• Anonym (Bi-mamma)

Bisexuell med sambo

Tjoho!

30 årig kvinna som är bisexuell. Jag har en underbar sambo som jag älskar och sexet är bra men det är något som saknas. Och det är att jag saknar att ha sex med en tjej. Jag vet att det är sjukt när jag har en sambo men jag vill verkligen ha sex med en tjej och det har med själva sexet att göra, jag tycker det är skönare på ett sätt med en tjej. Min sambo vet om att jag är bi sexuell och att jag har haft sex med tjejer förut innan vi träffades men han vet inte att jag saknar det och att jag vill ha det! Otrohet ja absolut så döm inte och klanka inte ner på mig för det för att jag vet att det är otrohet och att det är fel. Finns det någon mer tjej här som har samma tankar och längtan efter tjejsex som jag har?? Skulle vara skönt att prata med någon med samma problem som jag har

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 17:54
    Alltså jag skulle tycka det var skönt att PRATA med någon som har samma problem och längtan!!!
  • Svar på tråden Bisexuell med sambo
  • Anonym (testar Gränser)
    Anonym (också) skrev 2011-11-14 12:59:42 följande:
    Jag är 25 år och har barn och sambo även gravid och jag är också bi.

Jag saknar också tjejsex, otroligt mycket, min sambo vet att jag är bisexuell men tror inte att han vet att jag saknar något så pass mycket som jag gör. Vi har pratat om trekant och så men jag skulle vilja ha sec själv med en tjej... Det är så mysigt!

Han säger att han inte skulle bli arg om jag var med en tjej, eftersom att hon har någonting att erbjuda som han inte kan ge mig.. Men känns så dumt.. är osäker på om han verkligen menar det..
    prata om det ordentligt för att få veta om han menar det. Han kanske måste få tänka på det för att verkligen känna efter...men han kanske inte tror att du menar allvar nu..
  • Anonym (uppgraderad)

Hej alla!

Nu är ni ett par stycken som sagt att ni har män men saknar tjejsex. Då undrar jag: saknade ni killsex när ni hade flickvänner?

(Jag är kvinna och tycker att jag bytte upp mig rejält när jag skaffade fru.) 

• sagorummet 3
    Anonym (uppgraderad) skrev 2011-11-23 20:04:33 följande:
    Hej alla!

Nu är ni ett par stycken som sagt att ni har män men saknar tjejsex. Då undrar jag: saknade ni killsex när ni hade flickvänner?

(Jag är kvinna och tycker att jag bytte upp mig rejält när jag skaffade fru.) 

ja det kan man ju göra an vill ju ha båda delarna, man vill ju ha kakan och äta den ;)
  • Anonym

Försöker förstå hur detta skiljer sig från straighta/homo-läggningar. I sådana förhållanden kan man ju också längta efter sex med andra - man kan inte få allt sex med en person - det är väl bara att hålla fingrarna borta precis som "vi" andra får göra? (om man nu inte bestämt annat inom relationen...) Har man valt ett liv får man väl leva efter det? Blir väl mest bara irriterad på alla som söker kontakter utan att prata med sin respektive...

• honkie

Jag är sugen på sex med annan tjej än min sambo. men av uppenbara skäl låter jag bli.

• 100kgpappa

Min fru gillar tjejsex, men är inte bi-sexuell, dvs hon skulle inte kunna vara tillsammans med en tjej. Hon har haft sex själv med en annan tjej vid ett tillfälle medans vi var tillsammans, tyckte jag bara var upphetsande att veta att det skedde och höra om det efteråt. Numera löser vi tjejsexbehov när vi träffar andra par, men hon har stående tillåtelse att träffa andra tjejer själv om hon vill.
       förhoppningsvis är din sambo lika förstående. (har inte läst hela tråden)

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • fraggelmysan

Tycker absolut att man ska prata med sin respektive om hur man känner .Man behöver ju inte alltid förvänta sej det värsta utan man kan ju liksom bli possitivt överraskad o även få sin önskan uppfylld :) eller så får man ett blankt nej o så får man leva på sina fantasier :) även om det kan va ett helvete emellanåt..

