Tow2Mater skrev 2011-09-07 20:03:39 följande:
Kan ÖF då ha en dag bara för kristna föräldrar? Och en annan dag bara för muslimska föräldrar? En tredje dag bara för ensamstående föräldrar? Den kan alla andra få komma dit två dagar i veckan.
Skandal med denna specialbehandling för en grupp ! Det visar tydligt att de inte vill ha lika rättigheter och behandling; de vill ha specialbehandling då det passar deras agenda. Behövs ett forum för speciella grupper - ha det utanför öf, precis som kristna familjer kan träffas t ex i kyrkan.
Det är en eftermiddag i veckan och den är avsedd främst för regnbågsfamiljer. Var och varannan gång brukar det dyka upp någon som har missat detta och de behöver ej vända i dörren. Alla andra får med andra ord komma dit ifall de känner sig diskriminerade men de brukar vanligtvis hålla en ganska tillbakadragen profil. Det är dock inget krav.
Jag vet att Stockholm har kommunal ÖF för unga föräldrar. Kan mycket väl även ha det för ensamstående föräldrar. Skulle inte bli förvånad ifall det fanns för muslimer också. Tycker inte detta är ett problem. Varför skulle jag bli sur bara för att jag inte får vara med de unga föräldrarna? Jag skaffade barn när jag var äldre, diskriminering! Eller kanske ej. Tror faktiskt att alla "andra" kan hitta en ÖF som tar emot dem även på tisdag em.
Regnbågsöppna är skönt att gå till då man kan prata om sin familj och tex hur man har lagt upp föräldraledigheten och andra vardagliga frågor utan att behöva förklara och förklara och försvara, då dessa frågor kan se lite annorlunda ut för våra familjer. Dessutom har vi där träffat vänner med barn i samma ålder som vi fortfarande umgås med och det uppskattar våra barn nu när de är lite äldre. Nu har de kompisar som även de har två mammor (ont om bögar där) och ser att inte alla andra alltid har en pappa.