vilket djur föredrar du???
Komentera gärna varför du valde just DET djuret
detta är mitt djur =)
Komentera gärna varför du valde just DET djuret
Ja, mina hästar var inte billiga på klinik, men allt är ju inte klinikbesök heller och det lönar sig inte ens att reglera med försäkringsbolaget för ev några kronor tillbaka.
Katterna på klinik har inte kostat mer än hundarna på klinik, det beror ju som sagt på varför man åker in och vilken typ av behandling det rör sig om. Syrgastält i ena fallet på medicinavd. eller punkterad lunga och operation i andra, går ju inte att jämföra.
Vi har fyra katter.
Har väldigt svårt för hund faktiskt, ogillar inga djur men skulle inte vilja äga en hund.
Som jag skrev tidigare i tråden så får en behandling vägas mot ålder, chans till tillfrisknande och ev lidande. Inga av mina djur utsätts för "onödiga" veterinäringrepp utan avlivas om oddsen är mot oss. Hunden med punkterad lunga blev helt återställd och har många år kvar, likaså den skadade katten och hästen som kom hem från Ultuna.
Min ettårige vovve fastnade härom vecka under lek i ett litet hål i marken och slet av korsbandet i knät. Han ska snart opereras till en kostnad av 30 000 kronor. Agriaförsäkringen ger oss 15 000 och visst är jag besviken över att inte hela beloppet täcks men 15 000 är åtminstone klart bättre än 30 000 som det skulle kostat om han inte varit försäkrad. Han sprang efter en boll och på en tusendels sekund - pang!
Min hund har räddat livet på både mig och min morfar vid olika tillfällen (genom att hämta hjälp och inte ge sig tills någon följde med honom) det hade inte en fisk kunnat göra
Jag föredrar katter då jag fascineras av att se på deras spänst och smidighet. Sen är de rätt mysiga också :)
Själv så föredrar jag illrar =) Dom är roliga djur