• Anonym (bix)
    Anonym skrev 2011-12-04 07:52:27 följande:
    Försöker förstå hur detta skiljer sig från straighta/homo-läggningar. I sådana förhållanden kan man ju också längta efter sex med andra - man kan inte få allt sex med en person - det är väl bara att hålla fingrarna borta precis som "vi" andra får göra? (om man nu inte bestämt annat inom relationen...) Har man valt ett liv får man väl leva efter det? Blir väl mest bara irriterad på alla som söker kontakter utan att prata med sin respektive...
    Jag kan inte prata för alla (och det kan inte du heller ) men för mig är det INTE samma sak att vara kär i en tjej eller en kille. Jag kan vara kär i en man och en kvinna samtidigt, men inte två män eller två kvinnor. Jag ser det som två olika saker, känslorna för och längtan till en kvinna ger mig något helt annat, väsensskilt från dito för en man. Jag kan inte förklara hur det hänger ihop men det komplicerar livet om jag är i en relation med en man och blir kär i en kvinna eftersom vår kultur påbjuder att man håller sig till en enda person och ett enda kön också helst. Jag har ingen relation alls just nu och det är ju både positivt och negativt, hur man nu ser på det:-/
  • Anonym
    Anonym (bix) skrev 2011-12-27 15:08:38 följande:
    Jag kan inte prata för alla (och det kan inte du heller ) men för mig är det INTE samma sak att vara kär i en tjej eller en kille. Jag kan vara kär i en man och en kvinna samtidigt, men inte två män eller två kvinnor. Jag ser det som två olika saker, känslorna för och längtan till en kvinna ger mig något helt annat, väsensskilt från dito för en man. Jag kan inte förklara hur det hänger ihop men det komplicerar livet om jag är i en relation med en man och blir kär i en kvinna eftersom vår kultur påbjuder att man håller sig till en enda person och ett enda kön också helst. Jag har ingen relation alls just nu och det är ju både positivt och negativt, hur man nu ser på det:-/
    Men då handlar det väl mer om att du är poly än bi?
  • Anonym (bix)
    Anonym skrev 2011-12-28 17:24:05 följande:
    Men då handlar det väl mer om att du är poly än bi?
    Såvida poly syftar på känslomässiga aspekter ja, men jag är inte i nuläget inne på att experimentera med att ha flera fysiska relationer samtidigt - nu är jag inte involverad emotionellt eller sexuellt med någon person så just nu är problemet hypotetiskt
  • Anonym (Gbg och BI:ARE)

Här har du en till som är BI men lever ihop och har barn med min sambo (kille) men jag o han har träffat om man går säga "likasinade" Min man är oxå BI men njuter mer att se mig ihop med en annan kvinna. vi har träffat några o de känns helt okej, vi kommer närmare varann på så sätt---
    vi finns inne på BC och KK

Vi har barn som är 7mån ihop men har aldrig träffat några mer när vi har barnet hemma så att säga,
    barnet ska vara borta från allt sånt anser vi.
    men vi kan träffa andra när vi såklart har barnvakt.
    jag o min sambo är förlovade o funderar på att gifta oss oxå.

Att vara BI ÄR INTE SAMMA SOM ATT VARA HOMOSEXUELL, få lite av varje ibland skadar inte. (enligt vi då) hehe...

• Anonym

Jag undrar bara om ni som är bitjejer och uppenbart saknar tjejsex i era liv skulle tycka att det är helt ok om era män vill ha en ny mus att leka med?
    Ni vill ju uppenbart ha det men jag tror det tar hus i h-e om era män helt plötsligt skulle vilja ha det.

