• DestinationX

Singelmammor & pappor i Göteborg: var är ni?

Före sommaren separerade jag från pappan till mina barn. Vi delar på vårdnaden, dvs varannan vecka. Har två fina killar på 5 och 3 år.
    De veckorna som de är hos pappan känner jag mig väldigt ensam. Som familj umgicks man ju bara med andra småbarnsfamiljer. Det verkar som man inte passar in längre som ensam/singel förälder. Har även blivit av med en del vänner pga separationen...

Det verkar som alla har partner eller familj... så var är alla singel föräldrar i Götet? Finns ni överhuvudtaget? Häng på den här tråden isf och berätta mer om era liv och vad ni hittar på!

• Svar på tråden Singelmammor & pappor i Göteborg: var är ni?
  • Casper 4

Hej alla! Har inte varit inne här på ett tag, jag är 39år och jag bor på Hisingen nära lundbybadet. mina pojkar är 5 och 7år och bor hos mig jämna veckor. Var bor ni?

• Casper 4
    pojkmorsan skrev 2012-02-15 20:05:48 följande:
    Hej på er! jag är inte ensamstående än men skall lämna pappan och är just livrädd för att de skall bli ensamt! Vet inte om han kommer ta mycket ansvar för barnen 2 grabbar på 2,5 och 1... han har till och med pratat om att skriva över all vårdnad på mig..  Hur är det att leva som ensam förälder?

Har mina varannan vecka och stortrivs med det, vill nog rekomendera att du försöker få Pappan med på lite ansvar, du kommer behöva lite tid för dig själv. :)
  • pojkmorsan
    Casper 4 skrev 2012-03-08 00:45:15 följande:

Har mina varannan vecka och stortrivs med det, vill nog rekomendera att du försöker få Pappan med på lite ansvar, du kommer behöva lite tid för dig själv. :)

ja det vill jag för barnens skull med, vill ju ändå att dom skall ha två föräldrar liksom..  Men han verkar ha insett att han skall ha dom ibland iaf..fast inte så ofta som varannan vecka.. jag bor med på hisingen :)
  • Meränmamma

Pojkmorsan: Jag är ensam med två tjejer, en som snart är 5 och en som fyller 3 i sommar. Tycker det är väldigt jobbigt att vara ensam förälder. Sjuka barn på nätterna, att försöka dela sin uppmärksamhet till båda, stressen av att ta hand om hemmet och ekonomin på egen hand med mera!

Ser här att vissa tycker det fungerar finfint, och det är ju roligt att det kan gå bra också. Det beror säkert på många olika faktorer, bland annat barnens ålder och personlighet kanske?!

Förresten, jag är 31 och bor söder om Kungsbacka.    

• FrökenLöken

Ensammamma på deltid, hade aldrig pallat heltid. Ni är fan kungar, ni som är det utan att bryta ihop (även ni som bryter ihop är kungar, det kan inte vara lätt ...)

Dotter på 14 månader, bor ganska centralt i Göteborg. Långdraget att vara föräldraledig, hojta till (helst pm, då jag är dålig på att kolla trådar), om någon med småbarn vill hänga i någon park någon solig dag.

Peace out.

• yimby
    Casper 4 skrev 2012-03-08 00:38:08 följande:
    Hej alla! Har inte varit inne här på ett tag, jag är 39år och jag bor på Hisingen nära lundbybadet. mina pojkar är 5 och 7år och bor hos mig jämna veckor. Var bor ni?
    Har också en son på 7 år, hyfsat nyinflyttade i stan. Han är tyvärr lite kinkig med att leka med tjejer. Jag har många väninnor som har barn i samma ålder, men de har bara fått flickor. Ingen har söner, så det vore kul för honom.
    Inboxa om ni vill hitta på nåt vid tillfälle!
  • Pappasängla

Här är jag också, blev medlem idag faktiskt. 27 årig pappa till min underbara dotter som nu är 16 månader. Åker och umgås med henne dagligen och har henne varannan helg (tors-sön).

