Natulcien skrev 2011-10-06 13:47:24 följande:
Jag känner inte igen mig i de där extrema svettfloderna...men jag har en bestämd känsla av att ha ökat min kroppstemperatur sen jag blev gravid och födde vår son...
Sonen är alltså 11 månader nu och jag har precis slutat amma. Men jag är ganska varm av mig numera och har varit ända sen jag blev gravid.
Innan jag blev gravid och födde barn så var jag riktigt frusen jämt och ständigt. Ständigt iskall och händer och fötter. Så är det inte längre. Kan inte ens sova med fötterna under täcket för då blir det alldeles för varmt. Och jag springer och öppnar fönster mest hela tiden. Förr sprang jag och stängde dem...
Märkligt.
Här är en till som upplevt precis samma sak :) Jättekonstigt...jag undrar vad det beror på? Jag har också alltid varit frusen och varit tvungen att ligga riktigt inkorvad i täcket för att inte frysa när jag ska sova. Men nu, nu måste jag ha öppet fönster på nätterna och flera kroppsdelar utanför täcket...skumt :) Det började också under graviditeten och nu är sonen snart 5 mån.
Första veckorna upplevde jag också kopiösa svettningar så fort jag ammade men det har slutat nu, nu är jag bara allmänt varm hela tiden. Ska bli intressant att se hur jag tacklar vintern i år, jag brukar frysa och nästan bli deprimerad för att jag tycker kylan är så jobbig, men det kanske blir annorlunda nu när jag blivit en "varmis"?