• Makka Pakka

Tappar otroligt mkt hår!! Fler?

Gud så jobbigt! Hittar mina hårstrån överallt! Har långt och mörkt hår så det syns verkligen! Vill verkligen inte klippa mig så jag har håret uppsatt hela tiden!

När slutar det?  

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Svar på tråden Tappar otroligt mkt hår!! Fler?
  • Trixxy
    elinnnnn skrev 2011-09-26 20:42:08 följande:
    och en sak till, jag har också mitt hår uppsatt hela tiden men jag tror tyvärr att det gör det värre :S dessutom sen när man väl borstar håret eller duschar så kommer alla hårstråna på en gång som annars skulle ha fallit av under dagen
    Jag har också håret i tofs eller knut jämt, så det gör det värre? hm ja kanske....
  • Försök inte
    Trixxy skrev 2011-09-26 22:28:03 följande:
    ok och vad gör man åt sådant?

Du får gå och kolla dina värden hos dr. Visar det sig att du har sköldkörtelfel så får du äta medicin.
  • Louvre

Jag tappade mycket under tiden jag ammade pga av hormoner och viktnedgången, ammningen liksom åt upp mitt underhudsfett och näringsämnerna i kroppen. Är man av den sorten som lätt går ner i vikt så se till att äta ordenliga portioner med husmanskost (kraftmat) och flera mellanmål så ska kroppen orka med även ammningen utan att slitas för mycket. Gå ner i vikt kan man göra sen, det finns tid för det så småning om.

• Sea

Jag tappar hur mycket som helst, men det lämnar inga kala fläckar vad jag kan se. Jobbigast är väl att det ligger överallt...

• Louvre
    lammet skrev 2011-09-26 19:44:46 följande:
    jag säger bara, börja ät Priorin, det funkar. Jag har tappat hur mycket som helst efter grav och amning men nu när jag äter priorin så bara sprutar det ut hår. har kort stubb över heeeela skallen. När det sen växer ut så kommer ju mitt gamla hårsvall tillbaka=)..
    Hoppas att jag ska slippa tappa så mycket denna gången så jag ska nog prova Priorin innan jag börjar tappa
  • lammet

Jaaaaa, prova priorin, jag är helt förbluffad över att det faktiskt funkar. Jag har fått tillbaka hur mycket hår som helst. Har stubb över exakt hela huvudet som är ungefär så långa som hur länge jag ätit det. Ca 1 cm och jag har ätit i en månad. 

• 3 barns mamma84

jo tack varje gång man står och duckar ska tvätta och balsamera håret så lossnar det så mkt hår och det var snart 10 mån sen jag fick min pojk.
    Klipper men inget hjälper.
    Tänkte köpa tabletter som hjälper mot detta.
    Har oxå murkt hår   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Natulcien

Jag började tappa hår bara någon månad efter att sonen föddes, och sen rasade det massor tills han var ungefär 7 månader. Så i ett halvår höll det på.

Som tur var hade jag väldigt tjockt hår. Långt och jättetjockt. Nu har jag klippt det lite, så nu är det halvlångt och halvtjockt... Flört

• hjärterum

Jag började tappa hår och amningen blev sämre då jag blev gravid igen, så det minns jag tydligt ...kanske kroppen som fick brist på nåt då jag både ammade och var gravid? Fick dock mf och sen blev allt normalt igen.

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • sarsparis

Jag tappar också mängder med hår, ammar inte. När jag var gravid fick jag jätte tjockt hår, kanske är det det som faller av nu. ska prova priorin som ni tipsar om, vart köper man det? hälsokost?

• Linmin

Zinkbrist är vanligt hos dom som tappar mycket hår. Var så med mej men efter ett par månaders användning av zink så vände det. Finns på Apoteket. Är ju inte fel att pröva iallafall.

Svar på tråden Tappar otroligt mkt hår!! Fler?