• untitled

Dukan dieten - Ny livsstil - & en ny blogg på köpet!

Denna tråd finns även inne på vikt, men kom på att kosthållning kanske passar ändå bättre!

Igår började jag med det nya fenomenet "Dukan dieten".

Fick nys om hela grejen när jag läste om dieten i senaste numret av Amelia.Tyckte det lät toppen, och något som passar mig! 

Igår tog jag som sagt steget mot ett lättare liv med motivationen på topp!
    För egen motivation, och som en påminnelse/resumé, startade jag idag för första gången en blogg! Spännande tycker jag, då jag alltid varit intresserad men sällan vetat vad jag ska skriva! Känner du igen dig?

Har du/ eller går du själv på dieten? Eller kanske vill du samtidigt nu som mig, starta och skriva om din framgång och tips här i tråden!
    Nedan finner du information om Dukan - dieten:
    http://www.nyttigt.eu/viktminskningsprogram-som-ar-en-stor-succe-i-frankrike-dukan-dieten/

Och kom gärna med tips och feedback i bloggen om du vill! Första gången som jag ger mig ut i blogg djungeln som
    sagt, och lite kommentarer, tips och push är aldrig fel!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:26
    Min blogg hittar ni på

utandning.blogg.se

• Svar på tråden Dukan dieten - Ny livsstil - & en ny blogg på köpet!
  • untitled

Hej!

Faktiskt har jag mått toppen under mina dagar (är inne på 9nde dagen på attackfasen).
    När jag tidigare gått på GI har det inte funkar så bra, fått jordens blodtryckfall, yrsel, huvudvärk osv.

Men under denna tid har jag vid 1 tillfälle varit lite hängig, men tror också att det hade att göra med att
    sovit himla dålig den natten! 
     Kämpa på så ska du se att det fungerar utmärkt. och jag hoppas att du känner dig lika pigg och energisk som jag gör efter ca 1 vecka!

Min vägning sker också imorgon! Ska bli spännande! Har dock mätt idag, och det är faktiskt skillnad alltså!
    På bara en vecka! Det ger än verkligen motivation att fortsätta.
    Har dom inte här på rak arm (måtten) men skrivit det i sista inlägget i bloggen - som just handlar om tiden med Dukan -dieten, där kan ni se hur mkt det kan hända. Kanske ännu mer för er del

utandning.blogg.se

• ollasulrika

God morgon finaste tjejjerna! Idag har det gått en vecka å vägning igen då. Vågen stannade på -2,2 kg sen sist! Det får jag väl ändå säga e rätt bra! nu har jag "bara" 12,8 kg kvar enligt mina planer!

• untitled

God morgon!

Bravo jobbat! Har inte hunnit väga ännu - blir till kvällen! Men tänk, 2,2 kilo på 1 vecka! Det är himla bra!
    Mäter du också? Man brukar se skillnad även där och det är kul!

Har du varit inne på dukan sidan och skrivit in vikt, målvikt osv. för att få en kurva om hur lång tid det bör ta innan du är i hamn? Ha en fin dag hörrni!

Nu blir det full rulle kanelbulle (i wish, sötsugen sköljer över mig denna morgon)

• ollasulrika

Jag kika på den sidan ja, å enligt det skulle jag va klar den 2 dec om jag inte minns fel, men jag vet inte. Tar det som det kommer. Jag tänker inte stressa utan det får ta den tid det tar. Är inne på dag 8 på attacken å hade tänkt köra 10 dar men imorrn ska vi bli bjudna på restaurang så då kör ja på nån köttbit å sallad! Jag åt även torkade plommon å liknande frukt igår eftersom jag varit förstoppad i tre dar, det löste sig med det problemet iaf kan ju tilläggas. Sen att det inte tillhör dieten det strunta jag i. Hade stått still i 3 dar så ja antar att det va orsaken. Nån mer som blir trög i magen? Eller e jag konstig å känslig kanske?

• untitled

Ja jag har också varit det! Fick tipset att hälla linfrön i ett glas vatten i kylen över natten och sen sila bort fröna på morgonen och dricka. Det ska göra susen och sedan fortsätta så tills det blir bättre!

Provade det och jag tycker att det vart lite skillnad!

Min tioende dag är idag, så imorgon blir det sallad och grönsaker. Tänk att jag aldrig saknat det så mycket som nu
    Något jag verkligen varit sugen på är morötter och gurka med vitlöksdipp, mumma! Så det blir det imorgon
    och kanske tacos (utan de tillbehör som inte är OK givetvis) eller kycklingsallad.

• O Z

Jag hoppar också in i den här tråden.

Jag startade med attackfasen den 13/9 och gick snabbt ned 4,5 kg. Efter fem attackdagar gick jag in i cruisefasen och la till grönsaker i fem dagar. Vikten rasade inte, men jag gick ned några hg varje dag, sen kom det fem dagar utan grönsaker igen och då trodde jag att jag skulle gå ner mer igen, men istället har jag stått stilla. Är det någon som känner igen sig? På onsdag är det dags för grönsaker igen, så då antar jag att jag inte kommer att gå ner någonting heller. 
    Jag äter ungefär så här:

frukost: lättfil med havrekli
    lunch: minikeso, ägg och något kött, fisk el skaldjur.
    mellanmål: Något liknande det övriga på dagen.
    kväll: omelett gjord på minikeso, lättmjölk, ägg och något proteinigt i, tex krabba på burk eller kalkon eller räkor.
    Jag dricker 2-3 liter vatten om dagen och dricker en kopp grönt te på kvällen.  Är ute och går minst en halvtimme om dagen, idag blev det 1,5 h.

Brukar viktnedgången stanna upp innan den stabiliseras på sin nya vikt innan nästa viktminskning kommer? Även om platån inte kommer tillsammans med grönsaksdagarna? 

• prinsen2009

Hoppar gärna på här! Startar på mån!

• O Z
    prinsen2009 skrev 2011-09-26 22:14:08 följande:
    Hoppar gärna på här! Startar på mån!
    Lycka till!
  • vildovacker1

OZ : det beror kanske på hur mkt du vill gå ner. Är det färre kilon så brukar det vara lite svårare.

Jag tänkte prova lite lätt nu jag med. Kör 3 dagar attack.

• O Z
    vildovacker1 skrev 2011-09-27 06:39:17 följande:
    OZ : det beror kanske på hur mkt du vill gå ner. Är det färre kilon så brukar det vara lite svårare.

Jag tänkte prova lite lätt nu jag med. Kör 3 dagar attack.
    Jag ska gå ner 7 kg till. Har gått ner 4.5 kg.
  • bevingad

lägger till mina favoriter... .har provat på lchf, men klarar inte av allt fett man ska ha i sig... ska prata med sambon om detta

• O Z

Jag fick tipset att äta mer och det gjorde jag och då lossnade det :) Nu har jag bara två kilo kvar innan jag går in i tredje fasen.

Svar på tråden Dukan dieten - Ny livsstil - & en ny blogg på köpet!