hoppfull idag skrev 2012-12-08 11:51:37 följande:
Skuttan82, stort grattis! Vad mysigt med en liten tjej. Hur var det att genomgå snitt?
Själv har jag BF om tre veckor (28 dec) och mår bra måste jag säga. Har ganska liten mage men lillen ligger över snittet så jag oroar mig inte över det. Har lite svårare att sova men ska ändå inte klaga. Jobbar två v till och tar semester i mellandagarna så får jag ut hela min dec lön. Om han inte kommer imorgon då ;)
Längtar efter att få se hans lilla ansikte. Vad var det bästa efter förlossningen? Går det bra att amma? Kram!!
Hej. Själva snittet var jättejobbigt för mig. Var inte nervös innan eller så, kände mig väl förberedd men när det väl var dags då alla förberedelser var klar med nålar osv och BM kom tillbaka för att meddela att det var dags så tror jag att jag drabbades av stundens allvar. Kände att tårarna började bränna och alla möjliga tankar flög runt.
Sen blev det inte bättre av att spiralbedövningen dröjde så länge med att verka, de började tala om att söva mig istället och de kallade på en barnläkare ifall barnet skulle vara påverkat. Tack och lov så tog tillslut bedövningen och de kunde börja med själva snittet. Bedövningen tar bara bort smärtan, man känner hela tiden att de skuffar och bökar kring magen.
Jag grät hela tiden under operationen, det gick inte att hejda. Sen var jag så rädd för att hon inte skulle skrika eller att det skulle vara något fel på henne. Men när hon väl kommit ut så hörda jag det mest fantastiska ljud, hennes gurglande skrik, vilken glädje och lättnad!!! Hon är värdens finaste!!!!

Fick se henne en snabbis innan de gick ut med henne och hon fick sedan följa pappa till förlossningen under tiden de sydde ihop mig.
Amningen har tyvärr inte funkat för min del. Har verkligen försökt. Det har varit svårt att få henne till bröstet, hon har tagit tag och sedan släppt, bitit istället för att suga, och hon blev bara arg och frustrerad. Det gjorde ont i mamma hjärtat. När man väl fått henne att få ett bra tag så har det varit hur mysigt som helst! Men bröstvårtorna blev såriga och det gjorde tillslut jätte ont och mjölken ville inte rinna till. Har lånat hem en bröstpump för att stimulera och skona bröstvårtorna, men det hjälpte inte mig. Är nu på 8:onde dygnet och de anser att chanserna att det ska börja rinna till är minimala så har tillsamman med BB hemvård bestämt att helt gå över till ersättning. Det känns jätte tungt att det inte funkade men skönt att gå vidare, nu kan jag lägga allt fokus på lillan. Det tog verkligen på krafterna försöka få igång den, många tårar har fälts under de här dagarna.
Lycka till nu med förlossningen och som kommer sedan.
Många kramar!