• Anonym (lilla jag)

Min man vill inte ha sex, jag blir tokig snart!

Sen början av detta året har min man bara inte velat ha sex med mig. jag är frustrerad.
    Jag älskar honom och älskar att vara samman med honom!

V har 2 barn, Men den yngsta är 3år gammal.

tankarna på att han kanske har ngn vid sidan om har slagit en många gånger, speciellt då man verkligen anstränger sig med sexiga underkläder, och gjort sig fin, och han väljer att sitta framför datorn eller somna på soffan =(

Något jag märkt är att han mer än gärna lägger sig när jag somnat. Jag är olycklig pga av detta. När jag frågar och försöker föra på tal slår han av med att mäns sexlust minskar med åldern, han är 31, snart 32 jag är bara 26år. Jag behöver få knulla, jag blir på skitdligt humör. 
    Alla tankar finns där
    Älskar han mig?
    är han otrogen?

varför undviker han mig??

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex, jag blir tokig snart!
  • Thse

Hormonrubbningar, psykiska hinder etc... Gå till doktorn!

• Anonym (spel)

Men har han ingen önskan att få tillbaks lusten då, att jobba på det? Eller skiter han liksom i det? Här är jag den som inte har lust (ammar) och jag tycker det är jättejobbigt. Min man tjatar aldrig, så det är inte därför, utan för att jag tycker det är viktigt för oss som par. Hur är det med övrigt fysiskt, gosar, pussas och kramas han? Vad gör han om du bara drar ner brallorna på honom och attackerar?

• Anonym (spel)

Kan du inte ha kopparspiral tills ni är överens i barnfrågan?

• engdahl

Att han skulle tappa lusten för att han städar är ju bara skitsnack. En del män och kvinnor tappar ju tyvärr lusten. Du är verkligen inte ensam, det ser man ju hela tiden i trådar i detta forum. Det verkar dock ofta svårlöst för många. Det slutar inte sällan i bitter, påtvingad celibat för den kåte/kåta, skiljsmässa eller att den drabbade skaffar en älskare/älskarinna.
    Försök naturligtvis prata med honom men tro inte att män generellt tappar lusten över 30. Jag är över 40 och har aldrig varit kåtare.

• Anonym

Han har garanterat tappat lusten för dig. Tyvärr kalla fakta, er förhållande har inte överlevt barnen. Ganska vanligt problem. Träffar han en ny tjej kommer han inte ha tappad sexlust, det kan jag lova!

Låt inte barn vara ett hinder för att göra slut. Du har bara allt att vinna på det! Skaffa dig ett lyckligare liv och någon som vill vara med dig på alla plan och inte bara bo tillsammans i ett för dig. Låter verkligen som ett miserabelt förhållande som endast ger dig tvivel.

• Jimmie01

känns som han tappat lusten tyvärr, kanske privat fråga men vad har DU gjort för att han skall FÅ lust då?!

• de Robespierre

Hur funkar ni i vardagen? Om ni inte funkar så bra där så är chansen liten att man gör det sexuellt.

Trivs ni ihop? Har ni kul tillsammans? Känns det som om ni har glidit ifrån varandra? Och då får du inte väga in sexet utan tänk bara på hur er vardag ser ut. Funkar man dåligt ihop utanför sängen så spiller det över på lusten. Det är få som fixar att känna lust om man tycker att vardagen är grå, bara består av måsten och det inte finns det där emellan varandra som gör att man känner samhörighet.

Sen kan det handla om ömhet, tecken som visar att man är älskad och älskar sin partner, bekräftelse, att bli sedd inte bara som förälder till barnen och partner i Familjen AB. Exakt vad som krävs är upp till var och en att säga eftersom vi alla har olika behov. Respekt och uppskattning är också viktigt för de flesta.

Det kan vara så att han känner press, att hans livssituation är jobbig just nu (av någon orsak), jobb, ekonomi osv. Hur man mår påverkar lusten. Och det kan vara flera faktorer som spelar in. 

• Alexandra84

Har inte läst alla svar så det är mycket möjligt att du redan fått dessa frågor.
    Har han ändrat sig med nåt mer än sexlusten? Jag menar om han börjat åka iväg nånstans utan förklaring?
    Har sexet blivit lite av rutin? Provar ni på nya saker?
    Ofta kan det ju bli att man tröttnar på sex om allt bara är detsamma...

Jag hoppas att det löser sig för er, sex är viktigare än man tror i ett förhållande.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-13 16:43:31 följande:
    Han har garanterat tappat lusten för dig. Tyvärr kalla fakta, er förhållande har inte överlevt barnen. Ganska vanligt problem. Träffar han en ny tjej kommer han inte ha tappad sexlust, det kan jag lova!

