• blasphemous

plussade idag.. firmafest imon! HJÄLP!

imorse kom plusset, efter 2 dagars sen mens... har gjort 3 test under dagen, alla visar positivt.. men imon ska vi ha firmafest, hur ska man bäst undvika alkohol?
    man kan ju säga att man tar penicillin mot urinvägsinfektion, men har hört att alkohol inte påverkar penicillin... och jag jobbar inom vården, så det kommer att vara sköterskor och undersköterskor med... och jag har ju sagt att jag inte kan/vill köra för att jag ska dricka..
    hur ska man ta sig ur detta utan att folk blir misstänksamma eller arga för att jag helt plötsligt är nykter o kunde kört ?!

• Svar på tråden plussade idag.. firmafest imon! HJÄLP!
  • blasphemous
    klara färdiga gå skrev 2011-10-24 22:21:51 följande:
    Din idé lät smart.
    Gör så så blir det inga tvära miner...förhoppningsvis:)
    Blir det Juli bebis då?  
    om jag räknat rätt blir det 30 juni, så det kan ju lika gärna bli juli också... :)
  • Milletti

Tacka ja till alla drinkar och vin! Jag lovar att ingen kommer att märka att du inte dricker upp. Ta med glaset på toan och häll ut, ställ ifrån dig glaset och ta någon annans som är nästan urdrucket. Det folk brukar reagera på är att man tackar nej, sen tänker de ju inte på hur mycket du har i glaset..

• blasphemous

vi kommer tillbringa natten på hotell, så det kommer ju inte bli nån riktig röjarfest där, utan vissa kommer säkert gå till krogen senare... men vi brukar förfesta på hotellrummen, i små grupper... så vi kommer kanske vara 5-6st i hotellrummet, så det blir ju mer uppenbart om man inte dricker.. men man kanske kan låtsassmutta på en cider, gå på toa emellanåt o hälla ut lite grann...

eller ska man vara ärlig o säga att man plussade dagen innan?
    det dumma är att jag åker bil med min chef, och hon erbjöd mig fast tjänst för 3 dagar sen.. hur funkar de då?
    kan hon neka mig den tjänsten om jag säger att jag är gravid??

• kellikopter

Kan du inte ändra dig då och säga att du vill köra? du kan väl säga under dagen att om det går så slipper någon annan köra.
    kanske att du måste hålla dig nykter iaf fast du ville dricka för att köra mamma, pappa, sambo whatever till sjukhuset, skolan, jobb dagen efter för nåns bil har pajat eller vad som helst? haha :D

• Yavannie
    blasphemous skrev 2011-10-24 22:32:54 följande:
    vi kommer tillbringa natten på hotell, så det kommer ju inte bli nån riktig röjarfest där, utan vissa kommer säkert gå till krogen senare... men vi brukar förfesta på hotellrummen, i små grupper... så vi kommer kanske vara 5-6st i hotellrummet, så det blir ju mer uppenbart om man inte dricker.. men man kanske kan låtsassmutta på en cider, gå på toa emellanåt o hälla ut lite grann...

eller ska man vara ärlig o säga att man plussade dagen innan?
    det dumma är att jag åker bil med min chef, och hon erbjöd mig fast tjänst för 3 dagar sen.. hur funkar de då?
    kan hon neka mig den tjänsten om jag säger att jag är gravid??
    Det är inte förenligt med lag att neka någon arbete på grund av planerade barn. Däremot kan hon ju göra det jobbigt för dig om hon blir sur. 

Vänta tills v 12 som de flesta gör. OM nu olyckan skulle vara framme (ta i trä, klart det inte blir så) så blir det kanske onödigt många som du blir tvungen att förklara för sedan. Det är lockande att skrika ut det till varenda kotte, jag vet :)
    cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • bananflugekärlek

Säg inget än, hon kan vrida på det och ta tillbaka erbjudandet.

• blasphemous
    kellikopter skrev 2011-10-24 22:33:20 följande:
    Kan du inte ändra dig då och säga att du vill köra? du kan väl säga under dagen att om det går så slipper någon annan köra.
    kanske att du måste hålla dig nykter iaf fast du ville dricka för att köra mamma, pappa, sambo whatever till sjukhuset, skolan, jobb dagen efter för nåns bil har pajat eller vad som helst? haha :D
    har redan pratat med min chef, hon kör, och 2st andra är med i bilen, dom kommer och hämtar mig kl 8 imorgon på morgonen.. så att ringa nu o säga att man kan köra skulle nog bara irritera! haha
  • blasphemous
    bananflugekärlek skrev 2011-10-24 22:38:52 följande:
    Säg inget än, hon kan vrida på det och ta tillbaka erbjudandet.
    fast jag undrar om hon skulle det... jag vet inte, fast de kanske hon skulle... jag har vart på detta stället i 2,5 år, och är väldigt omtyckt.. och jag är ju lasad nu, har vart ett tag..
    men det känns samtidigt som en lögn, att man liksom går och håller det hemligt tills man skrivit på papper och sen kommer ut med nyheten att man är gravid... liksom att man lurar? om du förstår???
  • knivskrik

Så länge man själv inte gör en stor grej av det så har jag svårt att se att någon skulle bry sig om att du inte dricker. Jag själv är för tillfället fruktansvärt trött på alkohol och dricker vatten eller läsk på fester, och det är ingen som bryr sig.

Och grattis till plusset!

• Yavannie
    blasphemous skrev 2011-10-24 22:46:20 följande:
    fast jag undrar om hon skulle det... jag vet inte, fast de kanske hon skulle... jag har vart på detta stället i 2,5 år, och är väldigt omtyckt.. och jag är ju lasad nu, har vart ett tag..
    men det känns samtidigt som en lögn, att man liksom går och håller det hemligt tills man skrivit på papper och sen kommer ut med nyheten att man är gravid... liksom att man lurar? om du förstår???
    Nej, det är ju en säkerhet för dig och barnet i framtiden. Ibland är det bra att "look out for number one" som man säger. Dessutom kunde det ju lika gärna vara så att du inte visste ännu.
    cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Hannish

Hur åker ni? Direkt efter jobbet? Kan du inte ta bilen till jobbet och säga att du försov dig och var tvungen att ta bilen och "lika gärna kan köra ikväll"

Eller prata under dan om att du inte känner dig riktigt bra, och inte känner för att dricka.

Sen det här med penicillin, har också hört på olika håll att alkohol inte påverkar, och från andra håll att det påverkar, och varför chansa och dricka...?!

Ååh, stort Grattis till plusset!!

• Lindreas

Säg att du tagit en Doloxene dagen innan, då får du inte dricka. Det ska gå tre dygn efter intag innan man får dricka, och eftersom det bara är smärtstillande så behöver du knappast förklara dig heller.

• lottablom

Är väl bara säga att du har huvudvärk, migrän eller nåt liknande :) Då borde ju dom flesta veta att man inte är så sugen på att dricka :)

• BuoBä

Ta ett glas och låtsas dricka. Det drar absolut minst uppmärksamhet till sig. Om du dricker ur burk är det ännu enklare, för ingen ser exakt hur mycket du har i, och du kan hälla ut och fylla upp med vatten.

• lillisen2

Varför är det så konstigt att man inte vill dricka? Du kan ju säga att du ska köra bil eller något =)

Svar på tråden plussade idag.. firmafest imon! HJÄLP!