• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • mollllllu

Jag är 15 år och bor med min mamma i en 3a uppe i Norrbotten med min son Antonio ( 2 månader imon )

• 2012mamma

Vet inte om vi räknas som unga, vi var 21 när vi fick sonen. Vi bodde kvar i vår etta i början, men märkte rätt snabbt att det blev för trång, så när han var 11 veckor flyttade vi till en 2:a. Här trivs vi kanonbra, så vi blir nog kvar tills sonen vill ha eget rum :). 

• babyJoline

Bodde i en tvåa på 46 kvm centralt i stlhm med sambon när vi fick plus på stickan. Några månader innan flickan kom så flyttade vi till en trea då vi kände att vi behövde större. Jag är 20 och sambon är 25 år. Flickan är snart 4 månader och allt fungerar bra hittills :)

• themix

Vet inte om jag räknas som ung men jag var 21 när sonen föddes (blev gravid som 20) och bodde redan då i min egna bostadsrätt. En stor tvåa som är helt nyrenoverad. Önskar köpa hus men 4-5 miljoner är inget vi har på banken, tyvärr. Vi lär dock köpa radhus när sonen har blivit några år.

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. 💙Lee 2011
  • themix

Kala tillägga att vi har hyrt ut vår lägenhet och nu hyr en lägenhet med egen tomt 10 minuter från stan i Storbritannien.

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. 💙Lee 2011
  • xMariax

Är 18 (född -93) och bor i en hyreslägenhet på 3 rum och kök med min sambo och son på 5 månader. Vi alla bodde hos mina föräldrar tills sonen var 1 vecka gammal.

• David och Nellies pappa

Bor tillsammans med sonen 3år, dottern 1år och sambon i en bostadsrättslägenhet, men nu i sommar så ska vi flytta till ett radhus. Är 21 år

• shelby

bodde i en tvåa tills hon var 1½ då flyttade vi till en 3a så hon fick eget rum, jag vart tokig på alla leksaker i vardagsrummet. Dock så är dom nu åter igen där när hon är 5 år *suck* 

• gravid13

var 18 när jag blev gravid, 19 när jag fick dottern.. flyttade ihop med hennes pappa redan när jag var 16.. bodde först i en 2a, nu i en 3a och hoppas köpa hus inom kort!

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?