• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tycker du att din 12åriga dotters pojkvän ska vara?
  • Aoife
    lövet2 skrev 2011-10-05 15:54:13 följande:
    Jag ställer inte så höga krav på pojkvännerna; de bör vara drogfria och inte finnas med i polisregistret. Mer än så kan jag inte begära ...
    Köper det här svaret rätt av.
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • CeeJay
    Snooze skrev 2011-10-05 15:41:57 följande:
    ASG...precis som om JAG har möjlighet att ha någon åsikt om det Gissa om HON väljer den hon gillar oavsett vad jag tycker....precis som jag själv alltid har gjort. Lessen,men detta var en riktigt korkad fråga
    Det var ju inte frågan om hon rättar sig efter din ev åsikt. En åsikt kan du väl ha om allting här i världen eller hur?
  • smulan5

Obefintlig svarade min man o jag är beredd att hålla med. Men så länge killen är snäll, behandlar min dotter väl och inte är kriminell eller använder droger så är jag nöjd.

• Linda1976
    Jag ställer inte så höga krav på pojkvännerna; de bör vara drogfria och inte finnas med i polisregistret. Mer än så kan jag inte begära ...
    Typ så
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • JuliaåRonjasmammis

Är det här bara en fråga om att vi tolkar ord på olika sätt, eller finns det faktiskt även människor som inte förstår vitsen och glädjen i att vara förälskad och ha en "pojkvän/flickvän" i 12-årsåldern?

Känslorna då kan vara nog så starka, så att avfärda allt som kompisrelationer bara för att man inte har sex eller planerar för en gemensam framtid (herregud, vem gjorde det i den åldern eller ens flera år senare?!) tycker jag verkligen är att förminska barn och ungdomars känslor och tankar öht.

Life's a bitch and then you die
  • enny signatur
    Ja det håller jag lät med om gällanse 12åringars pojk/flickvänner...
  • LivL

Pojkvän?? Det är väl mer en kill-bästis i den åldern?

• JuliaåRonjasmammis
    LivL skrev 2011-10-05 22:07:52 följande:
    Läs mitt inlägg 37, och tänkt gärna igenom hur du själv tänkte när du var 12.
    Life's a bitch and then you die
  • LivL

Kan inte hitta det inlägget med telefonen tyvärr...

Jag hade ingen pojkvän då. Inte en chans. Inte intresserad.

• La Lola

Jag nöjer mig med snäll o trevlig o i samma ålder.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Momat

Något annat: snäll, vänlig, glad, empatisk och han ska behandla min dotter bra. Spelar väl ingen roll vad han har för intressen eller hur han ser ut, bara han är snäll mot henne.

Sen hoppas jag ju att hon ska vara lite äldre än 12 när hon får sin första "riktiga" pojkvän, på allvar.

• La Lola
    LivL skrev 2011-10-05 22:07:52 följande:
    Jag hade pojkvän när jag var 12.
    Vi höll ihop 3 år.

Han var inte bara en killkompis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Thaleya

jag hade pojkvän när jag var 7 år tillochmed, vi höll handen, gav varandra godis på alla hjärtans dag, pussades någon enstaka gång. Pirrade i magen varje gång jag såg på honom. Gjorde teckningar med hjärtan på till varandra (som jag än idag har kvar). På discon så dansade vi tryckare eller så var vi hemma hos varandra och bara låg i en stol och höll om varandra. Vi var tillsammans tills vi blev 11 tror jag. Vi hånglade med varandra 3 ggr, om man ens kan kalla det de,, vi visste ju inte hur man gjorde.

När jag gjorde slut så ringde hans pappa mig och bad mig komma över och prata med honom en gång till för han var otröstlig och bara låg och grät. Vi är fortfarande goda vänner.

• Boktokig

Om min dotter har en pojkvän när hon är 12 så vill jag att han ska vara i hennes ålder, inte mycket äldre, då lite äldre killar kanske vill ha en relation på en nivå jag inte anser att en 12 åring är redo för. Visst finns det 12 åringar som har sex, det fanns det redan på min tid, men skulle jag misstänka att min dotter skulle ha det vid den åldern skulle jag nog allvarligt fundera på att låsa in henne några år. En 12åring är ett barn, visst kan barn vara kära och pussas och kramas det är deras rätt så om min dotter har en pojkvän vid den åldern ska han även vara snäll och rar i övrigt bryr jag mig inte om han har lila hår, glasögon eller spelar fotboll jämt.

• Emma75Johansson

Detta var det första min pappa frågade mig när jag ringde hem ifrån skid semestern i Kanada och berättade att jag hade träffat en ur snygg kille. "Hur gammal är han?! " Och jag bara: " 23 (ett år yngre än vad jag var då) och han jobbar som skidlärare här, men pluggar till advokat. " Då blev pappa nöjd.

Jag tror det har med åldern, intressen och mognadhet när man är 12 år. Det spelar ingen roll om tjejen är 12 och killen är 14, dem kan vara på samma mognads nivå och då blir det inte "utnjytning" som många värkar vara rädda för.

Svar på tråden Hur tycker du att din 12åriga dotters pojkvän ska vara?