Är jag gnällig eller har jag rätt?
Vi har 2 barn. En på 5 år och en på 6 månader och nu är min man arg på mig för att han tycker att jag gnäller. Jag är mamma ledig och min man jobbar kväll tills två på naten men är oftast hemma vid 11-tiden. Jag låter honom socva tills ca 10 på dagarna. När han jobbar hjälper han inte till hemma alls. Jag måste be honom plocka undan efter sig eller "passa" bebisen. Han gör aldrig gröt till honom, har aldrig badat honom eller tagit hand om honom utan att man bett honom ta hand om honom om jag måste tex duscha. Nu har han semester och har fortfarande inte på 6 månade haft honom en enda natt eller gått upp på morgonen för att ta hand om honom. Är det så för alla? Jag har inte sovit 3 timmar i sträck på 6 månader och börjar bli trött. Förstår att jag ska sköta allt när han jobbar men nu har han haft semester i 3 veckor och inte en enda gång erbjudit sig att ta sonen på morgonen. Han sover tom i annat rum för att vi inte ska störa honom på natten. Han snyter inte heller sonen som är megaförkyld nu med näsfrida för det är äckligt, vill inte klippa hans nagler ifall han skulle "missa", vill inte mata honom för då äter han så dåigt mm. Han tycker vår son är "mammig". KOnstigt!!! Han ksnart"änner ju knappt pappa. Min man vill hellre vara med 5-åringen för det är roligare.
Jag har inte varit själv ´mer än 1 timme på 6 månader. Hur har ni andra det? Duschar jag står min man utanför dörren och säger "hon kommer snart" till sonen hela tiden och då får jag dåligt samvete. Nu börjar jag bli förbannad. Vad tycker ni?