• Äldre 5 Sep 18:56
    10202 visningar
    24 svar
    24
    10202

    Snabbaste bilen!

    Hej, jag undrar lite grann vilken den snabbaste bilen är! Den måste också vara billig, för snart kommer första barnet och blir man väl tvungen att lägga pengar på annat än skoj... Ja, ni vet väl hur det blir antar jag...

    Har verkligen inte råd med värsta vrålåket som ni kanske förstår så jag vill mer veta om de vanliga snabba bilarna! Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Snabbaste bilen!
  • MK
    Äldre 2 Jan 22:26
    #12

    svårt att säga utan veta hur mycket pengar du vill lägga ut?
    sen vad menar du med snabb? bra acceleration eller hög toppfart??
    att köpa en fet bil med massa hk behöver inte betyda att den är super snabb
    kolla på hk/kg och newtommeter

  • Äldre 4 Jun 22:06
    #13
    thomas55 skrev 2011-09-05 19:09:00 följande:
    De flesta bilarna klarar 110 - var skall du köra snabbare ?
    Man kanske vill köra om någon som kör 107? Skulle bli jävligt farligt om man var tvungen att ligga sida vid sida i en kilometer.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Äldre 28 Jul 16:11
    #14

    Toktrimmad Vw bubbla såklart, en helt klart otäckt snabb bil!! Hinka i en 2,2 liters motor med dubbla Weberförgasare och jag lovar att grabbarna i sina BMWs vid rödljusen blir ifrånåkta duktigt!! Siffror som 0-160 under åtta sekunder är ingen överdrift. Har varit på Vw dragracing under många år och det är tämligen oslagbara bilar... Lite retsamt oxå mot killar som har kärror som kostat flera hundra tusen...Elakt men roligt!! :) Kolla gärna youtube, finns en del roliga klipp med vassa bubblor, som piskar andra bilar..

  • Brippo
    Äldre 1 Aug 09:45
    #15

    Snabb
    Billig
    Pålitlig

    Välj två :)

  • Spirou
    Äldre 15 Aug 11:53
    #16

    Snabbaste bilen är väl en Veyron, eller liknande. Den gör över 400 knyck.

    Vi har köpt en Skoda Superb. Snabb är den inte, men tillräckligt för oss. Det går att åka dit för både fortkörning och vårdslöshet i trafik med den. Turbodiesel som drar riktigt lite, men stor bagage och enormt baksäte. Det var key selling-points för oss.

    Vill jag köra "fort" åker jag och hyr en Go-kart.

  • Äldre 18 Aug 15:29
    #17

    en -04 Saab 95Aero kombi med Etanolkit. den hamnar på ca 310hk. Billig i inköp försäkring plus med etanolen går den billigt med.
    Jag har kört ett par såna runt 0,85 på etanol. Har själv en trimmad 93a med ca 370hk och den kör jag på
    0,76.

  • Äldre 21 Sep 13:23
    #18

    Den 'snabbaste' bilen du kan ge dig på är väl en sån här: en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SLR_McLaren eller en koenigsegg...

    Men vad skall man med sådana till annat är att utsätta sig själv, sin familj och andra för livsfara. Själv har jag en Skoda Fabia kombi som fungerar utmärkt. Medelhastigheten för de flesta bilar i storstadsregioner (när de faktiskt rullar) är väl ungefär 25-30 knyck. Inte mycket till behov av en bil som kommer över 200 där inte. 

  • Co3ra
    Äldre 21 Sep 22:03
    #19

    Låter som en hög mognadsnivå när man skaffar barn att man vill ha en snabb bil. Det man först ska gå på är säkerhet och möjligtvis rymligheten.
    Men vill du ha något snabbt, då rekommenderar jag dig en Agera R som tillverkas av Koenigseggs. Levererar dig upp i 300km/h på ca 14,5 sekund. Har 1140 kästkrafter och ett vrid på 1000Nm.

    Men med tanke på att du ska ha en kotte, kanske något mer familjärt är lämpligt och då för att ha en kombi men ändå sportig bil, Porsche Panamera. Där hamnar Grundpriset på ca 1,7 miljoner kronor. Du har under pedalen 550hk. 0-100 på 3,8 sekunder. Med en bränsle förbrukning på 11,5 liter på tio mil.

    Hittills har jag varit väldigt sarkastisk. Och rekommenderar faktisk istället en 170hk diesel från Skoda, av modellen Superb. Mer utrymme och bil för pengarna får du knappt. Dessutom lite krut under pedalen när du vill köra om. Men i Sverige har vi en max hastighetsbegränsning på 120km/h, om TS inte visste om detta.

  • Äldre 3 Oct 13:42
    #20

    En bra Volvo är mycket stark och snabb.. och även bra familjebil!

    Antar att frugan blir förbannad om du köper en liten sportbil ;)

  • Äldre 23 Oct 21:59
    #21
  • BTD
    Äldre 25 Oct 20:32
    #22
  • Äldre 22 Nov 13:47
    #23

    AC Shelby Cobra var väl den accelerationssnabbaste bilen på sin tid. 0 - 100 på 4,2 sekunder tror jag det var.

    Så kan du binda fast barnvagnen bakom förarsätet (tror inte att det finns något bagageutrymme alls där).


  • Äldre 22 Nov 14:01
    #24

    En annan favorit från när jag var 11 - 12 år är Lotus Seven. Man köpte den som byggsats och kunde sätta in lite olika motorer.

    Jag vet inte om den är snabbast, men nog skulle man få en härligt fartkänsla redan vid 90?

    Eventuellt finns den fortfarande att köpa från Caterham, men den uppfyller nog inte moderna säkerhetskrav.


Svar på tråden Snabbaste bilen!