• Naoko

Stina har varit på systemet och köpt tre flaskor vin, hon blir trött av att bära och sätter sig på en bänk där en person som verkar vara en uteliggare frågar om han kan få en av flaskorna. Stina ger honom en av dem.

Så vad tycker ni om Stinas agerande? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stina har varit på systemet och köpt tre flaskor vin, hon blir trött av att bära och sätter sig på en bänk där en person som verkar vara en uteliggare frågar om han kan få en av flaskorna. Stina ger honom en av dem.
  • Naoko
    Wielkip skrev 2011-09-09 14:47:05 följande:
    Alternativet du glömde; han får la köpa eget vin att förstöra sitt liv med, inte snylta av andra. pfft.
    Fast frågan var ju inte vad du skulle göra, frågan var hur du reagerar på Stinas agerande.
  • MikuAndSaraLi

Jag hade inte brytt mej - det är hennes val.
    Men jag personligen hade vänligt förklarat att "Nej, domhär har jag köpt för att ta hem - inte för att ge till dej."
    När jag köper vin gör jag det till matlagning - och det är bara om det vankas middagsbjudning.

Annars hade nog gubben blivit besviken - det enda jag vanligtvis köper på systemet är deras alkoholfria, mousserande jordgubbsvin x'D

• bad gyal

Jag tycker att Stina behöver träna, om hon inte orkar bära 2,10 kilo :P.. 

• puss

tydligen så lönar det sig att gå och tigga vin på gatorna.
    kan vara bra att veta, jag ska dyka på nån som handlar i min prisklass.

Ät min sidfot
  • Anton Chigurh

Tycker Stina är en sympatiskt medmänniska som kommer bli väl mottagen i Allahs trädgård när det så småningom är dags. 

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • sötarara
    Pleco skrev 2011-09-09 10:49:41 följande:
    Tycker det var snällt av Stina. Vad spelar det för roll om det är en pizza eller en flaska vin hon ger bort, är uteliggaren alkoholist så har han ju behov av båda.

Jag anser att man inte ska lägga sig i hur andra, myndiga personer lever sina liv, självvalt eller inte. Om människan nu var sugen på vin så vem är jag att höja ett myndighetsfinger och säja ajabaja, en smörgås och mjölk är vad du ska ha.

Om någon fångar mig i ett generöst ögonblick så gör jag lätt som Stina.
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • cpOFFER

uteliggare har också rätt att tycka om vin och det håller dem varma så ja, varför inte. var det svartvinbärsvin?

Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • Kattdamen

Om de inte har något vin får jag väl skicka iväg dem att handla. Jag skriver en lista på det jag vill ha.

Svar på tråden Stina har varit på systemet och köpt tre flaskor vin, hon blir trött av att bära och sätter sig på en bänk där en person som verkar vara en uteliggare frågar om han kan få en av flaskorna. Stina ger honom en av dem.