Anonym (oxå frustrerad) skrev 2011-10-25 09:12:05 följande:
Jag har skrivit i flera trådar om min o min mans obefintliga sexliv. De senaste 10 åren har vi har sex kanske 2 ggr om året. Jag har bortförklarat problemet på massor av olika sätt men nu har vi kommit så långt att vi inte kramas, pussas eller nånting samtidigt som jag har tyckt att vårt förhållande i övrigt är OK... och jag har nått en gräns. Vaknat upp, liksom.
Min man har tidigare varit otrogen många många gånger mot mig med minst ett 30-tal tjejer. Senaste som jag vet om är 2006, men jag har också hittat nakenbilder i hans mobil från iår.
Vi talade ut om sexet häromdagen till slut, (han har inte velat prata om det innan), och han skyllde allt på mig. Det kan ni läsa om i en annan tråd, men kort är det så att han tycker att jag är en så urtrist älskarinna att det är bättre att runka.
Han tycker nu att eftersom han har lidit så länge, ska inte jag komma o klaga när jag plötsligt vaknat upp ur min förnekelse och insett att jag _inte_ vill leva resten av mitt liv utan sex (o närhet). Han tycker helt enkelt att nu kan jag lida som han har gjort. För egen del säger han att han kommit över detta och gett upp hoppet om att få ett bra liv igen.
Vi har ett underbart hus förstås, barn som vi älskar så mycket båda två, vi har en del gemensamma fritidsintressen...jag älskar hans familj...att skilja sig på grund av sexbrist känns inte som ett alternativ.
Och så plötsligt dök det upp en man...som har en liknande situation som jag (konstigt, jag vet - jag är inte en sån person som det "dyker upp" saker eller personer för i vanliga fall och han kom verkligen ut ur det blå)...som jag har börjat chatta med. Helt oskyldigt snack, men han har det klara målet att om vi gillar varandra så vill han ha ett förhållande med mig- samtidigt som vi har kvar våra respektive.
Jag kände mig lockad av detta, han är en underbar person som man kan pknullatrata med allt om, han bekräftar mig på ett sätt i chatten som min man inte nånsin gjort irl under våra år tillsammans. Om jag skulle tända på honom irl har jag ingen aning om, men jag tänder på hans person och det har jag aldrig varit med om förut.
Men men, samvetskvalen sätter in, inte kan jag göra detta mot min familj - och inte heller mot hans fast jag inte känner dem.
Har jag då som enda kvarvarande alternativ att sitta här som en förtorkad gumma resten av mitt liv...
igår såg jag ett foto på mig själv - jag såg verkligen ut som en bitter tant. Som inte fått sex på vääldigt länge. En förändring måste ske, kände jag.
Men ...vad säger ni andra i liknande situationer som jag - kan ni genom mitt lilla inlägg här se vad jag kan testa att göra...jag är tom och förvirrad...
Herre Gud, hade min partner varit otrogen mot mig minst 30 gånger och sedan vägrar ha sex med mig, jag hade knullat runt mer än om jag vore singel med ett helt fläckfritt samvete.