• jom01

Imorgon börjar jag med Primolut-Nor! Någon mer?

Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, finns ju lite att välja mellan.

Efter tio månaders försök, oregelbunden mens och uteblivna ägglossningar tog vi kontakt med gyn och fick göra ett vul. Allt såg ok ut enligt vul, men eftersom mensen krånglar skrev gynekologen ut Primolut-Nor för att kicka igång mensen och även Pergotime, för att få igång ägglossningen. Någon annan som är i uppstarten av hormonbehandling?

Har många tankar och funderingar kring detta och har såklart googlat runt en delFlört 
    Bl.a. förstår jag att de allra flesta ska på vul efter Pegotimekuren för att kontrollera att det inte finns för många äggblåsor, det fick inte jag. Ska bara ta blodprov på dag 21. Enligt min gyn ska jag höra av mig till honom igen om vi inte lyckats på de fyra kurer som skrevs ut. Kan jag använda samma remiss till blodprov även nästa kur om det inte fungerar denna gång? Eller borde jag "kräva" vul och ta kontakt med gyn efter denna första kur? Måste ju säga att jag kanske inte är jättesugen på tvillingar eller fler, har inga egna barn sedan innan...

Många tankar men det är kul att äntligen vara igång!

• Svar på tråden Imorgon börjar jag med Primolut-Nor! Någon mer?
  • Isola33

Ok, fortfarande inte hänt ngt här förutom att jag hade vad jag tror är UVI, men det är nog över nu. 

• jom01

Usch UVI är inte kul... Tur det är över! Mensen kom med besked idag, så jag ska påbörja pergokuren på onsdag! Spännande spännande:)

Någon annan som känner sig uppsvälld och allmänt tjock av primolut nor? Tycker jag svällt upp som fan senaste veckan..

• Isola33

Yay!
    Jag fick mens i måndags. Tänk att man kan bli så glad för en sådan sak!

• Isola33

Nej, fick inte pergo alls Obestämd Gyn ville inte ge mig för mkt hormoner på en gång utan att prova om det funkar med provera först. Förhoppningsvis sköter det sig självt ändå.

• jom01

Aha ok.. Men det kommer säkert igång snart! Jag känner mig också tveksam till det här hormonknaprandet, men är verkligen nyfiken på att se om det funkar!

• Isola33

Jag försöker även med rosenrot och bidrottninggelé nu. Får se om det hjälper till!

• jom01

Jag åt rosenrot förra månaden.. Men resulterade inte i äl, endast sjuhelsikes huvudvärk! Så det slutade jag med... Vad gör bidrottninggele? Jag äter bara folsyra förutom pergo.. Tänkte att man kanske inte ska "störa" kuren med massa tillskott haha! Jaa, va vet jag...;)

• Isola33

Nej, det kanske är dumt egentligen att blanda in tillskott. Nu när du säger det så har jag faktiskt också haft huvudvärk hela veckan! Fast jag tror nog jag hade det redan innan jag började, typ PMS-huvudvärk. Det är ju alltid individuellt hur kroppen reagerar på olika saker.

Bidrottninggele (BDG) ska tydligen vara bra för att stabilisera hormonerna tror jag. Dessutom är det bra för huden, jag fick så mkt finnar sedan jag slutade med ppiller. Äter även multivitaminer med folsyra. Brukar alltid vara förkyld ngn gång på hösten och det har jag inte varit hittills iaf *ta i trä* så jag inbillar mig att det har med vitaminerna att göra!

• jom01

Är så ledsen nu..:(
    Det är den här veckan vi ska köra på för fullt eftersom jag förhoppningsvis får äl. Och så kan inte mannen prestera...:( helvetes jävla skit, jag blir så trött! Har hänt så många ggr förr! Nu blir det väl inget denna gång heller.. Här proppar man i sig hormoner och skit och så ska det falla på att han inte får upp den.. Vet att han inte kan hjälpa det men blir så less... Inte söker han hjälp för det heller. Vad göra??

• Isola33

Trist för er, är det pga press/stress eller oförklarlig anledning?

Svar på tråden Imorgon börjar jag med Primolut-Nor! Någon mer?