• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Radioactiive

Ja absolut de ska du va! Nä men så är de ju :) nej de bör du verkligen inte vara! Undra hur min mage kommer se ut ja rollar ju också. Men kommer väl få en ny unge innan mina 16 månader hunnit gå så får väl vänta å se :)

• Cecilia86

En vecka efter snitt..

ett halvår senare.. dåliga bilder men det är visst jag som håller i kameran här hemma.. ;) Har gått ner rysligt fort och vill gärnna sluta med det nu, tack.. :O
  • Afasi
    Radioactiive skrev 2013-04-16 23:57:11 följande:
    Ja absolut de ska du va! Nä men så är de ju :) nej de bör du verkligen inte vara! Undra hur min mage kommer se ut ja rollar ju också. Men kommer väl få en ny unge innan mina 16 månader hunnit gå så får väl vänta å se :)
    Hehe ja men precis Glad Det gäller ju att inte fastna i sitt eget tänk. Man ser ju verkligen ALLA sina egna brister och skavanker. Tyckte det var nyttigt att lägga upp bilderna och låtsas som att det var en helt främmande person. Man ser ju liksom magen uppifrån och vet ju hur töjbar huden blivit av alla bristningarna. Det är nog klokt att se det från andras vinkel ibland. Helt plötsligt är jag, om möjligt, ännu med stolt över min kropp!
    Njut av kroppen mellan varje barn och under varje graviditet. Det är ju lätt att man hela tiden ser sina nya "fel" och saknar den gamla kroppen. Bättre att hela tiden älska den för vad den ärSkrattande
  • Radioactiive

Ja absolut! Så bra sagt :)
    Kroppen är ju som den är å kommer aldrig va den var förut bara å acceptera det nu när man fått barn! Men får träna å må bra emellan å njuta när man väl är gravid :)

• Afasi

Ja precis. Och det är ju så himla värt det bara man till slut får sitt/sina älskade barn!

• Radioactiive
    Afasi skrev 2013-04-17 22:02:18 följande:
    Ja precis. Och det är ju så himla värt det bara man till slut får sitt/sina älskade barn!
    absolut s¨sant så :)
    shopahollic skrev 2013-04-17 22:13:31 följande:
    Nu har jag ju kläder på mig men såhär ser jag ut efter 3 barn på 4år ;) Yngsta är 8 månader och jo jag är rätt nöjd, måste bara tighta upp kroppen lite

majbebis08.blogg.se 

Men oj att de går ann :) Ja lite upp tightning så ser du ju alldeles otrolig ut för att ha 3 barn på 4 år!!!
    ♥ Leon - 27/11 2012 ♥
  • Lyckan 382

Jag gick upp 15kg och gick ner 8 direkt efter förlossningen. Resten sitter kvar som berget - för mycket bebisfika antar jag! Men det har bara gått 6 veckor. Jag har mycket bristningar på magen, lite på höfterna och lite på brösten. Magen hänger ordentligt, - jag kan stoppa ner överflödigt skinn i trosorna... Längtar efter att få börja träna ordentligt efter nyår. Men samtidigt tittar jag på min kropp och sedan min lilla pojke och blir stolt över vad min kropp har kunnat åstadkomma!

• Mickan
    Lyckan 382 skrev 2013-11-11 13:11:40 följande:
    Jag gick upp 15kg och gick ner 8 direkt efter förlossningen. Resten sitter kvar som berget - för mycket bebisfika antar jag! Men det har bara gått 6 veckor. Jag har mycket bristningar på magen, lite på höfterna och lite på brösten. Magen hänger ordentligt, - jag kan stoppa ner överflödigt skinn i trosorna... Längtar efter att få börja träna ordentligt efter nyår. Men samtidigt tittar jag på min kropp och sedan min lilla pojke och blir stolt över vad min kropp har kunnat åstadkomma!
    Man ska vara stolt!!! För mycket hysteri om att gå tillbaka så snart som möjligt! Man ska vara stolt över sin kvinnokropp! Onaturligt att ha en kropp som när man var 16! 
  • Afasi

I augusti väntar vi nummer 2 så nu ska det bli intressant att se om kroppen klarar sig från bristningar och hur den kommer förvandlas igen!

Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?