• Anonym (förvånad)

Förtjust i überbutchflata mot alla odds??!

Det här kommer låta utseendefixerat; Vad tusan, det ÄR utseendefixerat! Jag gillar vanligtvis sportiga tjejer som är tjejiga eller lite androgyna med sisådär medelkropp och lite muskler, men hur som helst med kvinnlig kropp. Nu, helt fullkomligt oplanerat och utan avsikt, så har jag blivit förtjust i e tjej som i princip är den mest überbutcha jag nånsin träffat. Hon har mörk röst och använder deo för män. Dessutom har hon en del övervikt, vilket jag sådär vanligtvis inte riktigt gillar. Men.. hon har bara så jäkla skön personlighet och på något jättemärkligt sätt finner jag mig attraherad av henne. Fattar ingenting! Jag trodde aldrig att jag skulle kunna tycka att en sån som hon skulle kunna vara spännande men vi passar verkligen bra ihop. Om jag ska vara helt ärlig så har jag aldrig träffat någon som är så lik mig innan (personlighetsmässigt alltså). Och jo, hon är mer än lite intresserad av mig...

Utseendefixerad light och dum som jag är så går jag runt och oroar mig för vad alla kommer att tänka när (om) de ser mig med henne. Jag vet att det är dumt och fel att tänka så men jag kan inte hjälpa det! Jag är businesstypen och relativt tjejig. Hon ser ut som om hon kör lastbil och lyssnar på death metal.

Jag tror jag behöver antingen en utskällning eller ett peptalk. Eller kanske både och ... Skäms
    Någon som varit i den situationen att de, mot alla odds, kommit över sin dumma utseendefixering och kunnat gå på en superfin personlighet?!

• Svar på tråden Förtjust i überbutchflata mot alla odds??!
  • Anonym

japp det har jag
    min man tyckte jag var så ful när vi träffades att jag bara ville vara vän. han var ju UNDERBAR
    när han hade berättat om sina känslor efter ett par månader sa jag bara sorry
    veckor gick o han gav upp o började kolla utåt.
    då insåg jag att om han hittar en tjej då kommer jag vara nr 2(vi hade blivit "bästisar"
    jag vill alltid vara hans nr 1
    så jag satsade
    10 år har gått
    vi har 3 barn och är gifta
    kärleken måste göra en blind för nu tycker jag han är det mest manliga och sexiga som finns. kollar bara på andra killar som påminner om honom
    så har du hittat den personligheten som du vill leva med
     go go go

• Anonym

Det är ändå personligheten som räknas i längden och inte utseendet som dessutom ändå kan ändras med tiden. Man kan aldrig veta innan vem man blir kär i eller styra över det. Vad andra tycker är ju deras problem och inte ditt bara du är lycklig. Tror att om de märker vilken underbar person hon är och och att hon gör dig lycklig så struntar de i resten och gör de inte det så är det deras förlust inte din. Kör på annars kanske du kommer att ångra dig för alltid!

• Anonym (förvånad)
    Anonym skrev 2011-09-29 16:51:07 följande:
    japp det har jag
    min man tyckte jag var så ful när vi träffades att jag bara ville vara vän. han var ju UNDERBAR
    när han hade berättat om sina känslor efter ett par månader sa jag bara sorry
    veckor gick o han gav upp o började kolla utåt.
    då insåg jag att om han hittar en tjej då kommer jag vara nr 2(vi hade blivit "bästisar"
    jag vill alltid vara hans nr 1
    så jag satsade
    10 år har gått
    vi har 3 barn och är gifta
    kärleken måste göra en blind för nu tycker jag han är det mest manliga och sexiga som finns. kollar bara på andra killar som påminner om honom
    så har du hittat den personligheten som du vill leva med
     go go go
    Oj. Vilken fin historia Glad
    Skönt att höra att man kan komma över det!
  • Anonym (förvånad)

Anonym skrev 2011-09-29 16:51:21 följande:

Det är ändå personligheten som räknas i längden och inte utseendet som dessutom ändå kan ändras med tiden. Man kan aldrig veta innan vem man blir kär i eller styra över det. Vad andra tycker är ju deras problem och inte ditt bara du är lycklig. Tror att om de märker vilken underbar person hon är och och att hon gör dig lycklig så struntar de i resten och gör de inte det så är det deras förlust inte din. Kör på annars kanske du kommer att ångra dig för alltid!

Jo utseendet kan ändras med tiden, samtidigt vill inte jag gå in i ett förhållande med inställningen att jag ska ändra hur hon ser ut. Känns liksom inte rätt. Man får ju antingen ta henne som hon är eller sen inte alls.

