• Bergkwist85

vilket djur föredrar du???

Komentera gärna varför du valde just DET djuret Solig

detta är mitt djur =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilket djur föredrar du???
  • Bergkwist85
    Thaleya skrev 2011-10-24 22:02:09 följande:
    Vilken vacker hund du har TS!:)

Vill också bidra lite med mina älsklingar

åå så fina kort =), speciellt den på din hund.
    vad är det för ras?? mycke fin bild.... en utställnings hund??? =)
  • cicci85

Jag har tidigare gillat hundar mer än katter men så skaffade sig sambon en siameskatt och hon är helt underbar! Nu skulle jag mycket hellre ha ett gäng siameser än en hund Till och med hellre siames än iller som tidigare varit mitt favortidjur! Har träffat väldigt många katter men ingen så härlig som vår siamesflicka

• Bergkwist85
    cicci85 skrev 2011-10-25 11:44:37 följande:

Jag har tidigare gillat hundar mer än katter men så skaffade sig sambon en siameskatt och hon är helt underbar! Nu skulle jag mycket hellre ha ett gäng siameser än en hund Till och med hellre siames än iller som tidigare varit mitt favortidjur! Har träffat väldigt många katter men ingen så härlig som vår siamesflicka

jag ha aldrig sett en siameskatt på riktigt...   har bara sett dom dära "rara siames katterna" i lady och luffsen Tungan ute
  • Thaleya
    Bergkwist85 skrev 2011-10-25 11:29:20 följande:
    åå så fina kort =), speciellt den på din hund.
    vad är det för ras?? mycke fin bild.... en utställnings hund??? =)
    Det är ingen utställningshund, utan en blandras. Han är 25% papillon och 75% chihuahua, fast han är nog lite mer lik en papillon ändå :P
  • Argo
    Bergkwist85 skrev 2011-10-21 23:42:03 följande:
    haha joo kattlåda är äckliga och luktar illa... längtar till våran lillkisse lär sej göra sina behov ute så vi kan kasta den dära kattlådan!!
    mm katter är väldigt opålitliga djur...!

ehh jo men man kan ju inte lära en katt att inte gräva i en rabatt.... dom är ju inte som hundar direkt. fattar inte ett NEJ!.
    Katter är opålitliga djur bara för de som behöver ha kontroll över sitt djur.

En hund äger du och styr över. Du säger - den lyder.

En katt väljer om du skall få vara dess "människa". Du ber den - den agerar som den önskar.

Olika djur passar med olika personligheter hos djurägaren helt enkelt.
  • Bergkwist85
    Argo skrev 2011-10-25 12:11:24 följande:
    Katter är opålitliga djur bara för de som behöver ha kontroll över sitt djur.

En hund äger du och styr över. Du säger - den lyder.

En katt väljer om du skall få vara dess "människa". Du ber den - den agerar som den önskar.

Olika djur passar med olika personligheter hos djurägaren helt enkelt.
    då har jag väll haft otur med alla mina  katter då...........
  • Toddes mamma

Definitivt katt för min del!! Jag älskar djur över lag, men katt står mig närmast. Tycker de är väldigt egensinniga, lynniga, roliga, mysiga, allt sker på deras villkor, smarta. etc etc,,

• Fanny b
    Bergkwist85 skrev 2011-10-17 22:02:41 följande:
    okok... hur många av er försäkrar sina djur??? lite intressant fråga för.. jag rök ihop med några om just den frågan.
    frågan hör inte till tråden... men ni som vill få gärna svara. =)
    Jag har mina djur, 3 hundar och 2 kaniner, försäkrade. När det gäller hundarna så skulle jag inte våga ha dem oförsäkrade med tanke på vad en operation eller vistelse på djursjukhus kan kosta.
  • Bergkwist85
    Fanny b skrev 2011-10-26 13:38:52 följande:
    Jag har mina djur, 3 hundar och 2 kaniner, försäkrade. När det gäller hundarna så skulle jag inte våga ha dem oförsäkrade med tanke på vad en operation eller vistelse på djursjukhus kan kosta.
    okok=)
  • riboflavin

Jag fick svara hamster/marsvin eftersom det var det närmsta jag kunde komma det optimala sällskapsdjuret: Tamråttan!

Men jag är även stolt ägare till 2 hundar, enda anledningen till att de inte vinner är att de är lite opraktiska rent utrymmesmässigt.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden vilket djur föredrar du???