Är min son jobbig eller bara egensinnig?
Jag har börjat undra över en sak om min son, han är verkligen den bäste ungen man kunde be om! Han är snäll mot alla, han är väldigt tillgiven, social och älskar uppmärksamhet!
MEN...
På senaste tiden eller jag sen han i princip föddes så har han blivit så envis om det ska vara på hans sätt! Han kan skrika på en och försöka slås lite. Slås delen håller vi få bort och det går ganska bra.
Men jag kan inte hjälpa att skämmas lite över honom (han skriker verkligen!)
Tex vi var på min systers sons kalas igår. Min son var underbar i början, det var andra barn där i olika åldrar från 1-6. Så det var en flicka där som drog fram en radiostyrd bil, Och som min son är (älskar bilar) , så skulle han fram, fast vi sa till han och flickan, sen går flickan rakt framför honom o retas! Vilket gjorde honom ännu mer arg! Han skrek , och jag bara skämdes :( Mitt underbara barn! Vad har hänt?
Min man säger bara jag ska vara stolt, På ett sätt så är jag det!
Han säger ifrån och låter ingen putta omkring honom!
Men han röst är sååååå jobbig!
Min man är från Libanon, när vi va där och han gjorde så här skrattade dem och var så glad att han hade en riktig personlighet, Samma sak med min familj i USA.
Problemet är här i Sverige vart jag skäms, här kan ingen har ett skrik-ande barn utan att alla ska titta snett på en, För alla tänker "kan hon inte ta hand om sitt barn"
Så man får stämpel som dålig förälder.
Vet bara inte hur jag ska göra... ska jag acceptera min son för den lille pojke han håller på att bli och leva lyckligt?
Eller ska man behöva skrika åt alla som glor ? :S