• Coffy

Börjar med Puregon 50IE idag, nån mer?

Hej
    Ska ta min första spruta idag, någon men som precis börjat eller ska börja som vill dela tankar ?
    Själv är jag 25 år och gått igenom 6 kurer pergotime utan resultat innan jag bytte läkare och fick puregon.
    Tycker det är ganska läskigt, men framför allt skönt att ta ett nytt steg :)

• Svar på tråden Börjar med Puregon 50IE idag, nån mer?
  • sorg80

hej.. ja det va länge sedan, hur går det för er tjejer.. 

hoppfull idag. jag var också på mödravård och va på inskrivningen, vi pratade länge, tog blodprover osv. nästa tid är det om 5 v typ, jag har rul i slutat av juli.. ska bli spännande och se..

• hoppfull idag

Sorg80, härligt att det flyter på bra. Känner du av graviditeten något, fått mage?

Själv är jag fortfarande ganska trött och illamående till och från. Magen är kanske liite större nedtill än innan, men ingen ser det utom jag :) Längtar efter en liten kula!

Jag har rul 7 aug, då kommer jag vara i v20. Längtar!! Hur går det för er andra?!

• Skuttan83

Hej allihopa, det var länge sedan jag lämnade ett avtryck här. Idag var vi på RUL och allt såg bra ut Skrattande då kanske man kan slappna av lite... Det lilla livet var väldigt rörlig så det var svårt att få till bra bilder, den ville inte riktigt samarbeta hehe Tungan ute därför gick det inte heller att se könet, det hade vi annars sett framemot att få veta men huvudsaken är ju att allt såg bra ut!! Kommer att få göra fler UL längre fram så få hoppas att den vill bli fotad då. 

Tror att jag börjar känna små rörelser, men de är väldigt diffusa. Har även börjat få lite sammandragningar, det blir alldeles hårt i magen en stund spec om man hostar eller så. Det släpper rätt fort, ibland kan det göra lite ont men det är inte så farligt. Är förresten i v 17+6 idag.

Nu är det bara att hålla tummarna så att allt fortsätter att fortlöpa som det ska!!! för er andra med!!!

• Matilda03

Hej!

Jag ska börja med sprutor i augusti, jag undrar lite om hur behandlingen går till. Hur ofta måste man gå på ultraljud eller lämna prover typ på en månad sett?  

• Skuttan83
    Matilda03 skrev 2012-07-13 13:40:06 följande:
    Hej!

Jag ska börja med sprutor i augusti, jag undrar lite om hur behandlingen går till. Hur ofta måste man gå på ultraljud eller lämna prover typ på en månad sett?  
    Hej

Vid varje behandling så har jag varit på VUL 3-5 ggr och då även lämnat prover förutom sista gången innan man tar ÄL sprutan. Allt beror på hur äggblåsorna utvecklas, för en del tar det längre tid. Av tre gånger så var jag tvungen att avbryta en behandling pga för många blåsor med samma storlek växte fram, helst vill man att bara en eller högst två blåsor når en storlek på ca 18 mm.

Önskar dig all lycka!
  • hoppfull idag

Hej Matilda03, jag fick gå ca 2 ggr i veckan i en månad, slutade med att jag blev överstimulerad och blev konverterad till IVF. Var otroligt tacksam att jag var på en IVF-klinik och inte hos min gyn, så att man inte tagit sprutorna i onödan.

Lycka till!

• hoppfull idag

Hej tjejer, hur går det för er?
    Jag är i v 21 nu (v20+1) och var på RUL i tisdags. Fick se en frisk liten pojke med alla kroppsdelar och organ på plats. Sån lättnad och så fantastiskt att få se honom! Har fortf BF 28 dec. Känner sprattel i magen dagligen nu, mysigt, och magen har vuxit lite och syns när jag har tighta kläder.

Hur mår ni? Stor kram!

• Skuttan83

Hej .

Är det någon av er tjejer som fortf kikar in på "vår" gamla tråd? Kan iaf meddela att vi fick en dotter 30 nov kl 9:21. Allt gick bra och hon mår bara fint Glad Hon låg i säte så därför blev det ett planerat snitt.

Hur går det för er andra? Kram

• hoppfull idag

Skuttan82, stort grattis! Vad mysigt med en liten tjej. Hur var det att genomgå snitt?

