• neonguy

    Vad fick dig att börja sympatisera med SD?

    Undersökning efter undersökning här på FL visar att SD är det mest populära partiet av det som finns att tillgå, och jag som själv sympatiserar med detta parti tycker självklart det är bra.

    Men jag kan inte låta bli att undra vad specifikt som fick dig att "ta steget", eller vad som fick bägaren att rinna över, eller hur man ska säga? Jag menar, redan för ett par-tre år sedan var SD inte i närheten lika populärt på detta forum. Därför kom jag på denna idé till tråd. Dela med dig av din lilla "resa"!

    Jag börjar: För mig var det en "successiv process". Jag hade uppfattningen av att SD var ett radikalt parti och kändes "avlägset" på något vis - jag var väl mer eller mindre i linje med den massmediala bilden, men egentligen höll jag ju med SD.

    Men nån gång 2008 började jag hänga mer på Flashback och där var det några inlägg som kändes övertygande, och då började jag fundera på om jag skulle rösta M igen eller SD. Man var nånstans mitt i mellan. Via FB så länkade nån några Youtube-klipp, som såg amatörfilmade ut, som visade bilbränder osv. Det fick en att vakna till.

    Det som dock gjorde mig helt övertygad var under 2009 när jag fick möta "mångkulturen" själv. Uppväxt i en typisk lagom svensk stad och sen flytt till Stockholm (som successivt sakta men säkert tragiskt nog får fler och fler "icke-attraktiva förorter", så att säga) var kanske en kontrast i sig. Men under sommaren det året trillade poletten ned, när jag stötte jag på ett gäng dryga turkar/araber på tunnelbanan som försökte göra sig lustiga på min bekostnad, huvudsakligen gällande mitt ursprung och hudfärg. Fler sådana här historier finns...

    Med tiden har jag också blivit mer och mer övertygad, men framförallt över hur samhällsklimatet utvecklats pga SD, hur värdelöst dom andra partierna beter sig, sjuka förslag och beslut som tas osv...

    Notera att detta inte är en tråd huruvida SDs politik är bra eller dålig, det kan man ta i nån av dom 721 tusen trådarna!


  • Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?
  • Daludd

    Ja att det är självklart att homosexuella inte har samma mänskliga rättigheter som andra är ju också skönt att ni säger öppet, hjälper också dem som inbillat sig att SD på något sätt lockar till sig ordentligt folk, när det verkligen inte är annat än kriminella som sitter med. Kul att kriminalitet är en fråga för vissa, haha! Jösses. Om man stör sig på bidragsfuskande sossar liksom, men att många större namn inom SD är DÖMDA för VÅLDSBROTT är tydligen okej!

    Gud alltså. Ni är så efter. 

  • edonator
    Daludd skrev 2011-10-15 10:08:47 följande:
    Ja att det är självklart att homosexuella inte har samma mänskliga rättigheter som andra är ju också skönt att ni säger öppet, hjälper också dem som inbillat sig att SD på något sätt lockar till sig ordentligt folk, när det verkligen inte är annat än kriminella som sitter med. Kul att kriminalitet är en fråga för vissa, haha! Jösses. Om man stör sig på bidragsfuskande sossar liksom, men att många större namn inom SD är DÖMDA för VÅLDSBROTT är tydligen okej!

    Gud alltså. Ni är så efter. 
    Sveriges Radio gjorde en granskning inför valet 2006 av samtliga riksdagspartiers lokalpolitikers brottsbenägenhet och inspirerad av den undersökningen gjorde tidningen Expo en liknande kartläggning av SD's kommunpolitiker. De två undersökningarna tog hänsyn till samma parametrar för att kunna vara jämförbara.

    Man kom då fram till att, även om det fanns flera misshandelsdömda i Sverigedemokraterna, så var det endast var tionde SD-politiker som någon gång var dömd för brott att jämföra med var femte för representanter för de övriga politiska partierna. Det var alltså dubbelt så vanligt att någon var dömd för brott bland de sju "etablerade" partierna som att någon i SD var det.

    Hur vore det om du provade att som omväxling granska dina fakta innan du påstår saker?

    Källor:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=937718
    expo.se/2006/val06-sd-a-var-tionde-kriminellt-belastad-a-misshandel-vanligast_1709.html
    spunge skrev 2011-10-15 08:33:45 följande:
    Då bevisar ni bara ännu en gång att ni är lågutbildade hjon som inte har begripit alls vad det handlar om.
  • tomten är far till alla barn

    @edonator Brottsbenägenhet? Du menar som Håkan Juholt som stjäl ifrån svenska folket brottsbenägenhet?

  • Kimona

    Jag röstade inte på SD, men håller med dom i vissa sammanhang. Det som jag tycker är jobbigt med dagens Sverige är att allt ska anpassas efter de som kommer, inte tvärtom.