Låt inte barn vara ett hinder för att göra slut. Du har bara allt att vinna på det! Skaffa dig ett lyckligare liv och någon som vill vara med dig på alla plan och inte bara bo tillsammans i ett för dig. Låter verkligen som ett miserabelt förhållande som endast ger dig tvivel.
    Det där med att barn inte ska vara ett hinder... Många vars föräldrar genomgår skilsmässa mår otrolig dåligt av det, så jag tycker man ska vara försiktig med att råda par som har barn till att separera.

Till trådstartaren: Du älskar ju honom, eller hur? Jag tycker som många andra att du ska försöka prata med honom, få honom att förstå att det här är viktigt för dig och att ni måste kunna prata om allt. Fråga om det finns något som han tycker extra mycket om på området sex kanske? Prova med att själv bara ta initiativ och förföra honom??
  • engdahl

TS: visst kan du försöka prata och förföra men troligen blir du besviken och ledsen. Om han hade en normal sexualitet, skulle han se till att du njöt och blev bekräftad som fru och kvinna.
    Kom bara ihåg att det inte är fel på dig, du är helt normal. Det naturliga är att vilja ha sex, motsatsen är onaturligt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-15 19:20:42 följande:
    Det där med att barn inte ska vara ett hinder... Många vars föräldrar genomgår skilsmässa mår otrolig dåligt av det, så jag tycker man ska vara försiktig med att råda par som har barn till att separera.

Till trådstartaren: Du älskar ju honom, eller hur? Jag tycker som många andra att du ska försöka prata med honom, få honom att förstå att det här är viktigt för dig och att ni måste kunna prata om allt. Fråga om det finns något som han tycker extra mycket om på området sex kanske? Prova med att själv bara ta initiativ och förföra honom??
    Det var det dummaste jag hört.. Hur många barn mår bra av att tvingas leva i förhållanden där ena  föräldern mår dåligt och inte mår bra av omständigheterna??

Nej, låt inte barn vara ett hinder utan våga att ta dig loss och må bättre samt att du få rätsida med livet!
  • MrKudos
    Anonym (lilla jag) skrev 2011-10-26 18:56:14 följande:
    En anl. kan va att han är osäker på om han vill ha fler barn, jag vill och har inget skydd, men har dock klargjort att vill han inte ha barn så får han köra på kondom. 
    Låter inte som ömsesidig respekt, ett sådant uttalande hade gjort mig avtänd. Vad gör att du lägger allt preventivansvar på honom?
  • Anonym
    engdahl skrev 2011-10-26 22:37:18 följande:
    Att han skulle tappa lusten för att han städar är ju bara skitsnack. En del män och kvinnor tappar ju tyvärr lusten. Du är verkligen inte ensam, det ser man ju hela tiden i trådar i detta forum. Det verkar dock ofta svårlöst för många. Det slutar inte sällan i bitter, påtvingad celibat för den kåte/kåta, skiljsmässa eller att den drabbade skaffar en älskare/älskarinna.
    Försök naturligtvis prata med honom men tro inte att män generellt tappar lusten över 30. Jag är över 40 och har aldrig varit kåtare.
    Jag kan definitivt tappa lusten av att städa. Sköter man allt i ett hem så är det inte så jävla lätt att hålla lusten uppe.

Ska man städa, diska, tvätta, laga mat och dessutom vara engagerad i sin partners njutning som får allt annat serverat utan att göra minsta ansats att hjälpa till oavsett tjat och bråk.

Nä. Hjälper man inte till med det tråkiga får man inte vara med på det roliga heller.
  • engdahl

Ja, självklart menar jag inte att man inte kan tappa lusten av att sköta hela marktjänsten, det förstår jag fyller väl.

Jag menar att den som "hjälper till lite" inte kan skylla utebliven lust på detta.

Min åsikt är att en riktig man delar på ansvaret utanför sovrummet så att han sen kan ta sin kåta, glada fru inne i detsamma... ;)

• Anonym (been there)

Jag har varit i din situation, min man tappade lusten och ville aldrig ha sex. Han jobbade mycket och hade ingen energi över till lust. Förutom lusten tappade han potensen och han löste det som din man, genom att lägga sej när jag somnat .....så dumt.....jag var arg o frustrerad för att han inte tog tag i det. Tjatade jag blev det värre. Nu löste det sej och vi fick igång det hela igen, det är  bättre och roligare än nånsin tidigare. När han började träna och sova bättre kom lusten tillbaka. Jag tror inte alls att din man har en annan eller inte tycker om dej längre för att han inte har lust. Det är klart det KAN va så men se till att han får sova, får lite egentid, tränar- allt som du själv  skulle vilja ha om du vore trött och sliten o hade tappat lusten.  Spar de sexiga underkläderna, blir nog bara pressande. Gosa lite med honom utan att det leder vidare till att be om  sex. Jag vet det är frustrerande.Men se det som en period som kommer gå över, ni kan ha det hur bra som helst om ett halvår och om fem år kanske du har en period utan lust- hur vill du att din man ska göra då?  

Svar på tråden Min man vill inte ha sex, jag blir tokig snart!