• daimstrut

Tips angående Pognae bärsele!

Hej!

Har just köpt min första ergonomiska bärsele till min son på tre mån som är ganska stor. Han verkar trivas, men jag hade problem att få selen att sitta skönt, fick ont i axlarna trots höftbandet tyckte jag + att spännet där axelbanden går över i remmar hamnade precis under min armhåla så att det skavde. Sitter mycket bättre på min sambo. Men, nu ikväll testade jag att korsa axelbanden, och vilken skillnad Ser lite klumpigare ut och är lite knöligare att få i bebis men ack så skönt! Ville bara tipsa andra nybörjare om detta i en tråd.

Annars tycker jag selen är snygg och verkar välgjord. Fick med en extra ryggplatta, en midjeväska för mobil eller nycklar och ett par långstrumpor till bebisens ben. Köpte den på ebay direkt från Korea då den inte säljs här i Norge. Fick den till ett riktigt bra pris också, endast 420 riksdaler inkl frakt, kolla in länken om ni är intresserade.
    www.ebay.com/itm/New-POGNAE-Baby-Carrier-infant-toddler-25-Color-Choice-/160538076736

• Svar på tråden Tips angående Pognae bärsele!
  • sanakan

Hehe, visste väl att jag fått något om bakfoten :P

Men grejen är att hon är inte stadig i nacken ännu, så om jag inte har nackskyddet hänger hennes huvud bakåt mot den ganska "hårda" kanten på selen, så känns bättre att ha det faktiskt.... Men ska vända på det då :)

• Samboo

Det ser även ut som om du kan skaka ner henne lite till i selen innan du drar åt ordentligt!

• sanakan

En fråga till om min kära sele :)

När man knäpper spännet upptill bak på ryggen (har henne fram), så är det ju liksom bara det lilla spännet som gör att selen håller ihop. För om jag knäpper upp det spännet så åker hela axelbanden av mig, glider av liksom, eftersom jag har ganska smala axlar. Känns läskigt att säkerheten endast hänger på ett enda plastspänne.

Därför undrar jag: Finns det nån säkerhetsgrej jag har missat? Annars kan man ju fixa nån extra rem själv...

Men alla svarta remmar på min sele har en resår-ögla i änden, ska man göra något med den?

Tänkte om jag missat något. I övrigt funkar selen toppen nu, Selma är fem månader och jag brukar handla på ICA med den för vi har nära till affären :)

• Flickan och kråkan
    sanakan skrev 2012-04-22 17:18:30 följande:
    En fråga till om min kära sele :)

När man knäpper spännet upptill bak på ryggen (har henne fram), så är det ju liksom bara det lilla spännet som gör att selen håller ihop. För om jag knäpper upp det spännet så åker hela axelbanden av mig, glider av liksom, eftersom jag har ganska smala axlar. Känns läskigt att säkerheten endast hänger på ett enda plastspänne.

Därför undrar jag: Finns det nån säkerhetsgrej jag har missat? Annars kan man ju fixa nån extra rem själv...

Men alla svarta remmar på min sele har en resår-ögla i änden, ska man göra något med den?

Tänkte om jag missat något. I övrigt funkar selen toppen nu, Selma är fem månader och jag brukar handla på ICA med den för vi har nära till affären :)
    Det är resåröglan som är säkerhetsgrejen . Man ska trä öglan över spännet så att om spännet av någon anledning går upp så håller resåröglan ihop det hela hjälpligt tills man kan knäppa igen.
  • sanakan

Ahaaa, jag jag tittade lite närmare nu och anade att det var så man skulle göra... Dumt att jag inte fattat det förrän nu!

Tack :)

• betula

Någon som har en fungerande länk till där det går att beställa till sverige??

• sanakan

Hittade ingen på Ebay just nu, den säljare jag använt i Sydkorea (beautyplex, nånting) hade inga inne nu. Länk till den finns tidigare i tråden, men han/hon/de kanske får in igen! Det var i alla fall smidigt att beställa från dem. Man måste betala med Paypal (som på de flesta Ebay-auktioner). Hoppas du hittar något!

• sanakan

Nej men den verkar ju perfekt, levererar till hela världen, osv :)
    Funkar säkert bra :)

• hobs0n

Hallå kära barnsligt barniga människor!

Jag och min käre fästmö väntar på våran baby och har köpt det mesta  förutom just bärselen :)

Vi har bestämt oss för en Pognae och hittade då denna tråd, det tråkiga är att det verkar inte gå att leverera till sverige. Har ni tips om vart vi kan köpa den? Snuskigt dyrt att köpa den på det "vanliga" sättet...

Tack på förhand! 

• hobs0n

Verkar inte som man kan redigera inlägg på detta forum. Men iaf, man kanske kan köpa den begagnad? 

• Flickan och kråkan
    hobs0n skrev 2013-11-17 18:52:35 följande:
    Verkar inte som man kan redigera inlägg på detta forum. Men iaf, man kanske kan köpa den begagnad? 

www.sjalbarn.se har en aktiv köp-/säljavdelning. Har dock inte sett så många pognae just men andra ergonomiska bärselar finns det. Annars finns ju blocket. Ett par ergo som pognae är mycket lik brukar alltid finnas.
  • Flickan och kråkan

Glömde: om något är värt pengarna så är det ett bra bärredskap. Vi har inte vagn men många sjalar och bärselar och ändå klart billigare än vagn. Inte så mycket man verkligen behöver - babyskydd, blöjor, torra tvättlappar, lite kläder och ett bra bärredskap.

Svar på tråden Tips angående Pognae bärsele!