Flyttade till Göteborg för inte så länge sen, känner väldigt få här så det skulle vara kul o lära känna mer folk.

Ha de bra! 

• Kirko13

Hej.
    Här finns jag ensamstående mamma till en grabb på 4.
    Har bott i Partille i 1 år nu och märker ju att jag inte tagit tag i mitt sociala liv.
    Det börjar märkas nu när man känner att man har tid att umgås men ingen att ringa.

Kan tillägnas att jag har 100% vårdnad och har svårt att komma loss.
    Räkna med att grabben är med vart jag än går:)
    Men så är han mitt allt.

• Lycklig88

Hejhej! Jag är en tjej på 24 år..

Jag är ensam med min son sen kanske 2 år.. Hade aldrig ett riktigt förhållande med pappan om man ska säga så..även om vi va förlovade o så.. men han kom och gick och fanns sällan där för mig och barnet..

Nu är sonen hos sin pappa varannan helg.. de funkar inte alltid så jättebra.. men men..
    det är otroligt svårt att vara ensamstående.. Allt är så himla kämpigt och dyrt osv.. men jag gör allt för min son så att han ska ha de så bra som möjligt :) Skriv gärna till mig om någon vill prata med en ensamstående mamma :) kram

• koalamom

Här är en till, vi har precis separerat så jag har väl egentligen inte hunnit vänja mig ännu. Jag har tre barn, två pojkar på 6 och 4 år och en liten flicka som snart blir 1år. Bor i centrala göteborg. För tillfället bor barnen hos mig på heltid då pappan inte fått en egen bostad ännu.

♥axel, vidar & idun ♥ - gbrosandmum.blogspot.com
  • FrökenLöken

Finns det någon som skulle vara intresserad av en Slottskogsträff någon dag?

Är föräldraledig med 14 månaders och börjar bli lite uttråkad :)

• Erik 79

Pappa till en liten ängel på 3år som jag har varannan vecka. Flyttar till gbg i juni, slottskogsträff låter trevligt eller en fika Line

• koalamom
    FrökenLöken skrev 2012-04-04 21:13:07 följande:

Finns det någon som skulle vara intresserad av en Slottskogsträff någon dag?

Är föräldraledig med 14 månaders och börjar bli lite uttråkad :)

Absolut intressant, eller någon annan lekpark eller nåt. Jag är också föräldrarledig med min lilla dotter.
  • Karina01

Hej!  Jag är 34 och har två små flickor som är 4 och 6 år. Har tjejerna nästan på heltid men ibland får jag en ledig kväll som t.ex. idag och då känns det ganska ensamt, alla vänner har ju familjer. Min familj bor tyvärr i ett annat land.. Det hade varit trevligt att hitta någon i samma situation för att träffas både med eller utan barn. Ta en fika eller gå på bio.. Kanske att träffas på lekplatsen med barnen

• koalamom
    Karina01 skrev 2012-04-07 21:52:50 följande:
    Hej!  Jag är 34 och har två små flickor som är 4 och 6 år. Har tjejerna nästan på heltid men ibland får jag en ledig kväll som t.ex. idag och då känns det ganska ensamt, alla vänner har ju familjer. Min familj bor tyvärr i ett annat land.. Det hade varit trevligt att hitta någon i samma situation för att träffas både med eller utan barn. Ta en fika eller gå på bio.. Kanske att träffas på lekplatsen med barnen
    Hej, min familj bor inte i ett annat land men min situation är ändå liknande eftersom både min mamma och min pappa är döda, någon övrig familj har jag inte direkt.

Som det ser ut nu har jag barnen i princip på heltid, pappan kommer och hälsar på ibland och ibland tar han med sig de två äldsta barnen ut. Om ett par månader kommer det förhoppningsvis se lite annorlunda ut då pappan får tillgång till sin nya bostad. 
Svar på tråden Singelmammor & pappor i Göteborg: var är ni?