• Mammatilletthjärta

Ensam sen 4år tillbaka!

Hej! nu börjar man känna sig Jävligt ensam, har varit själv sen min dotter föddes. det är inte så att jag ligger hemma och gråter öve rmin ensamhet! det är mer att man saknar någon att kramas mer och känna samhörighet och kärlek med. umgås och göra familjära saker om man får säaga så!
    Känna kärlek och lite på en annan människa igen vore trevligt.

vad vill jag säga med detta! ja det kan man ju undra. tror att det är att jag börjar tröttna! har dejtat och träffat killar men inge napp på kroken än! och tyvärr låter man hemsk med att säga att jag börjar ledsna!

Finns det fler i min sits??? mail och skriv hur era liv e själv och om ni med saknar kärlek!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 22:33
    Det handlar inte om att hitta den man vill gå till sängs med, utan att hitta den man vill vakna upp tillsammans med.
    Det handlar inte heller om vem man vill leva livet tillsammans med, utan att hitta den man inte kan leva utan.
    För i världen är du bara någon, men för någon är du hela världen!

• Svar på tråden Ensam sen 4år tillbaka!
  • Mammatilletthjärta

Har  fortfarnade tankar om det verkligen finns någon därute för alla och vart man ska leta! vissa tycker att det är lite konstigt med internet! krogen, bekanta. var ska man leta!! tips kära vänner!!!

Bolla lite ider!!!

• Lolloooo

känner igen mig :)

är ensamstående på heltid, så är väldigt svårt att ha tid att träffa nån , eftersom jag inte vill blanda in dottern.. har hittat mina 2 senaste killar på internet (bla dotterns pappa) så är lite skeptisk till det, dom visade en underbar sida först, men direkt när vi flyttade ihop kom hemska sidor fram, hos båda 2!!
    Så nu har jag sagt att jag inte ska va sambo igen ;)
    men innest inne e det ju det jag vill ,men med en vettig människa...
    träffar jag vettiga människor så känner jag inget :S
    och träffar jag knäppa människor blir jag kär men det e ju inget att ha... suck

• Mammatilletthjärta
    Nois skrev 2011-10-10 19:10:19 följande:
    känner igen mig :)

är ensamstående på heltid, så är väldigt svårt att ha tid att träffa nån , eftersom jag inte vill blanda in dottern.. har hittat mina 2 senaste killar på internet (bla dotterns pappa) så är lite skeptisk till det, dom visade en underbar sida först, men direkt när vi flyttade ihop kom hemska sidor fram, hos båda 2!!
    Så nu har jag sagt att jag inte ska va sambo igen ;)
    men innest inne e det ju det jag vill ,men med en vettig människa...
    träffar jag vettiga människor så känner jag inget :S
    och träffar jag knäppa människor blir jag kär men det e ju inget att ha... suck
    Ja tänkt så fel det kan bli! jobbig sits, men jag hoppas ändå att det finns någon för alla! jag vill inte ge upp om att träffa någon! det är inte lätt men man vill ju inte leva själv hela livet. Jag faller också för fel killar så man får ta och byta mönster och träffa någon som man inte oftast faller för! lycka till.
  • NatalieH

Jag tror nog att absolut bästa sättet är att träffa nån genom bekanta men nackdelen är att man ska ha tiden att umgås med vänner och när man börjar komma upp lite i ålder så har de flesta redan träffat den rätta.

• Marcus121

Själv är jag också ensam med min dotter varit singel i snart 3år.

Har aldrig stängt dörren för kärlek.
    Men har aldrig hittat någon som jag anser kan vara en "bra" mamma.
    (om sanningen ska fram har jag inte träffat någon överhuvudtaget)
    Min dotter förtjänar det..och jag förtjänar kärlek.

• LarsS

Kanske ni ska titta över era intressen. Vad ni önskar göra när arbetet är slut för dagen. Finns det något där som ni kan göra tillsammans med ert barn, och ändå befinna er bland vuxna?
    I Sth finns det en bergsklättargrupp för föräldrar. Ni hittar dem på FB.
    Träningslokalen - ibland finns det hoppa-studsa rum med några mattor. Eller sätt barnet på löparbandet.
    Sitt på biblioteket och läs sagor, istället för att ta med dem hem.
    Hantverkskurser (Måla, rita, dreja...etc)
    Musem-besök. - Klockrent ställe att börja prata med någon.
    - "Hej, vad är det där för konstig tavla?"
    - "Hrm, jo det Nödutgång.... du vet om det tex brinner". 
    Den kan användas var som helst. Du märker att hen har humor, är kontaktbar alls och visar din egen humor/kontaktbarhet.

Leta vernissager (Kör inte Nödutgångs-prylen där ), och börja prata med intressanta objekt..

etc..etc... 

• Mammatilletthjärta
    Marcus121 skrev 2011-10-12 20:59:05 följande:
    Själv är jag också ensam med min dotter varit singel i snart 3år.

Har aldrig stängt dörren för kärlek.
    Men har aldrig hittat någon som jag anser kan vara en "bra" mamma.
    (om sanningen ska fram har jag inte träffat någon överhuvudtaget)
    Min dotter förtjänar det..och jag förtjänar kärlek.
    Jag förstår hur du tänker! man vill hitta någon som är en bra människa! för både dig och ditt barn. Men den framtida kärleken kanske inte är redo att ta på sig "mamma rollen" om du färstår vad jag menar!? man får helt enkelt se det som att man träffar någon som kan leva med den sitvationen att man har barn och att tycker man om varandra så löser sig resten. Jag har en vän som lever ihop med en kille och han har barn och det funkar toppen.
  • Mammatilletthjärta
    NatalieH skrev 2011-10-12 10:03:27 följande:
    Jag tror nog att absolut bästa sättet är att träffa nån genom bekanta men nackdelen är att man ska ha tiden att umgås med vänner och när man börjar komma upp lite i ålder så har de flesta redan träffat den rätta.

