• tummeliten

finns det någon ensam mamma som inte har pappan med i bilden alls?

skulle vilja komma i kontakt med er som är helt ensamstående för att byta ideer och stötta och stöttas igenom våran varddag som både mamma och pappa till dom finaste ungarna:)

• Svar på tråden finns det någon ensam mamma som inte har pappan med i bilden alls?
  • Ansia
    tummeliten skrev 2011-12-27 10:38:58 följande:
    det gör så ont i mitt hjärta..i fredags sa min älskade dotter sitt första ord och inte vilket som helst utan just pappa:( så nu kryper hon runt och ser tok mallig ut och ropar på sin pappa:(
    Ajdå förstår att det är ett jobbigt läge , men tänk på att det bara är ett ord. Hon vet inte vad pappa är för ord och det är lättare och vanligt att de första orden blir just Pappa inte mamma av någon konstig anledning .Obestämd För henne är nog Mamma och pappa samma sak .

Våran grannkille på över 2 år här där vi bor blandar ihop mamma och pappa hela tiden och kallar pappa för mamma och vise versa så det är nog ingen större fara för din dotter , även om jag förstår att det gör ont i ditt mamma hjärta . 
  • TwistedSister

Haha min dotter brukar kalla mig "fröken"

• Mikesh

Äh sånt är livet. När min son va runt 1-2 sa han mamma till alla tjejer som va nära mig
    , alla andra på dagis sa ju mamma när det kom en tjej "deras mammor" så då gjorde han ju det automatiskt också, fast han aldrig haft en mamma.

• strongenough

Hejsan! Är ensamstående med en son på snart 6 år. Han träffar pappa Ibland. Senaste tiden har han faktiskt hämtat varannan helg otroligt nog! Jag har varit ensamstående sen v.21 med honom då pappan stack. Gravid med tvillingar i v.9 ser ut att bli ensamstående även denna gång :( ingen planerad graviditet, tog dagen efter piller men mina små hjärtan stannade ändå! Hoppas att dem hänger kvar i 8 månader till i magen! Ingen idealisk situation och absolut inte planerad men jag har bestämt mig för att göra det bästa av det :)

• tummeliten
    Mikesh skrev 2011-12-28 00:55:06 följande:
    Äh sånt är livet. När min son va runt 1-2 sa han mamma till alla tjejer som va nära mig
    , alla andra på dagis sa ju mamma när det kom en tjej "deras mammor" så då gjorde han ju det automatiskt också, fast han aldrig haft en mamma.
    kan inte hålla med riktigt att sånt är livet..utan det gör faktiskt riktigt ont varse sig jag vill eller ej..
    thats it
  • tummeliten
    strongenough skrev 2011-12-28 01:08:17 följande:
    Hejsan! Är ensamstående med en son på snart 6 år. Han träffar pappa Ibland. Senaste tiden har han faktiskt hämtat varannan helg otroligt nog! Jag har varit ensamstående sen v.21 med honom då pappan stack. Gravid med tvillingar i v.9 ser ut att bli ensamstående även denna gång :( ingen planerad graviditet, tog dagen efter piller men mina små hjärtan stannade ändå! Hoppas att dem hänger kvar i 8 månader till i magen! Ingen idealisk situation och absolut inte planerad men jag har bestämt mig för att göra det bästa av det :)
    har man klarat att ha varit ensamstående helt 1 ggr så klarar man det igen,man vet juh redan hur allt ska göras:)
    vad säger han om denna gravidetet?:)tvilingar var mysigt:)
  • Mikesh

Vi snackar om ett barn.. Som absolut inte vet vad mamma eller pappa betyder....

