• Anonym (Tampongen)

Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?

Läste i en tidning för inte så länge sen om vad folk egentligen spolar ner i sina toaletter och förvånad över hur många som spolat ner tamponger.
    Har börjar använda tamponger sen halvår tillbaks och har märkt att när man gör tvåan så ryker tampongen med då väggen mellan kanalerna inte är särskilt tjock. (jag har dock alltid plockat upp tampongen de tre ggr som det har hänt mig hittills..)

Några med liknande erfarenheter? 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?
  • HäckHäxan
    hallencreutz89 skrev 2011-09-26 00:59:16 följande:
    Inget av det har hänt mig, däremot så har jag fått för mig att det hänt flera gånger när jag varit osäker på om jag haft tampong eller inte eller så har jag varit säker på att jag satt in en men sen inte hittat snöret (för jag såklart inte satt in en), detta har resulterat i panik och frenetiskt grävande många gånger. Känner däremot folk som varit med om det på riktigt. Men det ska du vara glad över, att du inte kan råka köra upp fler tamponger alltså. Men du.. tamponger flyter väl inte ut bara för de är fulla? däremot lär du börja droppa någon blanding av blod och eh slidsekret eller vad man ska kalla det
    Nej jag är glad att det aldrig hänt eller kommer hända.

Nej den flyter inte ut men fan vad roligt det hade sett ut om den gjorde det *plopp* så älskling nu kan du stoppa in den hårda!
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan
    hallencreutz89 skrev 2011-09-26 01:01:37 följande:
    Är också hysteriskt rädd om underlivet, men för mig är det snarare för att jag får svamp hur lätt som helst, behöver bara vilja ta ett skönt skumbad en gång så kommer det som ett brev på posten typ om jag inte smörjer in ordentligt efteråt och sånt
    Låter jävligt jobbigt och jag lider med dig.
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 01:07:03 följande:
    Nej jag är glad att det aldrig hänt eller kommer hända.

Nej den flyter inte ut men fan vad roligt det hade sett ut om den gjorde det *plopp* så älskling nu kan du stoppa in den hårda!

Nej gud vad äckligt haha tänk att behöva gå och vara rädd att den ska flyta ut så fort man tänker på sex, kan ju bli jättepinsamt om man är ute bland folk och råkar känna sig kåt
  • Anonym (libresse)
    Anonym skrev 2011-09-26 01:00:19 följande:

Aldrig jag skulle bajsa med en tampong inne! Är enligt mig självklart att byta tampong då..
    och jag byter tampong när jag kissar med, känner mig ofräch annars. 

Samma här. Allt annat är vidrigt eller snålt.
  • Anonym (tjej)

Jag byter alltid tampong när jag ska på toa så jag har aldrig varit i den situationen... Tar ut tampongen, gör det jag ska och sätter in en ny.

• Anonym (tjej)

Jag svarade förresten fel :( Svarar man nej så svarar man fel...

• riboflavin

Nej det har faktiskt aldrig hänt, numer så använder jag menskopp så det lär aldrig hända heller.

I wanted to be the first woman to burn her bra, but it would have taken the fire department four days to put it out. D.Parton
  • Anonym (Tampongen)
    Anonym (fniss) skrev 2011-09-26 00:46:08 följande:
    Fniss fniss, den här tråden får mig att fnissa generat av någon anledning. Typ som första gången man pratade om mens i skolan. Det är nåt med den här TS som får mig att rodna och garva. Som svar på frågan, så: JA, jag har "krystat" ut en tampong. Men jag brukar hinna ta ut den innan, så att säga.
    hehhe, jag fick mig ett rejält garv jag med nu när jag läser inläggen i efterhand ;) 
  • Anonym (gogo)

Skulle aldrig få för mig att skita utan att ta ur tampongen, hur fan gör man då?

Jag kan inte skita utan att det kommer urin och vem vill gå med en pissig tampong-äckligt! Kräks

• Anonym (M08)

Nu är jag man, men kissar

Anonym (gogo) skrev 2011-09-28 23:50:16 följande:
    Skulle aldrig få för mig att skita utan att ta ur tampongen, hur fan gör man då?