Men vidare lite nu. Du/ni som kunnat komma över en ful utsida... Tog det tid? Kändes det jobbigt för er att närma er fysiskt eller fanns liksom känslorna redan där så att det ändå kändes helt "rätt"?

Kan tillägga att jag är högutbildad med jobb medans hon är sjukskriven för kronisk värksjukdom. Det gör inte precis saken bättre.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (förvånad) skrev 2011-09-30 07:24:02 följande:
    Anonym skrev 2011-09-29 16:51:21 följande:Jo utseendet kan ändras med tiden, samtidigt vill inte jag gå in i ett förhållande med inställningen att jag ska ändra hur hon ser ut. Känns liksom inte rätt. Man får ju antingen ta henne som hon är eller sen inte alls.

Men vidare lite nu. Du/ni som kunnat komma över en ful utsida... Tog det tid? Kändes det jobbigt för er att närma er fysiskt eller fanns liksom känslorna redan där så att det ändå kändes helt "rätt"?

Kan tillägga att jag är högutbildad med jobb medans hon är sjukskriven för kronisk värksjukdom. Det gör inte precis saken bättre.
    Det är min man också (sjukskriven för kronisk värk). Han var det även när vi träffades, men jag kände från start att vi är så rätt för varandra så det var aldrig något problem. Det är det inte nu heller.

Ska du välja bort, vad som kan vara den stora kärleken, för att denne är sjukskriven?

DET, om något, är ytligt och väldigt krasst.
  • Anonym

Jag var inte attraherad av min man när vi träffades, alltså utseendemässigt. Tidigare hade jag alltid attraherats av hans raka motsats. Men allt annat kändes så rätt att jag ändå gav det en chans. Nu, 10 år senare, är vi gifta och har två små barn Är så glad att jag satsade!

• plastkotte

Kanske ska du tänka dig in i om situationen var tvärtom? Tänk om du var tvungen att leva med en sjukdom och någon hade starka känslor för dig, men den personen var högutbildad och hade jobb och funderar därför på att inte inleda ett förhållande med dig? Det hade varit skillnad om hon bara var lat och inte ville jobba!

Samma sak med utseendet, du kanske anser dig själv se bra ut, men tänk om du blev kär i någon som också blev kär i dig, men du är inte snygg nog? tänk om du inte tar chansen nu, du träffar någon annan, men den tycker att du inte har rätt utseende, hur skulle du känna? Du skulle förmodligen inte duga åt ett av kungabarnen, kanske skulle dom få skämmas för du inte har "fin" familj, som är adlig tex. Men tänk om du och ett av kungabarnen var riktigt kära då?

Du kommer kanske träffa någon snyggare med jobb, men någon med sån personlighet som du beskriver att du klickar så bra med kommer du förmodligen få leta länge efter.

Och bara för man ger ett förhållande en chans så betyder ju inte det att man är fast föralltid? Känns det inte rätt så går det att bryta, men kanske kommer det vara det bästa beslutet du tagit, att du vågade satsa!

Och vem bryr sig vad andra tycker? Om du gillar henne så stå för det! Precis som du säkert vill att hon ska stå för att hon gillar dig istället för att skämmas.

• Ruby01

JAg tror Plastkotte är inne på rätt spår. Hur vet du att du förtjänar någon snyggare då? Många jag känner och har känt i mitt liv har ofta gjort det misstaget, de har tittat på folk som är lite för snygga för dem, och blivit lämnade. Många har högre tankar om sig själva än vad de borde ha. JAg menar: en nörd med glasögon och för korta byxor och lite flint som tror att han ska få tjejer som ser ut som pamela andersson på krogen. De tjejerna vill ju ha en uppumpad kille som ser mer ut som barbies Ken. Nej, skit i utseendet, det är hur man fungerar ihop som är viktigt, annars kommer du aldrig träffa en varaktig partner. De där snygga kanske inte är så kul att vakna upp bredvid år efter år.

• Anonym (förvånad)
    Anonym (Lisa) skrev 2011-09-30 07:32:49 följande:
    Det är min man också (sjukskriven för kronisk värk). Han var det även när vi träffades, men jag kände från start att vi är så rätt för varandra så det var aldrig något problem. Det är det inte nu heller.

Ska du välja bort, vad som kan vara den stora kärleken, för att denne är sjukskriven?

DET, om något, är ytligt och väldigt krasst.
    Klart att det är ytligt!
    Men hur funkar det med nån som har kronisk värk? Har förstått att hennes sjukdomstillstånd ändras hela tiden. Dvs ibland är det illa och ibland är det ok, bra och dåliga dagar. Hur fungerar det för er i det vardagliga livet?

