• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Rosalila)

Detta är positivt va? Är helt skakig. Detta är inte planerat. Förvånad

• Anonym (HannaH)
    Anonym (Rosalila) skrev 2025-05-01 12:34:20 följande:

Detta är positivt va? Är helt skakig. Detta är inte planerat. Förvånad

Absolut positivt!! Grattis 😍

• Anonym (Mamma)

Vet inte hur bilden blev, ser suddig ut när jag laddade upp det. I alla fall. Jag tog ett test igår på dagen. ÄL+9. Clearblue tidigt visade plus direkt. Inte lika starkt som på bilden och inte så mycket färgstänk som det är nu. Men strecket kom direkt. Tog imorse ett annat testa tidigt som var blankt. 
    Kan Clearblue ge så starka spökstreck? Och inom bara någon minut dessutom? 
  • Anonym (Testa tidigt)

Hej. Har ungefär en vecka till beräknad mens. Kunde såklart inte hålla mig då magen har värkt i ungefär 4-5 dagar. Tog ett clearblue tidigt test. Vad tror ni? Spökstreck eller väldigt svagt? Tycker strecket är mer blått i verkligheten 

• Anonym (Testa tidigt)

En till bild, kanske lite tydligare 

• Sollan907
    Anonym (Testa tidigt) skrev 2025-05-05 12:00:47 följande:

En till bild, kanske lite tydligare 

Jag tycker man ser något där, men hade inte vågat lite på det riktigt än! 
  • Anonym (Testa tidigt)
    Sollan907 skrev 2025-05-05 12:57:47 följande:
    Jag tycker man ser något där, men hade inte vågat lite på det riktigt än! 
    Eller hur! Ska testa igen om några dagar, men kunde bara inte hålla mig 😂
  • Lillfia90

Hej, jag kräktes massa igår kväll och nu på morgonen tog jag ett Clearblue Ultratidigt, har beräknad mens på söndag den 11/5. Strecket är svagt men är det positivt?

• Nanathalie
    Lillfia90 skrev 2025-05-08 09:16:25 följande:

Hej, jag kräktes massa igår kväll och nu på morgonen tog jag ett Clearblue Ultratidigt, har beräknad mens på söndag den 11/5. Strecket är svagt men är det positivt?

Hej,
    Tycker det är svårt att se strecket på bilden. Ser ju ett streck, men svårt att se om det är spök eller positivt! Ta ett nytt imorgonbitti!
  • Simonan

blir inte klok.. min mens är 5 dagar sen idag och den är aldrig sen. Jag tror att den är sen pga stress kring mitt bröllop som äger rum om 1 vecka ca. Jag ska fysiskt inte kunna vara gravid då min man har utfört vasektomi för ett år sedan. Kan någon kanske lugna mig och säga att det är min stress som skjuter upp mensen och inte något annat?

• Fredstein

Det är nog stress. Ser inte ut som något graviditetstreck. Och vid fem dagar sen mens hade det varit ett tydligt streck. Sänk axlarna, och fokusera på bröllopet! Hoppas det blir magiskt.

• Anonym (.)
    jjkkll2 skrev 2025-05-09 08:31:32 följande:

Ser ni också ett streck? Äl+10 idag! 🥹
    Japp det är positivt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester