• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 12 år, ska hon använda...
  • Mary Jo

När jag var 12 hade jag inte mer än små bulor till bröst så då räckte en topp,men direkt man får bröst så ska man väl använda bh om man så vill. 

• Petronella01

Beror helt på, alla utvecklas olika. Har hon inga eller små bröst, inget. Har hon bröst som faktiskt behöver bh - en som passar. Ingen bikiniöverdel

• sanna123

Man är ju olika skapt så det är väl bäst att ta det som din dotter trivs bäst med :) 

Min hemsida: sannastarot.se
  • HoneyCandySugar
    sanna123 skrev 2011-10-03 21:55:04 följande:
    Man är ju olika skapt så det är väl bäst att ta det som din dotter trivs bäst med :) 
  • Thaleya

beror ju helt på vad hon behöver och vill använda.

När jag var barn och brösten inte börjat växa alls, så behövdes inget alls. sen när jag blev lite äldre så skavde det hemskt om jag inte hade topp på mig. Och eftersom jag var lite sent utvecklad så var jag väl 13 när jag köpte första bh'n själv utan att mamma visste det, mest för att de andra tjejerna i klassen redan hade och jag inte ville vara utanför. Men det var ju inte långt efter det jag fick bröst heller :)

• annca

Behöver hon så gör hon, men man ska inte tvinga in en tolvåring som inte behöver nåt sånt i vuxenkläder. Skulle spontant säga - inga bröst = top om hon vill ha den sortens underkläder.

Och till bad baddräkt, inte bikini.

(Själv såg jag ut som en planka till jag var 17, och började inte använda bh tills jag fått barn vid 32.)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Cloudberry
    Lavish skrev 2011-10-03 21:21:28 följande:
    är TS född 99 torde TS vara 12åringen...
    Är det en hon och betyder siffrorna att hon är född 99 då?

Jag tycker att det känns uppenbart att TS inte är en 12-åring. 
  • LillaKissen

Öuhmmm? Man bestämmer väl inte om man ska ha bh eller "topp" beroende på åldern utan på BEHOVET?

• IsDimma

När jag var tolv år hade jag redan rätt stora bröst och använde definitivt bh.
    Sen finns det ju tjejer i den åldern som inte har bröst alls, dom behöver ju knappst någon bh.
    Så beror på hur stora bröst flickan har.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • CrazyChristina

Det beror på, redan när jag va 12 hade jag 70C i BH och att använda topp då hade aldrig fungerat.

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Waldo

Det har ju inget med ålderna att göra.
    Det har med storleken på brösten att göra

Antingen har hon redan en rejäl kupa på tuttarna på då behövs det en ordentlig bh
    Eller så är hon en planka och varken behövs eller funkar bh

Bikiniöverdel kan ni förslagsvis spara tills det är baddags

• bodimit

Vid tolv år använde jag en bh. En kompis till mig hade bh sen hon var 9år gammal. och hon hade faktiskt stora bröst redan då.

• Momzilla

Jag hade bröst som två pressade blåbär när jag var 12 år, och b

• emmaolson

Jag använde bh när jag var 8! Just nu är jag tolv å har 85c det är rättså pinsamt!???? jag är typ den enda som har bröst i skolan???? jäkligt pinsamt är det... Men när man har stora bröst så kollar alla killar åt ens håll å alla vill typ bli ihop med en å så dom har till och med frågat vill du följa med mig hem å hoppa i sängen. Det är äckligt....????

• FruKantarell

Röstade på topp rent spontant. Men det beror ju helt på hur pass välutvecklad hon är. Har hon behov av en BH med bygel, så ska hon givetvis ha det.

• puss

När då? Bikiniöverdel är ju lämpligt på badhuset, top på gympan osv.

• Aniiee
    FruKantarell skrev 2014-06-23 16:11:41 följande:

Röstade på topp rent spontant. Men det beror ju helt på hur pass välutvecklad hon är. Har hon behov av en BH med bygel, så ska hon givetvis ha det.

Toryrredskap..... BH UTAN bygel är grymt mycket skönare.....
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • trolliz

Jag började med bygel-BH när jag var 11, skulle fylla 12, hade topp när jag var 10-11 för då hade jag inte behovet. 
     Min vän fick bröst tidigt och hade BH när hon var 10. De flesta börjar ju får bröst vid 12-13 så då kan det var kul och bra med en riktig, fin BH :)

Svar på tråden 12 år, ska hon använda...