• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nanathalie
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-20 14:10:42 följande:
    Jag åkte in till gynakuten eftersom jag började blöda mer, men framförallt för att jag hade så himla ont i ländryggen.

Positivt graviditetstest både via urin och blod, men svagt. Blod i buken och missfall konstaterat.
    Åh nej. Beklagar 😭❤️
  • Anonym (L)

Kan ni se något på mitt test?
    - Första bilden tagen inom tiden. Jag såg ett svaaagt svagt streck/skugga
    - andra bilden tagen 1h efter
    - tredje bilden tagen 1h efter med blixt 😅
    Har tidigare gravideter oftast använt mig av billigare test eller digitala så är osäker på just dessa clearblue. Beräknad mens idag eller imorgon.

• Anonym (Är inte säker)
    Nanathalie skrev 2025-05-20 16:25:30 följande:
    Åh nej. Beklagar 😭❤️
    Tack! 🌸❤️

Jag visste inte ens om att jag var gravid, eller jag hade mina aningar, men det är en konstig känsla nu i efterhand. Tomhet, på något sätt.. 😔
  • Anonym (Snorkfröken)
    Anonym (L) skrev 2025-05-21 08:54:50 följande:

Kan ni se något på mitt test?
    - Första bilden tagen inom tiden. Jag såg ett svaaagt svagt streck/skugga
    - andra bilden tagen 1h efter
    - tredje bilden tagen 1h efter med blixt 😅
    Har tidigare gravideter oftast använt mig av billigare test eller digitala så är osäker på just dessa clearblue. Beräknad mens idag eller imorgon.

Ser tyvärr inget på testet inom tiden. Vart i cykeln är du? Spännande, kommer du testa igen? Imorgon redan? Jag testade idag, ÄL+9 🙈

Någon som ser nåt? Jag ser ibland en antydan till en skugga till linje, tolkar det som negativt förstås. Har jag varit gravid så blir det ingen tvekan tillsist. Smygtestade lite tidigt nu för är så nyfiken. 

• Daninino

Vad ser ni? Tog extra tidigt Clearblue dock skulle mensen kommit i måndags men den kan va lite sen o lite tidigt. Först såg jag ett svagt grått streck och tänkte spökstreck. Väntade en längre tid o kollade i soptunnan för o visa sambon, visar pyyytte svagt blått... Vet att man inte ska kolla efter den rekommenderade tiden men vad tror ni?? Kan en tjej få drömma lite? 😅 Ska ta igen om några dagar.

• Anonym (Hk)
    Daninino skrev 2025-05-22 10:10:55 följande:

Vad ser ni? Tog extra tidigt Clearblue dock skulle mensen kommit i måndags men den kan va lite sen o lite tidigt. Först såg jag ett svagt grått streck och tänkte spökstreck. Väntade en längre tid o kollade i soptunnan för o visa sambon, visar pyyytte svagt blått... Vet att man inte ska kolla efter den rekommenderade tiden men vad tror ni?? Kan en tjej få drömma lite? 😅 Ska ta igen om några dagar.

Clearblue ger tyvärr alltid streck efter utgången tid.
  • gilmoregirl99

Hej, hoppar in och frågar här också!
    min mens är sen med 3 dagar hittills, och den brukar aldrig vara sen, snarare nån dag tidig. Jag har haft molande värk och haft en annorlunda känsla denna månad. Har testade tidigare och fått negativt. Testade nyss med ett tidigt test, hade inte väntat tre timmar sen senaste gången jag kissade. Väntade nån minut på testet innan jag gav upp hoppet och antog negativt. 20 minuter senare går jag tillbaka och ser detta. Vet att man inte ska lita på tester som gått över tiden men om det är avdunstningslinje så ska den väl inte ha färg och jag tycker denna har färg. Vet inte vad jag ska tro eller ens våga hoppas. Vad tror ni?
  • Sollan907
    gilmoregirl99 skrev 2025-05-23 15:55:25 följande:
    Hej, hoppar in och frågar här också!
    min mens är sen med 3 dagar hittills, och den brukar aldrig vara sen, snarare nån dag tidig. Jag har haft molande värk och haft en annorlunda känsla denna månad. Har testade tidigare och fått negativt. Testade nyss med ett tidigt test, hade inte väntat tre timmar sen senaste gången jag kissade. Väntade nån minut på testet innan jag gav upp hoppet och antog negativt. 20 minuter senare går jag tillbaka och ser detta. Vet att man inte ska lita på tester som gått över tiden men om det är avdunstningslinje så ska den väl inte ha färg och jag tycker denna har färg. Vet inte vad jag ska tro eller ens våga hoppas. Vad tror ni?
    Om din mens är 3 dagar sen och alltid i tid så borde de synas ett relativt starkt sträck om det var positivt. Jag hade inte vågat hoppas något gällande de testet 
  • gilmoregirl99
    Sollan907 skrev 2025-05-23 18:08:52 följande:
    Om din mens är 3 dagar sen och alltid i tid så borde de synas ett relativt starkt sträck om det var positivt. Jag hade inte vågat hoppas något gällande de testet 
    Tänker mest om det kan vara så att man är låghormonare och att det tar längre tid för hcg hormonet att stiga 🤷🏻?♀️
  • Anonym (Anonym och nervös)

