• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Haringenfantasinuheller
    Rainbow26 skrev 2026-02-02 15:55:27 följande:
    Ganska säker på när jag hade ägglossning eftersom jag hade symtom. Kanske kan diffa någon dag. Dock ingen mens än och är på BIM +1. Kemisk graviditet kanske? :/ när fick du positivt på digitalt? 
    Jag är så dålig på dagarna men tyckte själv jag fick ett väldigt svagt positivt på den tiden. Lägger in en bild så får du se. Men enligt sista mens skulle jag vara beräknad 8 maj och jag är beräknad 14maj enligt rul. Så lite skillnad även om jag själv var säker så stämde det inte ändå 😅

Jag tog ett digitalt efter denna som var negativ, väntade fyra dagar (för att hormonerna ökar typ varannan dag?) Då visade det digitala 1-2 veckor.
     Jag vet att det inte behöver vara så för alla för att det var så för mig, men jag håller tummarna för dig ändå (förlåt om jag ger dig "onödigt" hopp)
  • Anonym (Testarn)

Men där syns ju ett solklart streck och plus :)
    men dom där stickorna är lite luriga!

Haringenfantasinuheller skrev 2026-02-02 16:57:28 följande:
    Jag är så dålig på dagarna men tyckte själv jag fick ett väldigt svagt positivt på den tiden. Lägger in en bild så får du se. Men enligt sista mens skulle jag vara beräknad 8 maj och jag är beräknad 14maj enligt rul. Så lite skillnad även om jag själv var säker så stämde det inte ändå 😅

Jag tog ett digitalt efter denna som var negativ, väntade fyra dagar (för att hormonerna ökar typ varannan dag?) Då visade det digitala 1-2 veckor.
     Jag vet att det inte behöver vara så för alla för att det var så för mig, men jag håller tummarna för dig ändå (förlåt om jag ger dig "onödigt" hopp)
    Anonym (Testarn) skrev 2026-02-02 18:58:53 följande:

Men där syns ju ett solklart streck och plus :)
    men dom där stickorna är lite luriga!

Mja grejen är ju att strecket på dessa ska vara rött och på clearblue i en blå nyans för att "räknas" jag själv har aldrig haft en tedens till ett steck hur mycket jag än velat om jag inte har varit gravid. Jag fick ett missfall I januari och hade kvar rester som resulterade i blodförlust i juni så jag blev chockad när min dotter sa att jag hade en bebis I magen. Då blev det ett test direkt 😅 

Men det digitala visade negativt först. Så allt är inte kört för det. Man vill ju vara positiv för andras skull :)
  • EETH

Mina tester var positiva.. meeen.. i morse började jag blöda de är inte mycket (inte ens en binda) vart som lite på torskyddet men är ändå rädd de har kommit i 3 omgångar så inte konstant.. lite slemmigt typ å ljust och mörkt har de vart hade mensliknande känslor i natt & i morse men det slutade ungefär runt 8 i morse första blodet kom 7 andra 15 & vid 19 typ.. kan nån snälla säga att de kanske finns hopp endå?💔 mitt hjärta brister? 

• Rainbow26
    EETH skrev 2026-02-02 20:06:48 följande:

Mina tester var positiva.. meeen.. i morse började jag blöda de är inte mycket (inte ens en binda) vart som lite på torskyddet men är ändå rädd de har kommit i 3 omgångar så inte konstant.. lite slemmigt typ å ljust och mörkt har de vart hade mensliknande känslor i natt & i morse men det slutade ungefär runt 8 i morse första blodet kom 7 andra 15 & vid 19 typ.. kan nån snälla säga att de kanske finns hopp endå?💔 mitt hjärta brister? 

Har ingen erfarenhet själv av blödningar under graviditet men har hört om många som haft mindre blödningar och där det har gått bra. Så finns hopp! Hoppas att det går bra. ❤️

Blödningar förknippas med MF (såklart!) Men det är inte alltid ett mf för att man blöder. Jag hade en stört blödning med dottern där jag blödde ner jeans och det rann blod till foten. Hon är 4,5år idag och blödningen vet man inte varför den skedde.

Det är så svårt att veta vad det beror på om det är mf eller inte, men jag håller mina tummar så hårt jag kan för din skull. Skickar massa styrkekramar!
  • Anonym (Testarn)

Jag blödde också i början av min graviditet, och tog kontakt med vården som absolut inte ville ge mig ett UL. Jag bekostade det själv privat. Jag behövde helt enkelt veta. Min lille pojk har nyss fyllt ett ❤️

• Rainbow26
    Haringenfantasinuheller skrev 2026-02-02 16:57:28 följande:

Började tyvärr blöda idag så verkar dessvärre vara kemisk graviditet för min del. 
  • Anonym (Testarn)

Vad tråkigt att höra ❤️
    Nästa gång ❤️

Rainbow26 skrev 2026-02-03 07:16:23 följande:
    Började tyvärr blöda idag så verkar dessvärre vara kemisk graviditet för min del. 
  • Anonym (Johri88)

Hej kära ni! Vad tror ni om det här testet? positivt eller är linjen på ställe på stickan? blir inte klok.

• Anonym (Testarn)

Skulle också säga fel ställe, tyvärr.
    men har du inte fått din mens än finns eet ju hopp ❤️

• Anonym (Johri88)
    Anonym (Testarn) skrev 2026-02-09 22:53:33 följande:

Skulle också säga fel ställe, tyvärr.
    men har du inte fått din mens än finns eet ju hopp ❤️

Tack för svar ❤️
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester