• Nicki2011

Döpa dottern till Nicci eller Nikita?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 16:50
    Tack Alla för era synpunkter! Vi har nu bestämt oss!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Döpa dottern till Nicci eller Nikita?
  • DillPion

Jag älskar namnet Nikita. Min åttaåriga schäfertik heter det. Kommer bli svårt att hitta på ett namn till nästa hund som kan mäta sig med det. Supervackert! Men för mig är det i likhet med så som många andra sagt ett bra hundnamn- inte så fint på människa, iaf inte i Sverige.

Nikki däremot kan funka men inte med stavningen Nicci... Ser konstigt ut och uttalet skulle ju bli Nitchi...

• Hoppsan

Kan inte ni gnällfittor gå å få er nått och sedan svara på hennes fråga. Hon var inte intresserad av om ni tyckte att det WT namn eller om hur hemska ni tyckte namnen var eller om man var lågutbildad blablabla, utan vilket namn ni skulle välja. Nikita hade jag valt.

• Nicki2011
    Hoppsan skrev 2011-10-17 17:19:09 följande:
    Kan inte ni gnällfittor gå å få er nått och sedan svara på hennes fråga. Hon var inte intresserad av om ni tyckte att det WT namn eller om hur hemska ni tyckte namnen var eller om man var lågutbildad blablabla, utan vilket namn ni skulle välja. Nikita hade jag valt.
    Tack! Glad
  • La Lola
    Hoppsan skrev 2011-10-17 17:19:09 följande:
    Du gnällde däremot inte o svarade enbart på hennes fråga?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • gealach
    Pyrola skrev 2011-10-16 22:45:50 följande:
    Jo så uttalar jag det också som i Gnocchi. Jag gillar faktiskt inget av namnen. Varför inte döpa henne till Nicole eller Nicki istället.

"Gnocchi" uttalas ungefär "njåcki", så det blir en konstig jämförelse. Om man ska stava namnet med cc och vill ha en k-uttal, får man skjuta in ett h efter cc, i alla fall om man vill följa italienska stavningsregler.

Vill man ha k-uttal är det enklaste att stava "Nicki", som du skriver. 
  • Jempa666

Nikita är i Sverige ett UNISEX namn!! Min dotter heter Nikita och kallas för Nikki. Och det är ju väldigt konstigt att dom flesta som frågar vad vår dotter heter tycker att hennes namn är jätte vackert, men dom ljuger väl allihop!

Jättebra val av dej TS :)

Svar på tråden Döpa dottern till Nicci eller Nikita?