Vad tror ni om detta test? Är ganska precis en vecka efter äl och har testat med med ett billigt test från Kina. Tycker jag ser något men känns osannolikt! Har precis slutat amma och är 44 år. Tog samma typ av test för två dagar sen då jag känt mig lite konstig och då var det helt blankt

• Daninino
    Anonym (Hk) skrev 2025-05-22 11:06:04 följande:
    Clearblue ger tyvärr alltid streck efter utgången tid.
    Detta togs imorse och kollades inom tidsramen, tycker mig se ett svagt plus, irl är det lite tydligare. Kan vara för tidigt än, men ska prova med annat märke. :)

• Anonym (Anonym 97a)

Hej på er! Är på äl+9 idag. Tog testa tidigt testlagrets imorse och såg ut såhär efter 4 minuter och andra bilden när det torkat efter ca 10 min. Jag tyckte mig ana något direkt, tog ut stickan ur staven då jag tyckte skärmen blänkte så. Då syntes det ännu mer samt med ljuskälla bakom supertydligt. Har tagit dessa tester innan och aldrig lyckats se något alls dom gånger det varit negativt, inte ens med ljuskälla bakom eller efter lång torktid. Vågar man lita på detta? 🙈

• Anonym (Anonym 97a)
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-05-21 14:49:22 följande:

Ser tyvärr inget på testet inom tiden. Vart i cykeln är du? Spännande, kommer du testa igen? Imorgon redan? Jag testade idag, ÄL+9 🙈

Någon som ser nåt? Jag ser ibland en antydan till en skugga till linje, tolkar det som negativt förstås. Har jag varit gravid så blir det ingen tvekan tillsist. Smygtestade lite tidigt nu för är så nyfiken. 

Jag ser också något där ☺️ 
  • Anonym (Anonym 97a)
    Anonym (Anonym 97a) skrev 2025-05-25 10:20:55 följande:

Hej på er! Är på äl+9 idag. Tog testa tidigt testlagrets imorse och såg ut såhär efter 4 minuter och andra bilden när det torkat efter ca 10 min. Jag tyckte mig ana något direkt, tog ut stickan ur staven då jag tyckte skärmen blänkte så. Då syntes det ännu mer samt med ljuskälla bakom supertydligt. Har tagit dessa tester innan och aldrig lyckats se något alls dom gånger det varit negativt, inte ens med ljuskälla bakom eller efter lång torktid. Vågar man lita på detta? 🙈

Det gick att lita på tydligen 🥹 Tog detta imorse, Clear Blue ultratidigt digitalt. Fick avbryta förra graviditeten i v.21 i februari iår pga allvarliga fel på bebis. Denna gången hoppas jag verkligen att det är vår tur för frisk bebis! Chockad och tacksam över att ha blivit gravid så snabbt igen ❤️ 
  • Anonym (Anonym 97a)
    Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-05-24 20:35:14 följande:

Vad tror ni om detta test? Är ganska precis en vecka efter äl och har testat med med ett billigt test från Kina. Tycker jag ser något men känns osannolikt! Har precis slutat amma och är 44 år. Tog samma typ av test för två dagar sen då jag känt mig lite konstig och då var det helt blankt

Ser ev något ganska nära kontrollinjen men vet inte hur dessa testet brukar se ut vid positivt. Känns som att testlinjen borde vara mer till vä än där jag tycker mig ana något så kanske att jag inte ser något alls 🤔 har du tagit nåt mer i dagarna? 
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Anonym 97a) skrev 2025-05-26 17:01:29 följande:
    Det gick att lita på tydligen 🥹 Tog detta imorse, Clear Blue ultratidigt digitalt. Fick avbryta förra graviditeten i v.21 i februari iår pga allvarliga fel på bebis. Denna gången hoppas jag verkligen att det är vår tur för frisk bebis! Chockad och tacksam över att ha blivit gravid så snabbt igen ❤️ 
    Stort grattis! 🌸

Beklagar er sorg, hoppas att er lilla skyddsängel ser till att denna bebis kommer må bra! 🙂
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester