• Oliviahh

Vilket/Vilka av dessa namn gillar du bäst?

Här kommer alla mina favoritnamn! Det är en lång lista Flört Nu undrar jag vilka/vilket ni tycker är finast? Skriv helst minst 1 från tjej-listan & minst 1 från pojk-listan Skrattande Motivera! Du får också gärna tala om vilket namn du inte gillar eller så Flört

TJEJNAMN
    Jazmyn
    Miley
    Renesmee
    Mackenzie
    Janelle
    Junie
    Samantha
    Cayenne
    Lucy
    Meria
    Nathalie
    Natalie
    Yasmine
    Emma
    Channel
    Chanelle
    Lewisia
    Lisa-Marie
    Marilyn
    Tilde
    Tilda
    Estelle
    Norah
    Madeline
    Evelyn
    Alice
    Kathleen
    Novalie
    Liwia
    Destiny
    Wilda
    Leah
    Nikita
    Elle
    Ruthie
    Savannah
    Wanessa
    Vanessa
    Charlie
    Tiffany
    Whitney
    Lilly
    Lily-Rose
    Tee
    Mary-Kate
    Meya
    Thea
    Tea
    Meredith

KILLNAMN
    Jaxon
    Justin
    Nathaniel
    Vilmer
    Julian
    Andrew
    William
    Charlie
    Vidar
    Hugo

Så.. Vilket/vilka namn gillar ni bäst!? Glad

• Svar på tråden Vilket/Vilka av dessa namn gillar du bäst?
  • Mammatillnoah

jag valde ut tre av de som jag gillar bäst

Flicknamn:
    Tilda
    Wilda
     Alice  

Pojknamn:
    William
    Vidar   

Sen tyckte jag inte att det fans något mer kill namn som tilltalade mig    

• fluu

Alice och Hugo gillar jag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fluu

Jaha,man skulle motivera också:P Jag gillar Alice och Hugo för att de är fina gamla namn som är både söta på barn,men också bra och ordentliga på vuxna.

Ogillar typ alla andra namn faktiskt.

• Mrs Chika

Evelyn är jättefint. Gillar Alice också. Estelle är ok..samt Lilly.
    Julian är fint.

• fluu

Jo,Vidar gillar jag med.

• hallencreutz89
    ViolinaX skrev 2011-09-25 21:15:44 följande:
    tycker om alla dina pojknamn, men väljer två till "ful-listan" vars STAVNING jag ogillar!
     Nathaniel
    Jaxon

Måste bara fråga; hur skulle du stava Nathaniel om du ogillar stavningen? Kan inte komma på något annat sätt att stava namnet på faktiskt
  • Oliviahh
    NeLi skrev 2011-09-25 21:29:52 följande:
    om du bor i usa ändrar jag mig lite vad gäller åsikter på namnen..vissa namn blir betydligt finare på engelska. emma är ett av dem. skittråkigt på svenska, vackert på engelska. (hade jag bott i usa hade jag nog döpt en dotter till agnes).

alice och savannah är jättefina namn och..och julian..men du, du har rätt fina namn, men kan du inte slopa den konstiga stavningen på dem? som jackson är jättefint, men inte i den stavningen!

Vad gäller renesmee längtar jag till filmen kommer för jag hoppas att jag uttalar det fel i huvudet när jag läst boken..att namnet låter finare när det uttalas..
    Tack så mycket :) Anledningen till dem konstiga stavningarna är att jag inte gillar dem flesta av namnen när man stavar dem på "normalt" sätt. Visst, Jackson är fint på båda stavningarna, men dem flesta andra låter så tråkiga då.. :) Jag gillar uttalningen på Renesmee så vi kanske uttalar det olika i huvudet ;)
  • someonelikeme

Alice, Natalie och Thea

Vilmer och Charlie 

• Airyx

Okej, om du bor i USA så...

Mackenzie, Lucy, Emma, Tilda/Tilde, Estelle, Norah, Madeline, Evelyn, Alice, Leah, Thea (hur skulle du uttala det förresten? Typ..."ti" eller mer "te-ah"?), Elle och Lilly. :)
    Killar då...Nathaniel, Vilmer, Julian, Andrew, William och Vidar är alla fina!

Sedan får du förstås tänka på hur svenska namn skulle uttalas på amerikanska.

Namn jag skulle undvika...

Annorlunda stavningar på namn. Alltså visst om du tycker att de låter tråkiga men samtidigt så får du tänka på att ditt barn kommer att bära det här namnet hela sitt liv och om det är lite konstig stavning så kommer den att få bokstavera sitt namn hela sitt liv och det finns många som inte riktigt tar namn med alternativa stavningar på allvar om du förstår vad jag menar. :) Samma sak gäller de andra alternativa stavningarna!

Renesmee. Jag har ingen riktig åsikt om namnet som så, men det är så starkt förknippat med Twilight att folk alltid kommer att associera till det när flickan presenterar sig, ställa frågor och sådär och det kanske inte är så kul.

Miley är väldigt starkt associerat till Miley Cyrus, så det skulle jag nog också försöka undvika.

I övrigt: många fina namn! Lycka till!

• Airyx

Åh, lägger till ett namn som jag inte såg: Lisa-Marie.

• MrsTM

Jag gillar Tilda, Alice, Vidar och Hugo.

Tycker att namn som Savannah och Vanessa är fula oavsett om man bor i USA eller ej.

Men eftersom barnen ska växa upp i USA med en amerikansk far så passar egentligen bara Alice av de namnen jag gillar, övriga blir inte lika fina att uttala på engelska. Vidar känns VÄLDIGT svenskt.

Andrew, William, Nathalie och Madeline kan jag tycka är ganska fina på amerikanska barn, men inte här i Sverige. Övriga namn gillar jag inte alls, oavsett land.

Mitt tips för att namnen ska funka i båda länderna får därför bli Alice på en tjej och Andrew (Andy) på en kille.

• ViolinaX

Nu när jag gått och "sugit" på namnen ett tag så gillar jag faktiskt Jaxon bäst, och när man tänkt på stavningen ett tag så är den så där lagom kaxig faktiskt, så nu röstar jag alltså på: JAXON Glad

• agogo

Lewisia och Vidar hade jag valt! 

• Faile

Jag gillar

Meja
    Tilda
    Vilda
    Nora

Vilmer
    Vidar
    Hugo

Med dessa stavningar.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • KLM

Tilda är fint tycker jag. Inte supervanligt men samtidigt inte ett konstlat namn. Låter mjukt men samtidigt starkt.

Av pojknamnen gillar jag bäst Julian eller Vilmer. Av samma anledning som ovan.
    William och Hugo är jättefina namn, men just nu känns det som att alla pojkar ska heta det.      

• Göta

Eftersom du vill att vi också ska säga vilka namn som vi tycker är fula så gör jag det: nästan alla. 

Helt okej-fina namn däremot: Lilly, Livia, Lisa-Marie och Alice, Vidar, Vilmer och Julian.

• nelli08

Thea, Tilda & Novalie

William & Charlie

Svar på tråden Vilket/Vilka av dessa namn gillar du bäst?