Känslig 13 åring.
Hej!
Jag har lite funderingar över min snart 13 åriga son. Han har alltid haft kompisar och tyckt att det varit viktigt att träffa dom. Kompisarna har han haft hos sin pappa. Jag och min man bor några mil ifrån pappan och det har gjort att sonen bara har kommit varannan helg. Det har ju gjort att det har varit ganska svårt att få kompisar här. Nu har han dock fått ett par vänner som vi trodde han skulle vilja umgås med. Men helt plötsligt under sommaren ville han inte det. Jag har verkligen försökt att få han höra av sig till dom och jag har lyckats 3 gånger under hela sommarlovet. När han väl träffar dom så har de jätteroligt.
En dag när jag sa åt honom att ringa så bröt han ihop och ville inte riktigt tala om vad det var.
Jag börjar fundera lite om han tycker att de andra killarna är för tuffa för honom. Han är en person som har lätt till tårar och är väldigt känslig. Plus att jag för ett tag sen hittade en lapp i hans byxor där det stod att han var kär i sin killkompis. Jag har inte pratat med honom om detta men han vet om att det är ok att man är homosexuell men frågan är i fall han vet om att det är ok ifall HAN är det. Om det nu skulle vara så.
Till saken hör också att hans pappa kom ut som sexmissbrukare för 3 år sen och kämpar med det. Min son var den som tog hans försvar och måste hela tiden hålla koll på honom med att ringa 10 ggr på en helg bara för att kolla vad han gör.
Nu är vi mitt uppe i att han ska göra en prövotid här hos oss och prova att byta skola.
Ska man ta upp nånting med honom eller hur ska man göra?