• Fabian

    Att köra till sjukhuset - Enkät

    Hej allihopa.

    Jag heter Fabian och pluggar för närvarande till konceptutvecklare inom e-handel. I samband med den nuvarande kursen jag läser (Web- och interaktionsdesign) skulle jag behöva få lite feedback på en idé/koncept som jag jobbar på. Tack i förväg till alla som lägger ned tid på att svara, det uppskattas verkligen.

     

    Frågorna:


    Har du någon gång fått skjuts, eller kört dig själv eller någon annan akut till sjukhuset/förlossningsavdelningen/akuten etc?

    Om ja, hur skulle du ranka parkeringsmöjligheterna på en skala av 1 till 4, där 1 är krångligt/tidskrävande och 4 är enkelt/smidigt?

    Hur skulle du ranka väntetiden innan du fick vård, på en skala av 1 till 4, där 1 är alltför lång tid och 4 är tämligen kort tid?

    Hur upplevde du att det fungerade i största allmänhet? (Fick du information eller råd under väntetiden, hjälp med parkeringen, etc.)

    Känner du till andra personer som haft liknande positiva/negativa erfarenheter?

    Visste du/ni på förhand vart ni skulle köra? (Vilket sjukhus/avdelning ni skulle åka in till.)

    Om inte, var informationen lätt att få tillgång till? Hur gick du tillväga för att ta reda på det? Fick du reda på det före eller efter att du/ni hade kört till sjukhuset?

    Vad skulle du tycka om betjänad parkering på sjukhuset, så att du enkelt kan lämna bilen vid ingången och låta en anställd parkera den åt dig?

    Vad skulle du tycka om en gratistjänst som via telefon/internet/mobil gör det möjligt att meddela sjukhuset i förväg om att du är på väg in till dem, och som även reserverar parkering åt dig nära ingången?

    Nämn några andra tjänster som du tycker skulle passa bra ihop till de ovannämnda. Rangordna med det viktigaste först. (T.ex. möjligheten att tala om när du väntas vara framme och vilka symptom/besvär du har, information om vart du ska vända dig beroende på dina besvär, tips på hur du lindrar besvären, vägbeskrivning, sökbar informationsdatabas mm.)

    Skulle du föredra om sjukhuset ringde upp dig ifall du inte dyker upp efter att du meddelat i förväg, samt eventuellt skickar ambulans/läkarbil?

    Vad ser du för negativt/positivt med de ovannämnda tjänsterna?

    Tror du att du främst skulle använda tjänsten via telefon, mobil-applikation, eller dator? Nämn gärna några viktiga egenskaper som du tycker skulle underlätta användandet.
  • Svar på tråden Att köra till sjukhuset - Enkät
  • krompa
    Har du någon gång fått skjuts, eller kört dig själv eller någon annan akut till sjukhuset/förlossningsavdelningen/akuten etc?  Ja

    Om ja, hur skulle du ranka parkeringsmöjligheterna på en skala av 1 till 4, där 1 är krångligt/tidskrävande och 4 är enkelt/smidigt?  1

    Hur skulle du ranka väntetiden innan du fick vård, på en skala av 1 till 4, där 1 är alltför lång tid och 4 är tämligen kort tid?  2-3

    Hur upplevde du att det fungerade i största allmänhet? (Fick du information eller råd under väntetiden, hjälp med parkeringen, etc.)  Bra

    Känner du till andra personer som haft liknande positiva/negativa erfarenheter?  Ja, mest positiva

    Visste du/ni på förhand vart ni skulle köra? (Vilket sjukhus/avdelning ni skulle åka in till.)  Ja

    Om inte, var informationen lätt att få tillgång till? Hur gick du tillväga för att ta reda på det? Fick du reda på det före eller efter att du/ni hade kört till sjukhuset?   Jag har ringt innan alla gångerna

    Vad skulle du tycka om betjänad parkering på sjukhuset, så att du enkelt kan lämna bilen vid ingången och låta en anställd parkera den åt dig?  Jättebra

    Vad skulle du tycka om en gratistjänst som via telefon/internet/mobil gör det möjligt att meddela sjukhuset i förväg om att du är på väg in till dem, och som även reserverar parkering åt dig nära ingången?   Bra

    Nämn några andra tjänster som du tycker skulle passa bra ihop till de ovannämnda. Rangordna med det viktigaste först. (T.ex. möjligheten att tala om när du väntas vara framme och vilka symptom/besvär du har, information om vart du ska vända dig beroende på dina besvär, tips på hur du lindrar besvären, vägbeskrivning, sökbar informationsdatabas mm.)  

    Skulle du föredra om sjukhuset ringde upp dig ifall du inte dyker upp efter att du meddelat i förväg, samt eventuellt skickar ambulans/läkarbil?  

    Vad ser du för negativt/positivt med de ovannämnda tjänsterna?  Låter ok.

    Tror du att du främst skulle använda tjänsten via telefon, mobil-applikation, eller dator? Nämn gärna några viktiga egenskaper som du tycker skulle underlätta användandet. Dator eller fast telefon, men maken hade helst velat ha via sin mobil.
  • Fabian

    Tack så mycket för all feedback, uppskattas verkligen. 

    Ju fler som svarar, dest bättre... :)

  • tomcar1
    Har du någon gång fått skjuts, eller kört dig själv eller någon annan akut till sjukhuset/förlossningsavdelningen/akuten etc? Ja

    Om ja, hur skulle du ranka parkeringsmöjligheterna på en skala av 1 till 4, där 1 är krångligt/tidskrävande och 4 är enkelt/smidigt?  2


    Hur skulle du ranka väntetiden innan du fick vård, på en skala av 1 till 4, där 1 är alltför lång tid och 4 är tämligen kort tid? 2 Hur upplevde du att det fungerade i största allmänhet? (Fick du information eller råd under väntetiden, hjälp med parkeringen, etc.) Fungerade ganska bra, maken fick en p-lapp att sätta i bilen, som bara akuten har, så det löste sig ändå. Jag var allt för dålig för någon information
    Känner du till andra personer som haft liknande positiva/negativa erfarenheter? Ja. allt för många tyvärr
    Visste du/ni på förhand vart ni skulle köra? (Vilket sjukhus/avdelning ni skulle åka in till.) Ja
    Om inte, var informationen lätt att få tillgång till? Hur gick du tillväga för att ta reda på det? Fick du reda på det före eller efter att du/ni hade kört till sjukhuset? Ej aktuellt
    Vad skulle du tycka om betjänad parkering på sjukhuset, så att du enkelt kan lämna bilen vid ingången och låta en anställd parkera den åt dig? Nej, skulle nog inte lita på att det fungerade fullt ut tyvärr
    Vad skulle du tycka om en gratistjänst som via telefon/internet/mobil gör det möjligt att meddela sjukhuset i förväg om att du är på väg in till dem, och som även reserverar parkering åt dig nära ingången? Det skulle vara väldigt bra faktiskt
    Nämn några andra tjänster som du tycker skulle passa bra ihop till de ovannämnda. Rangordna med det viktigaste först. (T.ex. möjligheten att tala om när du väntas vara framme och vilka symptom/besvär du har, information om vart du ska vända dig beroende på dina besvär, tips på hur du lindrar besvären, vägbeskrivning, sökbar informationsdatabas mm.) Att man slapp vänta och kunde komma in på ett rum direkt, att slippa dra hela sin sjukdomshistoria som kroniskt sjuk, att anhöriga får stöttning och att det finns parkering
    Skulle du föredra om sjukhuset ringde upp dig ifall du inte dyker upp efter att du meddelat i förväg, samt eventuellt skickar ambulans/läkarbil? Kan ju vara bra, ifall jag är så dålig, att jag inte kan ta mig till sjukhuset och inte har någon anhörig tillgänglig
    Vad ser du för negativt/positivt med de ovannämnda tjänsterna? Det skulle vara positivt för patienten och att det skulle fungera smidigare på akuten till exempel, men jag ser också problem, i att det kanske inte fungerar , utan patienterna blandas ihop
    Tror du att du främst skulle använda tjänsten via telefon, mobil-applikation, eller dator? Nämn gärna några viktiga egenskaper som du tycker skulle underlätta användandet Troligtvis vanlig telefon
  • AnnikaS

    Frågorna:


    Har du någon gång fått skjuts, eller kört dig själv eller någon annan akut till sjukhuset/förlossningsavdelningen/akuten etc? - Kört annan till akuten & till sjukhuset Om ja, hur skulle du ranka parkeringsmöjligheterna på en skala av 1 till 4, där 1 är krångligt/tidskrävande och 4 är enkelt/smidigt? 2

    Hur skulle du ranka väntetiden innan du fick vård, på en skala av 1 till 4, där 1 är alltför lång tid och 4 är tämligen kort tid? 2

    Hur upplevde du att det fungerade i största allmänhet? (Fick du information eller råd under väntetiden, hjälp med parkeringen, etc.) Oklara besked, lång väntan, otydlig planering, dålig info.