    Jag har blivit nekad vanliga sommarjobb (korvkiosk, småbutiker m.m) för att jag inte kunde arabiska, somaliska eller serbiska.

    Det är ofta bråk i området och på bussarna p.g.a språksvårigheter och svenskar blir idag kallade rasister för ingenting.

    Det finns många invandrare som mår dåligt och behöver mer hjälp och detta borde prioriteras innan man tar in fler (ta hand om de som bor här först)

    så i vissa lägen tycker jag SD har rätt, men det är inte tillräckligt för att jag skulle vilja att de styrde landet, men invandrarpolitiken måste ses över!

  • edonator
    tomten är far till alla barn skrev 2011-10-15 15:54:46 följande:
    @edonator Brottsbenägenhet? Du menar som Håkan Juholt som stjäl ifrån svenska folket brottsbenägenhet?
    Om du är läskunnig kan du väl läsa vad jag skrev och sedan även de två länkar som bifogades. Det handlar om politiker som någon gång är dömda för brott under sin livstid oaktat trafikförseelser.

    Jag tror att Sveriges Radio ville utreda frågan för att sedan kunna jämföra den med andra ämbets- och yrkesgrupper liksom med svenska folket i stort.

    19% av alla lokalpolitiker aktiva i V, S, MP, KD, C, FP eller M hade någon gång under sin livstid dömts för brott. En jämförbar siffra för SD var 9,8% (50 av 511).
  • edonator
    Kimona skrev 2011-10-15 16:01:13 följande:
    så i vissa lägen tycker jag SD har rätt, men det är inte tillräckligt för att jag skulle vilja att de styrde landet, men invandrarpolitiken måste ses över!
    Det har man ju sagt sedan 70-talet, men situationen har enbart förvärrats. Jag undrar hur långt svenska folket kommer att låta det gå innan man reagerar, om ens någonsin. Åtskilliga tiotusental svenskar har flytt sina bostadsområden för att kunna leva lite tryggare med sina familjer. Frågan är bara hur länge är de nya bostadsområden de tagit sin tillflykt till trygga?
  • Kimona
    edonator skrev 2011-10-15 16:07:24 följande:
    Det har man ju sagt sedan 70-talet, men situationen har enbart förvärrats. Jag undrar hur långt svenska folket kommer att låta det gå innan man reagerar, om ens någonsin. Åtskilliga tiotusental svenskar har flytt sina bostadsområden för att kunna leva lite tryggare med sina familjer. Frågan är bara hur länge är de nya bostadsområden de tagit sin tillflykt till trygga?
    Mitt problem med SD är att i en del kommuner är deras högt uppsatta personer rasister som dessutom dömts för misshandel.
  • edonator
    Kimona skrev 2011-10-15 16:20:02 följande:
    Mitt problem med SD är att i en del kommuner är deras högt uppsatta personer rasister som dessutom dömts för misshandel.
    Haha, okej? Mitt problem med övriga partier är många. Ett flertal pedofiler avslöjades under tidigt 2000-tal högt upp i Miljöpartiet, i Folkpartiet dömdes härom året en kommunalpolitiker efter att ha köpt sex av barn (han fick sitta kvar), i Moderaterna finns en riksdagsledamot som tillhör Södertäljemaffian och en annan riksdagsledamot som tycker att män har rätt att misshandla sin fru, Socialdemokraterna behöver vi väl knappast ens ta upp i dagsläget?

    Man har redan studerat brottsbenägenheten i samtliga riksdagspartier och SD har minst andel politiker dömda för brott. Det räcker för mig.

    Sedan är jag ingen talesperson för SD's politik, men när man granskar ett parti kan det vara lämpligt att granska alla andra minst lika hårt. Man kan inte stirra sig blind på någon misshandelsdömd i ett parti och missa att det ser än värre ut i det parti man sedan faktiskt röstar på...
  • vinur
    Kimona skrev 2011-10-15 16:01:13 följande:
    Jag röstade inte på SD, men håller med dom i vissa sammanhang. Det som jag tycker är jobbigt med dagens Sverige är att allt ska anpassas efter de som kommer, inte tvärtom.

    Jag har blivit nekad vanliga sommarjobb (korvkiosk, småbutiker m.m) för att jag inte kunde arabiska, somaliska eller serbiska.

    Det är ofta bråk i området och på bussarna p.g.a språksvårigheter och svenskar blir idag kallade rasister för ingenting.

    Det finns många invandrare som mår dåligt och behöver mer hjälp och detta borde prioriteras innan man tar in fler (ta hand om de som bor här först)

    så i vissa lägen tycker jag SD har rätt, men det är inte tillräckligt för att jag skulle vilja att de styrde landet, men invandrarpolitiken måste ses över!
    Med risk för att bli hängd yttrar jag mig....=)

    Jag håller helt med dig!

