligheter med hushållning och matlagning vilket jag tycker är ett plus.
Så, då kommer vi till det roligaste...shopping!!!! :)
Jag älskar GAP! Och vet att det finns en Outletby där GAP finns. Vet också att Phoenix Premium Outlets öppnar när vi är där! Ibland ska man ha tur... ;) Har även sett i början av tråden någon nämna Carters och ett annat märke.
Nu undrar jag ju då, har ni några bra tips om affärer för inredning, barnkläder (kille 4 år) och kläder för en kille 18 år? Sen vet jag ju att 19-åriga tjejen och jag kommer att shoppa loss... :) Pyssel i stil med Panduro?
Och vad ska man passa på att köpa när man är där!?
Någon som har några bra tips på aktiviteter eller ställen att se/åka till i närheten av Phoenix?
Har hört talas om ett museum med tv-spel... Jo, vi funderar på Grand Canyon och ev SeeWorld eller vad det heter...
Ja, många funderingar blir det... Hoppas någon har lust att räta ut några frågetecken åt mig! :)
Just ja, en sista fråga... Är det samma mått på påslakan till enkelsäng i US som här? :)