Anonym skrev 2011-12-28 18:50:20 följande:
    Jag undrar bara om ni som är bitjejer och uppenbart saknar tjejsex i era liv skulle tycka att det är helt ok om era män vill ha en ny mus att leka med?
    Ni vill ju uppenbart ha det men jag tror det tar hus i h-e om era män helt plötsligt skulle vilja ha det.
    ha ha mm jo men om min man vill ha en annan man är det helt grönt för mig :) vi för liksom en öppen diskussion om det hela vilket jag tror är a och o om något liknande ska fungera
  • Anonym
    Anonym (testar Gränser) skrev 2011-12-28 19:01:24 följande:
    ha ha mm jo men om min man vill ha en annan man är det helt grönt för mig :) vi för liksom en öppen diskussion om det hela vilket jag tror är a och o om något liknande ska fungera
    Jag antar att din man inte är bi? Då är det väl helt ok att han med gullar med en annan tjej, för jag ser inte skillnaden?
    Sex är sex oavsett vilket kön man har det med
    Anonym skrev 2011-12-28 20:09:55 följande:
    Jag antar att din man inte är bi? Då är det väl helt ok att han med gullar med en annan tjej, för jag ser inte skillnaden?
    Sex är sex oavsett vilket kön man har det med
    ok, men bara för att du inte ser skillnaden betyder det ju inte att det finns en. I min relation till min man är det skillnad, för oss båda. Han skulle inte vilja att jag har sex med en annan man, och jag vill inte att han har sex med en annan kvinna. Och sen skulle jag inte kalla mig bi, för jag vet inte, utan det handlar om att utforska min sexualitet och experimentera. Och nä min man är inte bi heller men vi är i samförstånd med detta och får ut nåt av det båda två, även om det för tillfället endast är i fantasin
  • Anonym
    Anonym (testar Gränser) skrev 2011-12-28 20:45:18 följande:
    ok, men bara för att du inte ser skillnaden betyder det ju inte att det finns en. I min relation till min man är det skillnad, för oss båda. Han skulle inte vilja att jag har sex med en annan man, och jag vill inte att han har sex med en annan kvinna. Och sen skulle jag inte kalla mig bi, för jag vet inte, utan det handlar om att utforska min sexualitet och experimentera. Och nä min man är inte bi heller men vi är i samförstånd med detta och får ut nåt av det båda två, även om det för tillfället endast är i fantasin
    Det du säger är alltså att om du varit straight och din man varit bi så hade det varit fritt fram för han att dejta män? Ni tjejer är alldeles för revirtänkande för det och jag tror inte för ett ögonblick att du accepterat det om det varit tvärtom.
    Jag är själv gift med en bitjej och jag är straight och när vi tog upp det så sa jag att visst, dejta tjejer du så gör jag också det.
    Det blev inte så mycket tjejdejtande efter den diskussionen för hon vet att jag med fixat tjejer!
    Anonym skrev 2011-12-28 21:01:50 följande:
    Det du säger är alltså att om du varit straight och din man varit bi så hade det varit fritt fram för han att dejta män? Ni tjejer är alldeles för revirtänkande för det och jag tror inte för ett ögonblick att du accepterat det om det varit tvärtom.
    Jag är själv gift med en bitjej och jag är straight och när vi tog upp det så sa jag att visst, dejta tjejer du så gör jag också det.
    Det blev inte så mycket tjejdejtande efter den diskussionen för hon vet att jag med fixat tjejer!
    bara för att jag är kvinna så betyder det inte att jag är som din kvinna...du verkar lite lätt fördomsfull tycker jag. Det är inte så att alla kvinnor funkar på samma sätt, och inte heller alla män. Könet gör inte personen.
  • Anonym
    Anonym (testar Gränser) skrev 2011-12-28 23:08:16 följande:
    bara för att jag är kvinna så betyder det inte att jag är som din kvinna...du verkar lite lätt fördomsfull tycker jag. Det är inte så att alla kvinnor funkar på samma sätt, och inte heller alla män. Könet gör inte personen.
    Du har hel rätt angående könet, men du har fortfarande inte svarat på frågan om det var ok att om din man varit bi och velat dejta män?
    Skulle knappast tro att du suttit hemma och klappat händerna
    Anonym skrev 2011-12-29 08:46:45 följande:
    Du har hel rätt angående könet, men du har fortfarande inte svarat på frågan om det var ok att om din man varit bi och velat dejta män?
    Skulle knappast tro att du suttit hemma och klappat händerna
    sanningen är den att jag hade önskat att han var bi och velat träffa män, för sex. Vi diskuterar väldigt mycket om det kommer finnas någon chans att han vill exprimentera...Men än så länge så är det bara diskussioner. Så Ja jag hade nog faktiskt klappat händerna då jag tänder på mycket på tanken att min man är med en annan manTungan ute
Svar på tråden Bisexuell med sambo