akupunktur?? hormonstimulerande??
är det någon som provat akupunktur?? de sägs att det är hormonstimulerande och det skall produceras mer blod till livmodern??
är det någon som provat akupunktur?? de sägs att det är hormonstimulerande och det skall produceras mer blod till livmodern??
Det enda man kunnat fastsälla på vetenskaplig väg rörnade nyttan av akupunktur är att blodgenomströmningen blir bättre i den specifika muskel där nålen sätts, inget annat. Det kan förklara varför akupunktur visat sig verksamt vid t ex huuvudvärk och migrän.
Utifrån dessa resultat har jag mycket svårt att tänka mig att akupunktur har någon som helst effekt på fertiliteten eftersom nålarna inte kan sättas för att öka genomströmningen i de områdena. Så djupt kan inte nålarna gå.
Är ni intresserad av att läsa mer så finns forskning om detta på KIs hemsida.
Ja självklart finns det studier hur det fungerar med akupunktur, men däremot så finns det otroligt gamla kinesiska metoder som har används i tusentals år, som dom inte har lyckas fastställa förklarande forskning på.
Jag är helt övertygad om att man måste vara positiv till en behandling om det ska lyckas, oavsett vad det är.
Jag har själv provat en hel del alternativa metoder för att bli gravid. Allt från att undvika vissa födoämnen, tex vitlök, annanas osv. Det finns inga forskningar och studier på det heller men det påverkar kroppen eftersom det bildas olika ämnen och skyddande oxidanter, som sen "kan" stöta bort saker från kroppen.
Men kontentan är väl ändå att sålänge man mår bra och trivs i behandlingen, så är det bara att prova sig fram. Så kör på om ni känner att det känns rätt.
Går på akupunktur hos en bm som har utbildning från bl.a. Kina och KI. Hon har förklarat att akupunktur har effekt på klimakteriesvettningar (jag hade hemska vallningar av S). Hon menar att man behöver inte tro på akupunkturen den har effekt ändå så länge behandlingen inte känns obehaglig för då bildas stresshormoner som blockerar.
Mitt betyg på akupunkturen hittils efter 4 behandlingar är 5! (1-5).
Jag kan sova bättre svettas inget och humöret är på topp. Jag skulle nog våga säga att akupunktur har effekt på hormoner, iallafall på mig och jag var väldigt skeptisk i början, vilket hon märkte tydligt.*S*
Jag tror inte på alternativa metoder alls. Akupunktur klassificerar jag inte som alternativ eftersom vissa effekter kan påvisas, men jag hävdar att eventulla övriga effekter i är placeboeffekter.
Men i princip är det ju också vad ni säger.
Hej finns det någon i gävle området man kan gå till???
Som jag ser det är enda anledningen att man måste tro på akupunkturen att det annars är svårt att motivera kostnaden. Det är allt annat än billigt.
Vi håller nu på med ivf-försök 2 och jag har gått sex gånger hittills på akupunktur. Förra gången mådde jag verkligen sk*t av sprayen, men har inte känt mycket alls den här gången. Sen om det beror på akupunkturen eller ej får jag väl aldrig veta, men jag är jätteglad att symptomen minskat. Bara det är värt väldigt mycket. Känns också som att det inte skadar att testa... Ger det ett plus är det ju värt vartenda öre.
Hallå!!!
Vart kan man gå i mina hemtrakter?? Är det nån som vet??
Jag tänker starta med akupunktur innna min nästa ivf behandling.......
Jag hade nog tur för i Ludvika som jag bor fick jag råd av en släkting om en sköterska på sjukgymnastiken som gjorde akupunktur. Ringde henne i går och frågade om akupunktur vid ivf och det var något hon hade gjort några gånger med blandade resultat. Antingen är man mottaglig eller inte sa hon. Jag kommer att pröva och hon skulle sätta för att stimulera äggstockarna samt för att öka blodgenomströmingen i livmodern samt för att ge lugn och avslappning. Jag har haft jätte ont i huvudet av sprayen och hoppas att det hjälper åt det samt att det kanske hjälper för att mina ägg ska fästaoch för att evnt. få fler ägg. Jag har fått topp ägg varje gång tillbaks,men dom fäster inte så nu provar jag detta. Kostnader....ja där hade jag nog tur. Man får gå 5 gånger utan remiss och då kostar det 80:- varje gång,sen ska jag ta kontakt med Falun för att se om jag får remiss och då får jag fortsätta för 80:- pr gång.
Någon mer med possitiv erfarenhet av akupunktur vid ivf?
Någon som kan tipsa mig om en bra akupunktör i stockholm som kan det här med fertilitet!
Jag har oregelbunden mens (ibland ingen ÄL) och ska göra IVF pga få simmare....
tips!!
Big eyes: Jag har ett tips till dig, jag skickar det till dig i din inbox så att man inte får skällning för att göra reklam eller nåt.
Jag har lyckats bli gravid två gånger med akupunktur och IVF! I god tid innan äggplock (första gången) och en frys-ET andra gången gick jag på kinesisk akupunktur hos en kvinna i Göteborg. Så jag rekommenderar det verkligen! Ska ha mitt andra barn om tre veckor!
Någon som har förslag på akupunkturställr i gbg med inriktning mot infertilitet etc.
Tack!!
Jag har gått på akupunktur inna ivf och haft nycket färre biverkngar de gångerna. Ej blivit gravid än, men mår iaf SÅ mycket bättre av akupunkturen. Har gått inför FET nu också, resultatet där får vi väl se om några veckor.
pemi
Har nån några erfarenheter i Lund/Malmö? Finns det nån bra akupunktör som ni rekommenderar här?
Länk ang ivf och akupunktur
www.medicallink.se/news/showNews.cfm
tuvelisen hur fick du tag på en akupunktör i gbg? Vet du vart jag kan få tag på henne som du gick till? Vad kostade det?
Jag går hos en på Allhelgonagatan i stockholm jag har gått i 3 månader och mensen har kommit som en klocka men vet ju inte vad som händer när man slutar...