kissar och bajsar på sig, 5 år
Hej
Känner mig ganska hjälplös. När pojken var 1 ½ år flyttade vi till sverige. Han började då gå på pottan och tyckte det var kul. Dock var jag så fullt upp med allt annat, att jag inte orkade med detta och fortsatt med blöjan, helt fel jag vet. Sen började han på dagis (gjorde han redan i tyskland, så han var van) där han inte trivdes och blev omplacerad. Sen efter ett halvt år fick jag flytta närmare jobbet och då var det dags för han att byta dagis för 3dje gången, men jag var tvungen till det. Varje sommar försökte jag på nytt att få honom torr. Han var duktig hemma när jag skickade han på toa. På dagis sa jag till att skicka honom ofta, men dem gjorde inte det, det hände olyckor och dem på dagis satt honom på blöja och sa att han är inte mogen än. Så har det varit i 3 år. Först var han jätte duktig hemma och sedan fortsatte dem på dagis med blöja och han blev sämre igen även hemma.
Så han var aldrig helt torr. För ett år sedan flyttade vi till min sambo och han fick ett bonussyskon i samma ålder. Dem kom bra överens och min sambo gillade min son mycket, dock skyllde han på pojken när olyckor hände, trots att jag sa att pojken är känslig och att skylla på han gör saken bara värre. Så fortsatte det hela och pojken blev från nästan helt torr ifjol till allt sämre (bara kiss). För en månad sen bestämde jag att, även pga det, att flytta tillbaks till pojkens vana omgivning där även hans resterande släktingar bor. Trodde det hjälper. Nu efter en månad är det så att pojken både kissar och bajsar på sig, kom inte ens ihåg när han bajsade sist på toa. Var hos läkaren och han sa bara det är lugnt, bara tålamod, men jag vet inte vad jag ska göra nå mer, verkar bara bli värre.
Tänkte att föra in en belöningstavla med stjärnor. Kanske det hjälper.
Finns det fler som har det så, vad kan jag göra. Jag vet att det hände för mycket i hans liv och att det är viktigt att få lugn och ro nu så han känner sig trygg, men som sagt är det så illa att jag funderar på att sätta på blöjan igen, för att även om jag skickar han 1 gång per timme så kissar och bajsar han ändå på sig!!!!
Behöver hjälp med råd, stöd och allt annat.