Själv har jag BF om tre veckor (28 dec) och mår bra måste jag säga. Har ganska liten mage men lillen ligger över snittet så jag oroar mig inte över det. Har lite svårare att sova men ska ändå inte klaga. Jobbar två v till och tar semester i mellandagarna så får jag ut hela min dec lön. Om han inte kommer imorgon då ;)

Längtar efter att få se hans lilla ansikte. Vad var det bästa efter förlossningen? Går det bra att amma? Kram!!

• Skuttan83
    hoppfull idag skrev 2012-12-08 11:51:37 följande:
    Skuttan82, stort grattis! Vad mysigt med en liten tjej. Hur var det att genomgå snitt?

Själv har jag BF om tre veckor (28 dec) och mår bra måste jag säga. Har ganska liten mage men lillen ligger över snittet så jag oroar mig inte över det. Har lite svårare att sova men ska ändå inte klaga. Jobbar två v till och tar semester i mellandagarna så får jag ut hela min dec lön. Om han inte kommer imorgon då ;)

Längtar efter att få se hans lilla ansikte. Vad var det bästa efter förlossningen? Går det bra att amma? Kram!!
    Hej. Själva snittet var jättejobbigt för mig. Var inte nervös innan eller så, kände mig väl förberedd men när det väl var dags då alla förberedelser var klar med nålar osv och BM kom tillbaka för att meddela att det  var dags så tror jag att jag drabbades av stundens allvar. Kände att tårarna började bränna och alla möjliga tankar flög runt.

Sen blev det inte bättre av att spiralbedövningen dröjde så länge med att verka, de började tala om att söva mig istället och de kallade på en barnläkare ifall barnet skulle vara påverkat. Tack och lov så tog tillslut bedövningen och de kunde börja med själva snittet. Bedövningen tar bara bort smärtan, man känner hela tiden att de skuffar och bökar kring magen.

Jag grät hela tiden under operationen, det gick inte att hejda. Sen var jag så rädd för att hon inte skulle skrika eller att det skulle vara något fel på henne. Men när hon väl kommit ut så hörda jag det mest fantastiska ljud, hennes gurglande skrik, vilken glädje och lättnad!!!  Hon är värdens finaste!!!! Hjärta Fick se henne en snabbis innan de gick ut med henne och hon fick sedan följa pappa till förlossningen under tiden de sydde ihop mig.

Amningen har tyvärr inte funkat för min del. Har verkligen försökt. Det har varit svårt att få henne till bröstet, hon har tagit tag och sedan släppt, bitit istället för att suga, och hon blev bara arg och frustrerad. Det gjorde ont i mamma hjärtat. När man väl fått henne att få ett bra tag så har det varit hur mysigt som helst! Men bröstvårtorna blev såriga och det gjorde tillslut jätte ont och mjölken ville inte rinna till. Har lånat hem en bröstpump för att stimulera och skona bröstvårtorna, men det hjälpte inte mig. Är nu på 8:onde dygnet och de anser att chanserna att det ska börja rinna till är minimala så har tillsamman med BB hemvård bestämt att helt gå över till ersättning. Det känns jätte tungt att det inte funkade men skönt att gå vidare, nu kan jag lägga allt fokus på lillan. Det tog verkligen på krafterna försöka få igång den, många tårar har fälts under de här dagarna.  

Lycka till nu med förlossningen och som kommer sedan.
    Många kramar!
  • hoppfull idag

Tack för ditt inlägg! Tycker du är stark som provade allt med amningen! Klart man vill att det ska funka men gör det inte det när man försökt allt så får man ju köra på ersättning! Viktigt med nöjd mamma

• Skuttan83

Åh vad kul, stort grattis till er båda!!! Gick allt bra? Jag hoppas verkligen att alla i tråden får ett efterläntat barn! Håller tummar å var för de!!

• hoppfull idag

Ja, allt gick jättebra men fy tusan vad ont det gjorde! I början ville han inte ta bröstet men efter en vecka gick det bra. Jag fick pumpa och ge honom så min mjölkproduktion kom iaf igång bra till han var redo :)

Hur går det för er andra?!

Svar på tråden Börjar med Puregon 50IE idag, nån mer?