• Den allsmäktige

Vad kan man göra på julafton?

Jag har en sambo som hatar allt som har med högtider att göra, och jag är väl inte heller ett jättestort fan av dem. Nu funderar vi lite smått på att skippa allt som har med familjen att göra på julafton och åka iväg.
    Då sambon är flygrädd och vägrar att flyga går det bort. Sen har han inte jättelång ledighet över jul heller så vi kan inte bila oss nedåt i Europa.

Vad har ni för förslag till oss?
    Vi har tittat lite på en 40 timmars kryssning till Helsingfors men är inte riktigt säkra. Jag älskar kryssningar, men sambon håller sig helst på land.

Så ge oss en massa tips! :)

• Svar på tråden Vad kan man göra på julafton?
  • Rosana
    Den allsmäktige skrev 2011-09-12 17:04:19 följande:
    Skulle det spela någon  roll? :P
    Beror ju på hur "tät" hon är...

(Förlåt förlåt förlåt! Hoppas att ni hittar något kul!) 
  • MammaTove
    Den allsmäktige skrev 2011-09-12 17:01:02 följande:
    SPA kanske kan vara något!
    Jag är intresserad av kryssning för då har man allt "på plats". Det finns underhållning och affärer öppna på ett och samma ställe.
    Om man åker på spa så kanske det blir lite långtråkigt..?Haha, han är bra på många andra sätt! ;)

Holiday Club i Åre har julpaket, de har ju allt under ett tak - spa/bowling/disco/mat/hotell..
    Finns många liknande upplägg på olika hotell runt om i landet..  
  • Queenie70
    Den allsmäktige skrev 2011-09-12 17:04:19 följande:
    Skulle det spela någon  roll? :P
    Ja i såna fall tycker jag det är taskigt och att ni får bita ihop och fira jul med henne.
  • Den allsmäktige
    Queenie70 skrev 2011-09-12 17:23:40 följande:
    Ja i såna fall tycker jag det är taskigt och att ni får bita ihop och fira jul med henne.
    Tycker du ska ta och umgås med henne en helg.
  • Queenie70
    Den allsmäktige skrev 2011-09-12 17:25:21 följande:
    Tycker du ska ta och umgås med henne en helg.
    Det är inte min svärmor.
  • Jagsjälv

Många hotell har ju julpaket just under julen, så kolla upp så att det inte blir en massa firande om det är det ni vill slippa.
    Annars kan ni hyra en stuga eller bo på lägenhetshotell så har ni faciliteter men inte så mkt firande. Lättare att undvika julstämningen då.. Jag tänkte typ Danmark el Tyskland...

• DramaQueen

Säg till alla att ni åker bort över jul, sen så drar ni för gardinen och äter gott och har film maraton hela helgen =)

Svar på tråden Vad kan man göra på julafton?