Mm vet hur du tänke och känner! det flesta av mina vänner har barn, famlij och hus å allt! medans man själv sitter i sitsen själv med barn. Jag saknar kärleken seriös mycket. och hoppas väl lite att man ska hamna  någonstan och bara råka snubbla över honom!! hahahah
  • Mammatilletthjärta
    LarsS skrev 2011-10-12 21:17:08 följande:
    Kanske ni ska titta över era intressen. Vad ni önskar göra när arbetet är slut för dagen. Finns det något där som ni kan göra tillsammans med ert barn, och ändå befinna er bland vuxna?
    I Sth finns det en bergsklättargrupp för föräldrar. Ni hittar dem på FB.
    Träningslokalen - ibland finns det hoppa-studsa rum med några mattor. Eller sätt barnet på löparbandet.
    Sitt på biblioteket och läs sagor, istället för att ta med dem hem.
    Hantverkskurser (Måla, rita, dreja...etc)
    Musem-besök. - Klockrent ställe att börja prata med någon.
    - "Hej, vad är det där för konstig tavla?"
    - "Hrm, jo det Nödutgång.... du vet om det tex brinner". 
    Den kan användas var som helst. Du märker att hen har humor, är kontaktbar alls och visar din egen humor/kontaktbarhet.

Leta vernissager (Kör inte Nödutgångs-prylen där ), och börja prata med intressanta objekt..

etc..etc... 
    Har ett barn som e 4 år så man kan inte riktigt göra såna saker än men bra tanke framöver!
  • Gung Ho
    Mammatilletthjärta skrev 2011-10-12 22:32:03 följande:
    Jag förstår hur du tänker! man vill hitta någon som är en bra människa! för både dig och ditt barn. Men den framtida kärleken kanske inte är redo att ta på sig "mamma rollen" om du färstår vad jag menar!? man får helt enkelt se det som att man träffar någon som kan leva med den sitvationen att man har barn och att tycker man om varandra så löser sig resten. Jag har en vän som lever ihop med en kille och han har barn och det funkar toppen.

Nu är jag absolut inte i 'träffartagen' då jag precis lyckats reparera ett förhållande som var nära att spricka.

Däremot så funderade man ju lite (när man inte kunde sova på natten tex) på hur man efter ett långt förhållande skulle 'kunna träffa någon vettig'. Jag skulle nog definitivt haft med 'mammaroll' som ett krav på en kvinna jag skulle kunna tänka mig ett förhållande med. Jag känner att jag måste sätta mitt barn först och att en 'ny' därför måste fungera med honom. Skulle nog iof (om det nu skulle vara aktuellt) inte träffa någon som inte hade barn.. 
  • NatalieH
    Mammatilletthjärta skrev 2011-10-12 22:35:53 följande:
    Mm vet hur du tänke och känner! det flesta av mina vänner har barn, famlij och hus å allt! medans man själv sitter i sitsen själv med barn. Jag saknar kärleken seriös mycket. och hoppas väl lite att man ska hamna  någonstan och bara råka snubbla över honom!! hahahah

Haha, jag har inte snubblat över Mr. Right på 10 år så börjar ge upp den taktiken ;)
    Har ett väldigt socialt jobb men som sagt dom som är i denna åldern har redan förhållanden eller vill inte ha ett förhållande :( 
  • singelmamma78

Jag har levt ensam i snart 5 år nu med mina två pojkar. Dom är hos sin pappa varannan helg oxå så så mycket tid och möjlighet till att träffa en kille finns inte. När väl min barnlediga helg kommer umgås jag hellre med vänner eller slappar på soffan med några bra filmer. Har varit på en hel del dejter och har haft tre kortare förhållanden, det längsta höll i 8 månader...

Tror att jag oxå är rätt kräsen och nu efter dessa år har jag dragit öronen åt mej oxå, vill liksom inte att barnen ska tänka att nu har mamma en ny pojkvän igen...
    Dejtingsidor, nä, inget för mej, har provat, likaså krogen. När den rätte dyker upp så får han helt enkelt leta upp mej

• Mammatilletthjärta
    singelmamma78 skrev 2011-11-23 22:44:00 följande:
    Jag har levt ensam i snart 5 år nu med mina två pojkar. Dom är hos sin pappa varannan helg oxå så så mycket tid och möjlighet till att träffa en kille finns inte. När väl min barnlediga helg kommer umgås jag hellre med vänner eller slappar på soffan med några bra filmer. Har varit på en hel del dejter och har haft tre kortare förhållanden, det längsta höll i 8 månader...

Tror att jag oxå är rätt kräsen och nu efter dessa år har jag dragit öronen åt mej oxå, vill liksom inte att barnen ska tänka att nu har mamma en ny pojkvän igen...
    Dejtingsidor, nä, inget för mej, har provat, likaså krogen. När den rätte dyker upp så får han helt enkelt leta upp mej
    Glad Ja jag tror nog att det får vara så att man hel enkelt bara få vänta och se men känner även att vi har inte all tid i världen! är ju 29 år nu och man bli inte yngre.
Svar på tråden Ensam sen 4år tillbaka!