• strongenough

Det är en annan pappa till tvillingarna men lyckas bara hitta svin. Verkar dras till dem
    :( är helt säker på att jag klarar det med lite hjälp av familjen/vänner i början till man kommer in i rutinerna. Längtar till lite längre in i graviditeten med sparkar och sånt underbart. Ligger för tillfället inlagd på sjukhus för hyperemesis eller svårt graviditets illamående som de heter på ren svenska. Hoppas än att pappan tar sitt förnuft till fånga och finns där men samtidigt häldre helt borta än svek som ni skrivit. Blivit mycket svek, bråk och problem med den stora sonen som har en dålig relation till sin pAppa! Tur vi kvinnor är starkare än vi tror :)

• Ansia
    strongenough skrev 2011-12-28 14:22:54 följande:
    Det är en annan pappa till tvillingarna men lyckas bara hitta svin. Verkar dras till dem
    :( är helt säker på att jag klarar det med lite hjälp av familjen/vänner i början till man kommer in i rutinerna. Längtar till lite längre in i graviditeten med sparkar och sånt underbart. Ligger för tillfället inlagd på sjukhus för hyperemesis eller svårt graviditets illamående som de heter på ren svenska. Hoppas än att pappan tar sitt förnuft till fånga och finns där men samtidigt häldre helt borta än svek som ni skrivit. Blivit mycket svek, bråk och problem med den stora sonen som har en dålig relation till sin pAppa! Tur vi kvinnor är starkare än vi tror :)
    Åh tvillingar grattis , spännande och roligt =)) Säkert kommer du fixa det galant även på egen hand , man är precis som du säger starkare än vad man tror man är .. Hoppas du snart blir bättre och slipper ifrån ditt illamående , förstår att det inte är någon större hit att må så dåligt .
  • mamararing
    Mikesh skrev 2011-12-28 12:41:26 följande:
    Vi snackar om ett barn.. Som absolut inte vet vad mamma eller pappa betyder....
    fast det var väll inte det som var grejen tror jag... att barnet sägen "pappa" påminner ju en om att man är  ensam och att barnet inte kommer växa upp med en pappa. det är klart att det kan vara jobbigt. och man blir ledsen.. det måste man ju få bli.
  • tummeliten
    mamararing skrev 2012-01-13 12:37:50 följande:
    fast det var väll inte det som var grejen tror jag... att barnet sägen "pappa" påminner ju en om att man är  ensam och att barnet inte kommer växa upp med en pappa. det är klart att det kan vara jobbigt. och man blir ledsen.. det måste man ju få bli.
    tack mammararing precis så är det jag menar <3
  • Mikesh

Det är också helt fel. Efter som man aldrig vet om barnet växer upp utan pappa eller inte... Människan är inte pappa bara för ni haft sex. Och ni är verkligen inte mammor bara för ni burit barnet inom er... Mamma och pappa är roller individer gör sig till. Man är inte bara det.

• Devinsmamma

Hej hej jag är helt ensam med min son. Bitvis kämpigt är det men väl värt det! Dev har aldrig träffat sin pappa tyvärr. Så här är jag :) en mappa i original hahaha

• Angelicann

Här kommer en till som är ensam! Har en litten tjej på snart 6 månader och har vart själv sen jag fick reda på det..
    tråkigt nog så vill inte hennes pappa ha ngt att göra me oss men som tur är har jag 3 bröder som gör allt för henne.

vissa dagar är de riktigt kämpigt men får tänka att de bara är just då, å att man klarar så mkt mer än man tror..
    å de finns inget man inte gör för sina barn! Glad 

• Ensam förälder

Vi är i 2015 men tyvärr har vi samma problemm för enssastoende föreldrar !! Jag har barn som är 7 år nu , haft henne hela tiden själv och uttan hjälp av någon alls !! Jag tycker att det är såååå konstigkt att i Sverige finns inget hjälp till ensamstoende föredrar som har barn och behöva jobba . Vem kan ta hand om barnen när vi jobbar på kvällen / natten / helgerna !? Eller ska vi vara arbetslösa för kunna ta hand om barnen . VI BEHÖVER HJÄLP OCH STÖD FÖR KUNNA GÅ VIDARE . VI BEHÖVER BARN VAKTE TILL VÅRA BARN NÄR VI JOBBAR KVÄLL/ NAT/ HELLGERNA , VI BEHÖVER LEVA NORMALT UTTAN STRRS SOM DE ANDRA . NI MOSTE FÖRSTÅR VILKA SVORT SITUATION VI HAR ..... !!!

Ensam föräldrer
Svar på tråden finns det någon ensam mamma som inte har pappan med i bilden alls?