    Känner du till andra personer som haft liknande positiva/negativa erfarenheter? Ja

    Visste du/ni på förhand vart ni skulle köra? (Vilket sjukhus/avdelning ni skulle åka in till.) Ja

    Om inte, var informationen lätt att få tillgång till? Hur gick du tillväga för att ta reda på det? Fick du reda på det före eller efter att du/ni hade kört till sjukhuset? -

    Vad skulle du tycka om betjänad parkering på sjukhuset, så att du enkelt kan lämna bilen vid ingången och låta en anställd parkera den åt dig? Vore praktiskt, om det var lätt att hämta ut den igen, kändes säkert och inte kostade för mycket.

    Vad skulle du tycka om en gratistjänst som via telefon/internet/mobil gör det möjligt att meddela sjukhuset i förväg om att du är på väg in till dem, och som även reserverar parkering åt dig nära ingången? Bra

    Nämn några andra tjänster som du tycker skulle passa bra ihop till de ovannämnda. Rangordna med det viktigaste först. (T.ex. möjligheten att tala om när du väntas vara framme och vilka symptom/besvär du har, information om vart du ska vända dig beroende på dina besvär, tips på hur du lindrar besvären, vägbeskrivning, sökbar informationsdatabas mm.) -

    Skulle du föredra om sjukhuset ringde upp dig ifall du inte dyker upp efter att du meddelat i förväg, samt eventuellt skickar ambulans/läkarbil? Ja

    Vad ser du för negativt/positivt med de ovannämnda tjänsterna? -

    Tror du att du främst skulle använda tjänsten via telefon, mobil-applikation, eller dator? Nämn gärna några viktiga egenskaper som du tycker skulle underlätta användandet. Mobil eller dator
  • solskina
    Har du någon gång fått skjuts, eller kört dig själv eller någon annan akut till sjukhuset/förlossningsavdelningen/akuten etc? JA

    Om ja, hur skulle du ranka parkeringsmöjligheterna på en skala av 1 till 4, där 1 är krångligt/tidskrävande och 4 är enkelt/smidigt? 3

    Hur skulle du ranka väntetiden innan du fick vård, på en skala av 1 till 4, där 1 är alltför lång tid och 4 är tämligen kort tid? 1

    Hur upplevde du att det fungerade i största allmänhet? (Fick du information eller råd under väntetiden, hjälp med parkeringen, etc.) Vi fick leta efter en tom säng själva, och ja vi fick hjälp med parkeringen en lapp man lägger i rutan.

    Känner du till andra personer som haft liknande positiva/negativa erfarenheter? JA

    Visste du/ni på förhand vart ni skulle köra? (Vilket sjukhus/avdelning ni skulle åka in till.) JA

    Om inte, var informationen lätt att få tillgång till? Hur gick du tillväga för att ta reda på det? Fick du reda på det före eller efter att du/ni hade kört till sjukhuset? -

    Vad skulle du tycka om betjänad parkering på sjukhuset, så att du enkelt kan lämna bilen vid ingången och låta en anställd parkera den åt dig? Jättebra men heldre någon som tankar åt mig.

    Vad skulle du tycka om en gratistjänst som via telefon/internet/mobil gör det möjligt att meddela sjukhuset i förväg om att du är på väg in till dem, och som även reserverar parkering åt dig nära ingången? Vi i våran stad får inte åka in utan att meddela genom 1177. Parkerings ja varför inte.

    Nämn några andra tjänster som du tycker skulle passa bra ihop till de ovannämnda. Rangordna med det viktigaste först. (T.ex. möjligheten att tala om när du väntas vara framme och vilka symptom/besvär du har, information om vart du ska vända dig beroende på dina besvär, tips på hur du lindrar besvären, vägbeskrivning, sökbar informationsdatabas mm.) finns ju redan rådgivning så jag vet inte något

    Skulle du föredra om sjukhuset ringde upp dig ifall du inte dyker upp efter att du meddelat i förväg, samt eventuellt skickar ambulans/läkarbil? Ja

    Vad ser du för negativt/positivt med de ovannämnda tjänsterna? Teknik är positivt men tar även det tid. Vet faktiskt inte om jag törs lita på okänt folk som skulle ta min bil till parkeringen. 

    Tror du att du främst skulle använda tjänsten via telefon, mobil-applikation, eller dator? Nämn gärna några viktiga egenskaper som du tycker skulle underlätta användandet. -telefon
Svar på tråden Att köra till sjukhuset - Enkät