• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Snöflinga)
    Anonym (Orolig tvåbarnsmamma) skrev 2026-03-25 14:18:20 följande:

Kisstreck eller positivt 
    Kom inom tiden

Jag skulle säga gravid 🥰
  • Anonym (Orolig tvåbarnsmamma)
    Anonym (Snöflinga) skrev 2026-03-25 16:57:07 följande:
    Jag skulle säga gravid 🥰
    Åååh jag hoppas 
  • Erinyh123
    LillaAw skrev 2026-03-07 19:11:51 följande:

skulle haft mens igår/idag. Detta är inget testa tidigt test utan det äter från 25 i hcg. det har dock inte alls ökat något från i förrgår. tog även ett digitalt igår som visade ?inte gravid?.. undrar varför det blir ett andra streck på alla dessa test. bilder från ett test i förrgår samt ett idag 

Ta ett testa tidigt är mitt tips. Eller vänta några dagar. Hoppas på ett plus för dig(:
  • Erinyh123
    Anonym (Anonym och nervös) skrev 2026-03-24 15:59:50 följande:

10 dpo tror jag, tolkar det som negativt men ser något som skulle kunna bli något. Nån annan som ser?

Det är ut som en svag skugga.
  • Anonym (Hoppas-ÄL+9)

Visst är det ett svagt streck där?? Bara på ÄL+9 och kan vara kemisk.. men ett streck är det väl??
  • Anonym (Ellis)

Hej!

Vad tror ni om mitt test på bilden?? Jag är idag på äl+9-10 ungefär. 

• Anonym (Hoppas-ÄL+9)

Elli svårt att se när det är röda strimmor så. Försvann de sen?

• Anonym (Ellis)
    Anonym (Hoppas-ÄL+9) skrev 2026-03-29 12:58:33 följande:

Elli svårt att se när det är röda strimmor så. Försvann de sen?

Ja jag tog bild inom testtiden så de röda strimmorna kanske inte hann gå bort då.  Men de försvann sen. Jag tog den här bilden några minuter senare. 

• Anonym (Hoppas-ÄL+9)

Elli, det där är ett streck!!

• Anonym (Hoppas-ÄL+9)

Jag har fortf svagt streck men hoppas sålänge mensen inte kommer! Detta är min sista chans att bli gravid, så är sjukt nervös. ÄL +11 nu.

• Anonym (Ellis)
    Anonym (Hoppas-ÄL+9) skrev 2026-03-29 13:13:23 följande:

Elli, det där är ett streck!!

Omg!! Vågar knappt tro på det 😭 får testa om några dagar igen, känns inte verkligt förrän jag får se en stegring på testerna 
  • hopemalin

Hej! Tog ett test igår morse och fick se detta. 

Tänkte att nu har vi plussat! Blev sen nojig över att det är så svagt? Ser ni? Vad är ens spökstreck? 
    Jag hoppas så att detta är lillebror eller lillasyster?!

• Anonym (Loi)

Vad skulle ni säga att detta är? två streck? bim söndag 5/4. Alltså 5 dagar kvar. 

• Anonym (Hopp&förtvivlan)

Ser två streck, så positivt skulle jag säga. Tagit något nytt? När har du BIM?

hopemalin skrev 2026-03-30 18:55:07 följande:

Hej! Tog ett test igår morse och fick se detta. 

Tänkte att nu har vi plussat! Blev sen nojig över att det är så svagt? Ser ni? Vad är ens spökstreck? 
    Jag hoppas så att detta är lillebror eller lillasyster?!

• Anonym (Majsburken)

Hjälp mig här. 11 dagar efter Ovitrelle och tre dagar innan testdag och bim  

• Hängselbyxa

Svårt att säga. Ser bara ett tyvärr men hopas jag har fel Hjärta

Anonym (Loi) skrev 2026-04-01 12:19:00 följande:

Vad skulle ni säga att detta är? två streck? bim söndag 5/4. Alltså 5 dagar kvar. 

• Anonym (Hopp&förtvivlan)

Ser två streck😃 Det är ju tidigt Och du har testat med ett ?vanligt? test ser det ut som, inte ett testa tidigt. Ta ett digitalt🤩

Anonym (Majsburken) skrev 2026-04-01 14:36:25 följande:
    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hjälp mig här. 11 dagar efter Ovitrelle och tre dagar innan testdag och bim  

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester