• Alvi

Vad gör ni när barnen har lagt sig? Slappar eller hemarbete?

Våra barn lägger sig vid 19:30 och trots att man SKULLE behöva ta tag i lite ditten och datten då, är det varken kul, eller finns så mycket ork till. Mest lathet är det nog....

Vad gör ni när barnen har lagt sig, tar ni tag i tvättvikning, badrumsskrubbning eller förberedelse för morgondagens middag, eller slänger ni er i soffan och njuter av lugnet, alternativt pysslar med nån hobby?

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Vad gör ni när barnen har lagt sig? Slappar eller hemarbete?
  • Mary Jo

Försöker göra bort sånt under dagen så att jag bara får sitta under resten av kvällen men visst händer det ibland att jag fixar med något.

Så oftast glor jag bara på tv och umgås med min man!  

• 071001

Lite olika, ibland behövs tvätten vikas och sånt där trist. Men oftast är det slappt i soffan som gäller.

• Majsan70

Vi slänger oss i soffan o ägnar oss åt vår hobby samtidigt.

Städar gör vi på lördagar o dammsuger gör vi direkt när vi kommer hem från jobbet. Härhemma hjälps alla åt att hålla iordning. Viker tvätt gör vi när vi har tvättat.

Man har bara de måsten man skaffar sig är min filosofi.

• lövet2

Nja, så tidigt har aldrig alla ungarna varit i säng. I allmänhet har det väl varit lugnt här framåt 23-tiden, så då har det blivit en kopp kaffe och sedan läggdags ...

• tahira

Hemmet fixar jag under dagen. Försöker att alltid ha det renstädat vid 16.00.

Möjligtvis viker jag lite tvätt efter att sonen lagt sig, men oftast tar jag det lugnt, bloggar lite, hänger på FL, skriver och skypar i ett par timmar och sedan umgås jag med min man.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Rosa30

Slappar, umgås med sambon. I princip aldrig gör vi nåt hushållsarbete, viker tvätt ibland när vi absolut måste. Ibland måste jag fixa lite jobbgrejer.
    Det är viktigare att koppla av än att städa

• K med lilla E

Väldigt olika! Jag försöker fixa allt sådant där "måste" innan min dotter har somnat, hon sover oftast vid 20.30. Därefter kan jag tända ljus, ta ett glas vin och städa om det är det jag känner för, eller så går jag o lägger mig och läser  en bra bok ett par timmar.

• Femmor

När 5-årige sonen somnar kl 19 är hushållsarbetet redan avklarat, så då blir det partid för mig och maken och flera kvällar i veckan har vi kompisar som kommer över och ser hyrfilm eller spelar sällskapsspel. Är vi själva blir det ofta att vi äter choklad, ser på TV och spelar kort. En dag i veckan är maken iväg och tränar (jag tränar på dagtid) och då brukar jag sitta vid datorn och slösurfa ;).

• såffan

dottern somnar nästan aldrig före 10 så det gör jag oftast inte, tar sånt när hon sover middag istället...

• Broadway

Både och! Försöker dock att göra saker jag trivs med. Scrappar, tar långa bad, tittar på bra serier osv. Oftast skyndar jag på med hushållsarbetet, gör bara det mest nödvändiga.....

Svar på tråden Vad gör ni när barnen har lagt sig? Slappar eller hemarbete?