• Fr1dlyst

Vid vilken ålder har/hade ditt barn storlek 29 i skor?

Som rubriken lyder.. Min son är snart 3,5 och hans nya höstkängor blev i storlek 29.

Litet, normalt eller stort..?

Axel 080415 och Ludvig 100315
  • Svar på tråden Vid vilken ålder har/hade ditt barn storlek 29 i skor?
  • Ninette

Min dotter fyller 6 år om en månad, när vi handlade skor igår så blev de stl 29 (men beroende på sko så ligger hon på 29-30)

• Guld gossarnas Super Mamma

Lakritsbåt: Tycker du???  Ändå drog jag till med + 2,3-2,5 cm extra i vinter skorna!  =)  =) tycker faktiskt att det var överaskande många som hade små barn med rätt stora fötter här ändå.  =)

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • augustisten

När han var 2,5 - 3 ungefär.

Nu är han 4,5 och i höstskor får vi köpa 32/33... Fördelen är att ingen på förskolan tar fel i alla fall :)

• Anne69

Min 5-åring har precis börjat med 28.....men vinterskor får bli i 29.

• mandie

Min erfarenhet är att det kan skilja väldigt mycket mellan märken och olika sorters skor.  Därför mäter vi alltid sko + fot innan köp. I vårskorna och i sandalerna hade vår dotter 28 och i höstskorna har hon 27 och nej hennes fot har inte krympt ;)

• sarsparis

Min son är 3 ½ och har strl 30 ungefär, vinterkängorna kommer nog bli 31. Vi har alltid fått höra att han har stora fötter, när vi köpte vinterkängor åt honom förra året blev expediten chockad när hon mätte hans fötter och sa att det inte är varje dag man säljer strl 28 till en 2 ½ åring.
    Sonen har nu lika stora fötter som sin kusin som är 7 år Förvånad

• Bliglin

min son är 3,5 år och har stl 25-26. Är 97 cm lång. Gissar att fotstorleken passar ihop med längden...

• Pyrola
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-09-01 10:35:08 följande:
    Lakritsbåt: Tycker du???  Ändå drog jag till med + 2,3-2,5 cm extra i vinter skorna!  =)  =) tycker faktiskt att det var överaskande många som hade små barn med rätt stora fötter här ändå.  =)
    Barn är olika långa och likadant med fötter. Det är väl inte så konstigt att ett barn som är 105 cm har större fötter än en som är 97 cm lång? Tycker det är bara lite onödigt att kalla barns fötter stora. Jag skulle inte skriva vad kort din son är det är ju ändå inom normalspannet.
  • Lussekatten87

Min son har strl 26 och är 3,5 år.  Lär väl dröja till minst 4 år innan han har 29.

• Phillippa

Min dotter är 5,5 år och har 28-29 i skostorlek. Sonen är 1,5 år och har storlek 24...

• gossensmamma

Min son är 4,5 och har 30 i skor. Dom är lite stora, men han avskyr när det sitter åt nånstans.

• Mascaraklumpar

Han var nog 6, skulle jag tro.

Svar på tråden Vid vilken ålder har/hade ditt barn storlek 29 i skor?