• mucklis

Tips på bra preventivmedel UTAN lr med så lite hormoner som möjligt. Hjälp!

Hej!
    Jag har en p-stav insatt sedan 7 månader tillbaka och har alltid haft jobbiga biverkningar av den. I början blödde jag konstant men det har nu lugnat sig. Istället  känner jag min hela tiden gravid och det är superjobbigt. Brösten ömmar, jag mår illa, huvudvärk, väldigt ont i magen, humörsvängningar osv. Nu står jag inte ut med den längre så vill ha lite råd. =)

Jag har funderat på kopparspiral då det inte är några hormoner i den. Har läst att man blöder mer vid mens men hellre blöda mkt en vecka i månaden ist för varje dag i månaden. Hur funkar kopparspiral för er som har den? Har ni mensvärk och mkt blödningar?

Finns det något annat preventivmedel som ni kan rekomendera? (Då med lite hormoner) Det är så svårt att få en uppfattning när man söker på google, bättre att få riktiga "recensioner" ist. =)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på bra preventivmedel UTAN lr med så lite hormoner som möjligt. Hjälp!
  • Gryntroll

Oh, vill bara i formera att cerazette var döden för min hud! Fick så mycket acne! När jag googlade verkar det vara vanligt med just dem. Annars håller jag men tidigare om att blödningen nästintill uteblev.

• upponerw

OBS en sv tio blir gravida med kopparspiral jämförelse med hormonspiralen som är en av tusen. Jag är en av dem som inte fick den informationen och fick en överraskning med ett plus på Stickan!

• ElinaNikki

Fick en jäkla magvärk efter ca ett halvår med kopparspiralen, tog ut den och värken försvann. Nej aldrig det igen. Nu har jag p spruta utan några farliga hormoner. Perfekt. Bara det att jag gått upp i vikt massor...

• Flisan79

Sitter i liknande sits men med hormonspiral. Jobbigaste biverkningen är humöret. Deppig och kort stubin. Inte så kul att leva konstant sur.

Tänker prova kopparspiral först. Blir det problem med den så får det bli billingsmetoden eller p-dator . Hormoner är uteslutet.

• Constancia
    Flisan79 skrev 2012-07-20 09:45:50 följande:
    Blir det problem med den så får det bli billingsmetoden eller p-dator . Hormoner är uteslutet.
    Billingsmetoden är GREAT!
  • Flisan79

Har läst om billingsmetoden. Enda negativa är ju att man måste skippa penetrering vid äl och jag blir vanligen väldigt het på gröten just de dagarna, hehe. Funderar på att kombinera med tex pessar just de dagarna.

• pangsippan
    Hej alla!

På min blogg skriver jag om mina erfarenheter av hormonella och hormonfria preventivmetoder. Totalt 5 hormonella och 3 hormonfria. Kolla in där om ni är intresserade av någon av dessa hormonella

Neovletta (p-piller), Cerazette (mini-piller), Nuvaring (p-ring), Mirena (hormonspiral), Qlaira (p-piller) och slutligen Zoely (p-piller)

www.pangsippan.se/preventivmetoder/alla-p-metoder-jag-testat-och-mina-erfarenheter-av-dom/

eller dessa hormonfria 

NaturalCycles, pessar och kondom

www.pangsippan.se/naturalcycles/

Det är bara att kommentera på bloggen om ni undrar något ;)

Kram /Pangsippan
  • Lisen1234

Kör på natural cycles! Bara mäta din temp så vet du när du kan köra utan skydd å inte.

• Testartest
    Gryntroll skrev 2012-02-06 21:37:49 följande:

Oh, vill bara i formera att cerazette var döden för min hud! Fick så mycket acne! När jag googlade verkar det vara vanligt med just dem. Annars håller jag men tidigare om att blödningen nästintill uteblev.

Hmm... har tänkt börja med cerazette efter att ha haft exlutena i ett år som inte funkat bra, bla har jag haft väldig klåda men den gick över när jag slutade med dom... 
Svar på tråden Tips på bra preventivmedel UTAN lr med så lite hormoner som möjligt. Hjälp!