Sjukskrivningen i sig har jag inte direkt något problem med. Däremot vet jag precis vad t.ex mina föräldrar och vissa av mina vänner kommer att tycka... Det är det som känns jobbigt.
  • Anonym (förvånad)
    plastkotte skrev 2011-09-30 07:50:34 följande:
    Kanske ska du tänka dig in i om situationen var tvärtom? Tänk om du var tvungen att leva med en sjukdom och någon hade starka känslor för dig, men den personen var högutbildad och hade jobb och funderar därför på att inte inleda ett förhållande med dig? Det hade varit skillnad om hon bara var lat och inte ville jobba!

Samma sak med utseendet, du kanske anser dig själv se bra ut, men tänk om du blev kär i någon som också blev kär i dig, men du är inte snygg nog? tänk om du inte tar chansen nu, du träffar någon annan, men den tycker att du inte har rätt utseende, hur skulle du känna? Du skulle förmodligen inte duga åt ett av kungabarnen, kanske skulle dom få skämmas för du inte har "fin" familj, som är adlig tex. Men tänk om du och ett av kungabarnen var riktigt kära då?

Du kommer kanske träffa någon snyggare med jobb, men någon med sån personlighet som du beskriver att du klickar så bra med kommer du förmodligen få leta länge efter.

Och bara för man ger ett förhållande en chans så betyder ju inte det att man är fast föralltid? Känns det inte rätt så går det att bryta, men kanske kommer det vara det bästa beslutet du tagit, att du vågade satsa!

Och vem bryr sig vad andra tycker? Om du gillar henne så stå för det! Precis som du säkert vill att hon ska stå för att hon gillar dig istället för att skämmas.
    Absolut är det en jäkla skillnad på ifall hon bara varit lat och inte ville jobba!

Alltså ingen vill ju känna att de inte är tillräckligt snygg/ smart/ bra för sin partner, inte jag heller. Har varit med om det själv en gång när jag dejtade en som såg bättre ut än jag. Fick mycket kommentarer av honom om vad jag borde ha på mig osv. Det var inte alls kul. Så jag vet hur det känns! Det slutade med att jag dumpade honom. Men det ändrar inte hur jag känner nu.

Men det är sant det du säger. Bara för att man ger ett förhållande en chans så betyder inte det att man är fast för alltid... Kan ju testa och se hur det går?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (förvånad) skrev 2011-09-30 09:24:27 följande:
    Klart att det är ytligt!
    Men hur funkar det med nån som har kronisk värk? Har förstått att hennes sjukdomstillstånd ändras hela tiden. Dvs ibland är det illa och ibland är det ok, bra och dåliga dagar. Hur fungerar det för er i det vardagliga livet?

Sjukskrivningen i sig har jag inte direkt något problem med. Däremot vet jag precis vad t.ex mina föräldrar och vissa av mina vänner kommer att tycka... Det är det som känns jobbigt.
    Det fungerar jättebra. Min man är inte handikappad på något sätt. Men han kan inte längre jobba, för att värken då är mördande. Det är såklart jobbigt att veta att ens älskade har ont.

Vad är det för föräldrar och vänner du har egentligen? Skulle de dömma ut någon som inte kan jobba pga cancer också? Med den människosynen är jag förvånad över att de accepterar dig som är lesbisk.

Inget illa menat{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (förvånad)
    Ruby01 skrev 2011-09-30 08:29:48 följande:
    JAg tror Plastkotte är inne på rätt spår. Hur vet du att du förtjänar någon snyggare då? Många jag känner och har känt i mitt liv har ofta gjort det misstaget, de har tittat på folk som är lite för snygga för dem, och blivit lämnade. Många har högre tankar om sig själva än vad de borde ha. JAg menar: en nörd med glasögon och för korta byxor och lite flint som tror att han ska få tjejer som ser ut som pamela andersson på krogen. De tjejerna vill ju ha en uppumpad kille som ser mer ut som barbies Ken. Nej, skit i utseendet, det är hur man fungerar ihop som är viktigt, annars kommer du aldrig träffa en varaktig partner. De där snygga kanske inte är så kul att vakna upp bredvid år efter år.
    Alltså, genom att fråga hur jag vet att jag "förtjänar" någon snyggare så indikerar du att människans värde ligger i utseendet... Att jag kan attrahera och intressera någon som är snyggare än henne vet jag att jag kan.
Svar på tråden Förtjust i überbutchflata mot alla odds??!