• Risgrynet

Amning - svettas på natten

Terje barer. Minns inte att det var såhär med de andra två. Jag svettas floder om natten. När lilleman väcker mig och vill äta så är jag sjöblöt av svett. Äckligt och jobbigt. Någon som känner igen sig? När slutar eländet)?

• Svar på tråden Amning - svettas på natten
  • lövet2

O ja, jag känner igen mig! För mig blev det bättre lite i taget - alltså inte tvärt över natten. Jag hade inte heller problem med de äldsta barnen, utan det kom med stigande ålder (eller antal barn?).

• Risgrynet

Härligt att du kunde tyda min grekiska. Tredje barnet Härligt också att höra att det är andra som varit med om det och vet att det blir bättre. Tack för ditt svar!

• Litet My

Samma här med andra barnet...var inte alla såhär med första

• jiippii

Samma här med barn nr två kom det. Och trean. Inte ettan

• Risgrynet

Märkligt. Undrar varför det är så...

• Zixi

Man samlar på sig mycket vätska under graviditeten och tydligen är det helt normalt att svettas ut det under de första dagarna efter förlossningen.

Jag svettades massor i början och det blev inte bättre av att min dotter föddes under värmeböljan förra juli...

2010-07-20 3040/50
  • Risgrynet

Första dagarna!? Det har gått 2,5 vecka...

• CaCC

Vår andra dotter kom till världen 22 mars och jag svettas floder på nätterna fortfarande. Svettas även väldigt mycket dagtid utan att jag gör något. Jag ammar nu men jag svettades även på nätterna under graviditeten. Minns inte att det var så här kraftigt efter första barnet. Är så otroligt trött på att vakna på natten och vara sjöblöt.

• Petra02

Samma här! Min son blir två mån om en vecka och han är mitt 5;e barn. Har aldrig varit med om liknande, vaknar på nätterna och är sjöblöt, lika så kudden och täcket....riktigt äckligt! Svettas på det viset även vissa dagar... allt detta började andra dagen efter min son föddes. Trodde att det var bara jag men nu ser jag att det finns fler! Skulle vilja veta varför???

Svar på tråden Amning - svettas på natten