Jag kan inte skita utan att det kommer urin och vem vill gå med en pissig tampong-äckligt! Kräks
    Va...?????
    Urinröret sitter ju inte i slidan...?????
    Förlåt om jag inte fattar, men jag är man. Eller....?
  • riboflavin
    Anonym (M08) skrev 2011-09-29 12:22:30 följande:
    Nu är jag man, men kissarVa...?????
    Urinröret sitter ju inte i slidan...?????
    Förlåt om jag inte fattar, men jag är man. Eller....?
    Vissa har sitt urinrör placerat väldigt nära slidmynningen, men jag tror att det som åsyftas är att det borde vara svårt att undvika att få urin på det lilla tampongsnöret som hänger ut ur slidan.
    Jag försökte några gånger när jag började använda tampong men det kändes rätt äckligt att sitta och hålla undan istället för att bara plocka ut och sen sätta in en ny.

I wanted to be the first woman to burn her bra, but it would have taken the fire department four days to put it out. D.Parton
  • Anonym (M08)
    riboflavin skrev 2011-09-29 12:27:30 följande:
    Vissa har sitt urinrör placerat väldigt nära slidmynningen, men jag tror att det som åsyftas är att det borde vara svårt att undvika att få urin på det lilla tampongsnöret som hänger ut ur slidan.
    Jag försökte några gånger när jag började använda tampong men det kändes rätt äckligt att sitta och hålla undan istället för att bara plocka ut och sen sätta in en ny.

Aha... tack för den förklaringen.
  • knisse

jag plockar ut den inna jag krystar och slipper fiska upp den ur toan...

• Anonym

Nej, jag stoppar alltid in ett finger som stöter emot tampongen och håller kvar den, snöret håller jag alltid i med, jag vill inte få äckel på den.

fast mestadels så byter jag bara tampong i samband med toabesök, så jag håller mig tills jag måste byta tampong.

• Anonym

fast kissar jag så byter jag aldrig annars blir det kiss på snöret, och bökigt att h¨lla i då utan att få kiss på händerna.

• Anonym
    Anonym (Tampongen) skrev 2011-09-26 00:20:20 följande:
    Har börjar använda tamponger sen halvår tillbaks och har märkt att när man gör tvåan så ryker tampongen med då väggen mellan kanalerna inte är särskilt tjock. (jag har dock alltid plockat upp tampongen de tre ggr som det har hänt mig hittills..)

Några med liknande erfarenheter? 
    Alltså, att man inte lär sig efter första gången må vara, men efter två borde det väl vara solklart för de flesta att det bästa är att
    1. plocka ur tampongen och slänga den
    2. skita
    3. torka/tvätta sig och stoppa in en ny samt spola

Nej, jag har aldrig behövt plocka ut en tampong ur toan pga att jag krystat ut den. Däremot har jag märkt någon gång där i början när jag var tonåring att tampongen gärna vill åka ut när man bajsar så jag byter alltid i samband med toabesök.
  • Anonym

Jag byter alltid tampong när jag går på toaletten, så nej.
    Varför ligger det här i sexdelen? Är det någon som går igång på tamponger? Obestämd

• murderdoll13

Jag har aldrig tampong i när jag gör nummer 2 för jag antar att den kommer åka ur i så fall.
    Men jag spolar alltid ner tamponger i toaletten ändå.

• MammaOchGravid

Det hände ofta på den tiden jag använde tampong (använt menskopp sedan mars 2010).. Men var det dags att byta, så drog jag ut den innan och var den relativt nbytt, så höll jag i trådarna, så jag slapp jaga nere i toastolen :S

• meldeah
    hallencreutz89 skrev 2011-09-26 00:48:53 följande:
    Det värsta är ju om man glömmer att dra ut snöret alls.. eller glömmer att man har en inne och kör in en till!
    Haha, det gjorde min svägerska en gång.. Hon hade varit på toa, skulle duscha och hittade ett till snöre och tänkte "Vafan? Har inte jag redan tagit ur den här?" Hennes man som var inne på toaletten bekräftade att så var fallet, så då var det bara lilla småbarnsföräldern som hade haft tankarna på annat vid förra toabesöket..
Svar på tråden Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?