• MammasSmåHjärtan

Är ni tillsammans med den som du har barn med ?!

hur länge har ni vart ihop nu och innan ni skaffa barn.

om JA dela med nått guld tips för hur man håller kärleken vid liv och får ihop vardagen

om du svara NEJ förklara kort om vad som gick fel 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ni tillsammans med den som du har barn med ?!
  • Benjimom

Vi hade varit tsm i ca 3 månader när jag plussade.
    Och nu sitter vi här med våran snart 16 månaders gammla son och har det hur bra som helst =)

• saramadeleine

Sonen är född Okt -04 , jag var nitton när jag blev oplanerat gravid och inte tillsammans med hans pappa. Valde att behålla sonen, vi är idag goda vänner, umgås dagligen, äter middag ihop och åker på resor med mera tillsammans. 
    Är tacksam för den relation jag och sonens pappa har idag, vi har alltid känt varandra som "föräldrar" mer eller mindre. Jag blev gravid 4 månader efter att vi träffats, antar att vi aldrig kunde varit lika goda vänner om situationen sett annorlunda ut och sonen trivs bra med vårat lite annorlunda familjeliv. Bloggar en del om saken också, har ändå haft det så här i 7 år

• J N

Blev tillsammans 2002
    Förlovade oss  2003
    Vårat första barn föddes 2003
    Vårat andra barn föddes 2006
    Vårat tredje barn föddes 2007
    Vårat fjärde barn är beräknat mars 2012

Så den 15 december firar vi 9 år tillsammans  :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • Catti41

Blev ihop 1999.
    Sambo typ tre veckor senare..,
    Flyttade till Sthlm tillsammans 2001.
    Hus 2006
    Första och troligen enda barnet 2008, mkt välplanerat!

Inga tips egentligen mer än att prata prata. Har man inte tid/ork till annat så orkar man alltid prata.

• sommar2001

Ja, träffades och blev ett par juni 2004, flyttde ihop jan 2005, köpte hus 2006, barn 2009.

Små enkla tips för att må bra är att få ha sitt egna på sidan, träffa bara mina kompisar, gå till stallet men framflrallt kommunikation.
    Vi vill umgås med varandra och göra saker med familjen. Prioriterar att må bra framför att renovera klart huset så snabbt som möjligt.

• Makka Pakka

Ihop sedan  dec 2001 Då hade vi ett distansförhållande (ca. 18 mil ifrån varann).

Flyttade ihop 2005 juni  (då jag flyttade till hans stad)

Första barn 2008 juni

Gift oss 2009 juni

Andra barnet 2011

And still going strong         

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • vittra

Ja vi är fortfarande tillsammans. Trots stora påfrestningar!

Vi träffades i maj 2006, flyttade ihop i augusti samma år. Blev gravid den vintern och vi fick vårt första barn i oktober 2007. Hon hade kolik i 6 månader och under den tiden flyttade vi dessutom 60 mil tillbaka "hem" (vi kom båda från västernorrland men träffades i Linköping) så det var inte en lätt start! Men vi tog oss igenom det.

Nu har vi två barn, har skaffat hus här uppe och allt flyter på!

Jag tycker det är viktigt att man tänker på att jobba med varandra och inte mot varandra! Det är väldigt lätt att hålla kärleken vid liv när allt flyter på och livet leker, men när motgångar kommer och problemen bara hopar sig, det är man måste kämpa för att få det att fungera!

Man måste kommunicera med varandra, respektera och ta hänsyn till varandras behov och framförallt så måste man inse att allt inte kan vara på topp alltid och att det får vara så utan att man ska behöva separera eller känna att det är fel! Tar man sig igenom svårigheterna så blir ju relationen bara ännu starkare på andra sidan.

• o0Misan0o

Ja.
    Blev tillsammans i juni-02
    Förlovade oss i dec -02
    Första barnet i maj - 05 (då köpte vi även huset)
    Gifte oss i dec -05
    Andra barnet i feb -09
    Väntar nu tredje barnet BF nov-11

Jag vet faktiskt inte vad som fått oss att hålla ihop, men vi älskar varandra (såklart), pratar om allt, vi har våra dagar då allt inte är på topp, men vi VILL ju vara tillsammans så det är inget problem det heller.

Snart mamma till tre <3 www.o0Misa0o.blogg.se
  • Hallonblomman

Tillsammans -02
    Förlovade -03
    Officiellt sambo -04
    Hus jan -09
    Första barnet sep -09
    Andra barnet jan -12

Engla och Pyret ♥
  • Idahh

Ja.
    Vi blev tillsammans Februari 2002.
    Flyttade ihop Maj 2002
    Fick vårt första barn 2005 och planerar nu för fullt för att försöka få ett till. Vi håller dessutom på och försöker hitta ett hus.

• ulligulli

Blev tilsammans december 2001, fick vårt första barn 3 år senare och vårt andra 2007.

Gifte oss februari 2009.

Försök ha tid för varandra, men ge även den andra fritid. Och prata, prata, prata....   

• Petronella01

Nej. När vår son föddes hade vi varit tillsammans i sju år och fortsatte till totalt 11 år. Varför det tog slut? Tja, "lång och varaktig söndring" som det brukar heta.

Vi är dock fortfarande vänner och har kontakt minst en gång om dagen, även angående sådant som inte har med sonen att göra. 

• Mynta

Blev ett par 2003 (vi var 15 och 18 år då), sonen föddes 2008 och nu väntar vi syskon 2012.

Tips, jaaa... Man får jobba kontinuerligt på det, vara fysiska (mycket kramar och närhet), skratta tillsammans och komma ihåg varför man faktiskt lever tillsammans. Det är lätt att rasa ner i träsket med blöjor, sömnlösa nätter, stress och så vidare, men man får försöka att ge varandra tid ändå.

Svar på tråden Är ni tillsammans med den som du har barn med ?!