Angels skrev 2011-08-30 10:58:04 följande:
Vaknar han om det blir blött i sängen eller kanske rent av när han börjar kissa?
Tyvärr kan han ligga länge utan att vakna. PÅ morgonen brukar det kunna vara helt iskallt 
Angels skrev 2011-08-30 11:45:41 följande:
Vi gjorde också så, men tyvärr så hände det allt för ofta att det kom i sängen innan vi hann ta upp barnet + att nattsömnen blev störd och barnet fick inte den sömn det behövde. Det var också jobbigt för barnet när det blev blött i sängen och därför tog vi det gemensamma beslutet att börja använda blöja igen trots att det tog emot. Barnet började sova bättre på nätterna och så småningom slutade sängvätandet.
Är helt övertygad om att det är en mognadssak och jag tror inte TS son är mogen att sova utan blöja. Det viktiga är som du skriver, att inte skuldbelägga barnet och att inte få barnet att se blöjan som något fult. Det är bättre att ha blöja på natten än att kissa ner sängen hela tiden.
Jag lyfter också upp, men det är tungt när han nu väger alldels för mycke för vad min klena rygg orkar.. Han vaknar ju inte av att jag tar upp han :-O Det mest jobbiga är att han är jätteledsen varje kväll när han måste ha blöjan. Han vill verkligen verkligen inte :-/
Självklart skuldbelägger vi han inte!! Eller iaf inte jag. Jag vet ju tyvärr inte hur det är hemma hos sin pappa där han är varannan vecka..