• tirre80

vågar man vara glad?

Testade svagt + igår och starkt idag! Äntligen efter över 2 års försök, besvikelser och tårar! Kan inte fatta att det är sant. Är livrädd för mf och vågar inte vara lycklig fullt ut.
    Vågar man vara glad?

Ni som är gravida, när berättade ni och för vilka? Vi kommer att berätta för våra närmaste kompis och våra föräldrar.
    Håller tummarna för er som försöker och jag hoppas att 2006 blir ett bra år!

Gott nytt år!!

• Svar på tråden vågar man vara glad?
  • lill anna

Grattis så himla mkt!!!!!!!
    Njut av detta nu, ingen ide att oroa sig.
    Man kan aldrig veta vad som händer alla fall
    Förlorade vårat barn i vecka 28,
    pga att navelsträngen,,, fanns inga andra fel på våran älskade ängel,
    saknar henne så fruktansvärt...

Men jag tänker så här att nästa graviditet kan inte sluta så här igen,
    man måste tänka så,
    har fått även haft ett missfa
    ll tidigare,
    så jag känner att nu är det banne me min tur ,när det är det dags för nästa ivf försök. kram till dig, NJUT AV DiN GRAVIDITET NU, lova mej det ... kram anna me ängeln Nathalie

• maja under eken

~*~*~*GRATTIS*~*~*~

Du e så otroligt väl värd ditt + tirre!!

Som ni har kämpat o våndats! Nu e d er tur!!

Bamsekram o lycka till!!

• icebabe

grattis i stora lass
    klart du skall njuta nu och inte sen,
    jag har själv blivit gravid äntligen,och tillåter mig att glädjas.trots jag bara är i vecka 5.
    men missfall risken forsöker jag koppla bort och äter precis det jag vill
    ( äter ju för två tänker man ju )
    men jag hållerm ed dig,livrädd att nått skall gå fel,kan man inte undvika att vara.
    men som en tjej sa till mig,man kan inte undvika ett mf,för då är det nått fel på fostret.

• Myboo

Grattis!

Så underbart kul att ni testade plus!

Försök att inte tänka på missfall, utan njut istället av att vara gravid. En liten bebis växer i din mage och behöver många kärleksfulla tankar!... *S*

Första gången väntade vi med att berätta för familjen och närmaste vännerna tills vi passerat vecka 12. Andra gången berättade vi i stort sett genast för familj och närmast sörjande och resten allteftersom tiden gick och vi kände oss säkrare. Jobbet fick precis reda på det, är ju ändå i vecka 23 nu....

Klappa maggen!

• duddi

du väntar barn inte missfall...vad roligt för er...kram

• Lilla molnet

jag tycker du ska satsa på att vara glad, annars kan du oroa dig resten av livet, och det är en destruktiv väg att välja. Här är några orosmoment som ersätter varandra:

- Missfall innan vecka 12
    - Missfall efter vecka 12
    - Defekt barn vid scanning (egen definition på "defekt" gäller)
    - För tidigt fött barn
    - Förlossningskomplikationer
    - Defekt barn vid födsel (egen definition på "defekt" gäller)
    - Spädbarnsdöd
    - Hjärnhinneinflammation
    - Förgiftning/kvävning
    - Falla ner från träd och bryta nacken
    - Alla former för trafikolyckor
    - Alvarliga sjukdomar
    - Alkoholförgiftning
    - Död av överdos
    - Sportskada med efterföljande invaliditet/död

...and you name it! Det slutar aldrig! Ingen vet hur framtiden blir, det enda man vet är hur det är just nu. Ska den stunden fyllas med glädje, eller med oro?

• Sjöjungfru

Ja grattis! Det bästa du kan göra nu är att försöka slappna av och inte oroa dig!! Detta kommer från en som gått igenom 3 missfall och nu har en liten tös.

• Analuna

Ett stort grattis tirre!
    Jag förstår allför väl din rädsla att glädjas för mycket men jag gillar vad Duddi skrev om att "du väntar barn inte mf" och tror säkert att du snart kommer att väja dig vid tanken! Ett jättegrattis än en gång och lycka till!

• tirre80

2 veckor kvar sen ska jag nog kunna slappna av ngt. Tack för era stöttande ord! Det hjälper!

• keffovirran

Hejsan!!!
    Jag e i vecka 6 nu och kan inte heller vara rktigt glad för jag e orolg för alla missall jag har haft man går och e orolig jämt.
    Men jag vet inte om jag e gravid längre förra veckan hade jag ont i brösten och måde illa men nu e det som borta,jag känner mig inte gravid längre
    Vet du om det finns någott men kan göra för att barnet ska klara sig???

• tirre80

Tror att det enda man kan göra är att leva så normalt som möjligt. Förutom alkohol och rökning.
    Missfall sa min BM igår att jag inte kunde göra något åt eller påverka. Det sker om det är fel på fostret oavsett vad jag gör.
    Lycka till!

• duddi

hej igen..folsyra tabletter ska vara bra för dig och barnet...jag äter dem...så du ska njuta nu...inget missfall här inte...kram till dig...är i vecka 7 själv men jag har bara positiva tankar.

Svar på tråden vågar man vara glad?