FlickanNenn3 skrev 2012-01-17 11:04:11 följande:
Har själv bott i familjehem där familjehemmet tog pengarna för sitt egna tycke o
' åkte tex utomlands ensam med vänner medans jag fick bo hos killen eller hos nån av de andra av hennes vänner...
* Hon renoverade även badrum o kök men jag fick inte ens pengar att shoppa för, vi åkte nån gång till gekås men där hittar man ju inte allt o jag var 18år inte fan ville jag bara ha gekåskläder :/
Jag levde endast på studiebidraget och de pengarna hon fick varje månad, kunde verkligen ha gått ett par hundra till mig i handen oxå, men nix så skulle de absolut inte vara då skulle jag slava...
*Jag fick mocka hennes hästboxar men fick absolut inte rida...
*Jag fick gå ut med hennes hundar, som hon själv bara släppte ut på trädgården :/
*Jag behövde mannekänga för hennes kläder, men fick inte några av dem själv..
*Jag fick följa med på alla hennes ridtävlingar där hon var domare och ta hand om hennes hundar som hon inte kunde ta hand om själv.. istället för att kunna umgås med vänner eller killen behövde jag detta :/
*Jag fick aldrig åka o äta pizza, jag fick aldrig gå på bio...
* Jag fick utnyttja mitt skolkort så långt de var gick, annars fick jag stanna hemma för hon kunde minsann inte köra eller köpa ett fritids-kort till mig...
* Eftersom hennes bortgångna mor o far var frisörer kunde hon minsann klippa håret på mig...
Men de kunde hon verkligen inte egentligen :/
* Jag åkte in på sjukan för att jag mådde otroligt dåligt och hade sjukt ont i magen, visade sig vara lunginflammation och jag blev inlagd, hon säger vid akuten "jag måste lämna dig här, jag betalar" men åker till turkiet imorgon så måste hem o packa.. Även fast man ska iväg så är man väl kvar för "sitt barn" på akuten?
Det kostade dessutom ingenting för mig eftersom jag var under 20...
VANSKÖTSEL OCH ENDAST FÖR PENGARNAS SKULL :/
Hon gav mig ingenting, ingenting... :/
Inte lyssnade soc heller på mig förrän efter 8mån och då åkte jag in på psyk för att jag mådde så dåligt...
Efter tre dagar beslutade soc att jag skulle äntligen få flytta omedelbart (:
Tyvärr behövde de gå så långt att jag hamnade på psyk innan soc lyssnade och sedan har jag fått höra att hon tyvärr fick ändå ta emot fler barn, för de var ju mig de var fel på som mådde så dåligt o hamnade på psykiatrin..
Dagarna hon var utomlands, jag bodde hos vänner, pojkvännen eller var på psykiatrin var de bästa då jag slapp henne(:
Tycker inte ni att de här är samma som misshandel och absolut tjänstefel?
När jag var liten hade mina föräldrar öppnat dörren för familjehem och när vi åkte utomlands tog vi med alla..
Inte fan lämnar man någon hemma :o
Nu var detta en kvinna på 55+ och hon ville klart ha sin "fritid" och åka utomlands men tycker ändå de är fel.
Jag var även den ända som bodde där..
Hon hade folk på gården som hyrde lägenheter, och de var hennes äldre barn o en polsk familj men dem behandlade hon inte på det här viset.. snarare tvärtom :/ gjorde allt för dem..
Om de skulle bli så att mina barn i framtiden skulle hamna i familjehem skulle jag aldrig lita på dem, aldrig..
Så som jag blivit behandlad har gjort djupa sår och hur soc inte såg någonting fattar jag inte, de är sjukt.
Vet inte vad jag ville med detta inlägget, men ville väl mer bevisa att de finns idioter oxå som har familjehem..
och många ggr så syns de inte utåt utan bara mot den som är placerad o den lyssnar många ggr dem ej på....
Oj oj oj säger jag bara. Vilken historia du har! Hemskt när soc inte lyssnar i tid. Hur har du det idag? Mitt barn är placerad och jag litar inte på den familjen överhuvudtaget. Tur att snart får jag hem mitt barn.