• Vienzi

Lugg - coolt eller töntigt?

Jag står i valet och kvalet om jag ska klippa lugg eller ej men jag har med mig en känsla från när jag var liten att det är lite töntigt (förmodligen för att jag hade både lugg och glasögon och aldrig riktigt var bland de populära i klassen... ).

Så, går det att vara snygg och cool i lugg eller är det för evigt förknippat med att vara präktig?

• Svar på tråden Lugg - coolt eller töntigt?
  • linas fina

Det kan bli lite 80/90-talstöntigt. Speciellt om man får till lite pufflugg. Jag tycker egentligen att det är finare när folks ansikten kommer fram. Luggen tar bort lite av ögonbryn och gör inte ansiktet helt rättvisa.
    Visst finns det många som är snygga i lugg men jag tror bara de skulle vara snyggare utan. =) 

• roffe
    linas fina skrev 2011-10-03 14:54:38 följande:
    Det kan bli lite 80/90-talstöntigt. Speciellt om man får till lite pufflugg. Jag tycker egentligen att det är finare när folks ansikten kommer fram. Luggen tar bort lite av ögonbryn och gör inte ansiktet helt rättvisa.
    Visst finns det många som är snygga i lugg men jag tror bara de skulle vara snyggare utan. =) 
    Det beror ju på hur hög panna man har, har man jättehög panna kan man se rätt dum ut i mittbena t ex. =)
  • linas fina
    roffe skrev 2011-10-03 14:56:09 följande:
    Det beror ju på hur hög panna man har, har man jättehög panna kan man se rätt dum ut i mittbena t ex. =)
    Man behöver inte mittbena. Man kan även ha relativt kort lugg men ha den svept lite åt sidan. 
    Som här nedan tycker jag inte luggen gör Misha rättvisa.

Där är detta bättre trots att hon ser ut att ha en lugg.

• linas fina

Oj bilden förvann, menar att detta blir bättre än den första bilden. Enligt mig då. =)
  • roffe

Jo jag förstår din poäng, men hon hade inte speciellt hög panna s hon är ju jättesnygg hur som :)

• linas fina
    roffe skrev 2011-10-03 15:01:28 följande:
    Jo jag förstår din poäng, men hon hade inte speciellt hög panna s hon är ju jättesnygg hur som :)
    Nej jag menar för folk överlag oavsett pannstorlek. Jag tycker inte att någon med hög panna nödvändigtvis måste dölja den med lugg. 
  • roffe
    linas fina skrev 2011-10-03 15:11:02 följande:
    Nej jag menar för folk överlag oavsett pannstorlek. Jag tycker inte att någon med hög panna nödvändigtvis måste dölja den med lugg. 
    Haha nej man måste inte det men jag tycker oftast det är snyggare med lugg på en del. Många passar i snedlugg, mittbena osv. Själv har jag haft mittbena/lång snedlugg sen 98 och bytte till vanlig lugg i fredags, skönt med förändring :)
  • Musetti

Jag ser helt vansinnig ut utan lugg p.g.a. min panna. Skulle gärna slippa luggen då den är i vägen vid träning och är jobbig när det blåser. Men jag har verkligen inget val.

Svar på tråden Lugg - coolt eller töntigt?