    Jag är så förbannat trött på alla dessa invandrare som kommer hit och vägrar anpassa sig efter vårt samhälle! Det får ju vi göra när vi åker utomlands.
    Kan dom inte visa tacksamhet över att vi har "räddat" dom?????????!!!!!

    Jag har en vän som har flyttat till en annan stad eftersom hon inte vill ha sina barn på en skola med mkt invandrare där hennes ena barn blivit slaget kallad fula saker osv av invandrar barnen. Men ingen gör något!

    Jag är absolut inte rasist. Jag har ingenting emot invandrare som anpassar sig och försöker leva MED samhället.
    Men det är på tok för många!

    T.ex. ska alla somalier få ta hit sina barn (dom har väl ca 20 barn/pers) och det ska samhället bekosta men sen finns det svenskar som har svåra sjukdomar som kräver dyr medicin och då har vårt samhälle inte råd att ge medicinen som krävs! Hur sjukt är inte det? Är det verkligen rätt????
    Varför ska invandrare behandlas bättre än oss skattebetalande svenskar?

    Dags att vakna upp någon gång!!!!!!!!!! 
  • Neod2
    vinur skrev 2011-10-16 20:58:57 följande:
    Jag har en vän som har flyttat till en annan stad eftersom hon inte vill ha sina barn på en skola med mkt invandrare där hennes ena barn blivit slaget kallad fula saker osv av invandrar barnen. Men ingen gör något!

    T.ex. ska alla somalier få ta hit sina barn (dom har väl ca 20 barn/pers) och det ska samhället bekosta men sen finns det svenskar som har svåra sjukdomar som kräver dyr medicin och då har vårt samhälle inte råd att ge medicinen som krävs! Hur sjukt är inte det? Är det verkligen rätt????
    Varför ska invandrare behandlas bättre än oss skattebetalande svenskar?

    Dags att vakna upp någon gång!!!!!!!!!! 
    Nu ska du inte ställa grupp mot grupp, det är omänskligt och rasistiskt..har du inte fått lära dig det? När det gäller invandringens kostnader finns det inget tak för det för komplext att räkna ut vad speciellt vissa invandrargrupper kostar..man måste ju ta hänsyn till vad de genererar i vinst för samhället också.. (OBS ironisk)
  • Neod2
    Daludd skrev 2011-10-15 10:08:47 följande:
    Ja att det är självklart att homosexuella inte har samma mänskliga rättigheter som andra är ju också skönt att ni säger öppet, hjälper också dem som inbillat sig att SD på något sätt lockar till sig ordentligt folk, när det verkligen inte är annat än kriminella som sitter med. Kul att kriminalitet är en fråga för vissa, haha! Jösses. Om man stör sig på bidragsfuskande sossar liksom, men att många större namn inom SD är DÖMDA för VÅLDSBROTT är tydligen okej!

    Gud alltså. Ni är så efter. 
    Varför ska du som kvinna och homosexuell vurma för en politik som tillåter massinvandring av etniska grupper till Sverige som både har en kvinnorsyn som tillhör medeltiden och som förordar hat..förakt och dödsstraff för homosexuella??

    DU är så efter så man blir mörkrädd!
  • kalmarpiraten

    Det finns INGET riksdagsparti idag som uppfyller mina krav. Så därför har jag själv fått lyfta den fråga som är mest aktuell för mig just nu. Dvs riksdagsvalet 2018 och 2022. Frågan föll på invandringen och det skjutandet och mördandet som mer eller mindre blivit en vardag i Sverige. 

    Annars vet jag inte vad jag ska säga om (sd). Personligen tror jag att Jimmie Åkesson är bra mycket skickligare politiker än vad hans partikompisar är. 

    Här är förresten en sida som beskriver lite varför just mitt val föll på (sd) även om inte sidan i sig är någon (sd) sida. 

    POLITISK REALIST http://politiskrealist.hyperphp.com


  • Myten7891

    För att ja inte tycker om personer som successivt utnyttjar vår gästfrihet och välvilja utan att vilja bidra mer ett handtag själv.

    För att jag inte vill att mina barn ska bli tvingade att bära slöja eller leva under sharialagar. för att jag tycker att man tar seden dit man kommer och lär sej språket.

    för att jag anser att personer som kommit hit i nöd och sedan kastar sten på blåljuspersonal / Sverige ombedebart ska utvisas.

    för att jag inte köper ?gängkriminaliteten som hävdas?

    för att kaffet och bullen är slut..

    För att våra innan styrande politiker totalt misslyckats med intergering..

    Det är några av mina anledningar. 


    Hans
Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?