• Maxie

Vi som försökt i flera år - kanske enkät?

Hej,
    Satt just och funderade på hur många vi kan vara här som har försökt få barn i flera år och är utredda. Förmodligen är vi många och det är för jäkligt samtidigt som det på nåt sjukt sätt är skönt att veta att man inte är ensam.
    Min man och jag har försökt i snart sex år. Felen ligger hos mig, jag har pcos, strul med äl och lite annat smått och o-gott.
    Hur länge har ni försökt?

• Svar på tråden Vi som försökt i flera år - kanske enkät?
  • Fyrklovern

Började ana att något var fel redan 2002, men det var inte fören 2004 som vi sökte och nu har vi hållit på med IVF i 9 månader...

• Mymy

Hej!

Vi har försökt i lite mer än 2 år nu.
    Sambon min har bristfällig sperma produktion.
    Hamna i kö till Ivf hösten-05, kommer nog igång i april (infomöte) på cura i malmö.

Kramiz!

• jenniekk

Vi har snart försökt i två år, utredning gjord, barnlöshet beror på manlig faktor, icsi hoppas vi på i framtiden...

• Maxie

Tråkigt, fast inte helt oväntat, att höra att vi är så många långvarigt ofrivilligt barnlösa.

Tänkte puffa upp för solskenshistorier - flera såna, vi behöver dem!!!

Och sen en stoooooooooooooooooooooooor värmande gruppstyrkekram till oss alla!

• kaffelisa

...Vi försökte på egen hand i nästan 3 år, innan vi var utredda (diagnos: oförklarligt barnlösa), remitterade och framme i landstingskön för ivf. Genomgick åtskilliga gråtattacker, diverse huskurer, 4 Pergotimekurer, 4 inseminationer, 1 ivf-försök som alla misslyckades. Sen på vårt andra kombinerade ivf/icsiförsök (Falun 2005) lyckades vi äntligen bli gravida med ett långtidsodlat icsi-ägg. "Ägget" har nu hunnit bli 25 veckor och har beräknad födsel i maj!

• Cahela

vi har haft oskyddad sex i 15 månader och av de gjort tio riktiga försök....vi har inte lyckats ännu o hitills har de inte hittat ngt fel på oss...vi använder alltid klick glidmedel o jag hoppas innerligt inte att det har förstört våra chanser men nu när jag hört att det är spermiedödande kommer jag aldrig ha det mer vid ÄL..ska nu äta pergo o göra insem under tiden..

• LO72

Vi har fått diagnosen ofrivilligt barnlösa (slöa spermier)2003 lyckades vi göra en egen spontan gravididtet men som sluta i missfall.Vi har hållt på nu i 7år gjort 1 ixi,4ivf,natur medicin,zonterapi, och nu ett antal pergo kurer men inget hänt.

• lärkan 7

Vi har försökt få barn i 2,5 år. Har precis börjat IVF-behandling

• Linha

Fösrökt snart 2 år och har gjort utredning med diagnosen Oförklarligt barnlösa.
    Har ätit två Pergokurer utan resultat och ska nu testa insemination.

• Cahela

Lo72: men har ni fått diagnosen slöa spermier är det väl en förklaring?

• BlackRosie

Hej tjejer
    Hur orkar man leva med tanken att man inte kommer att bli mamma?
    Jag är trött på att vara glad och positiv. Är skitkass på att hoppas och se ljust på framtiden. Är bara trött. Trött på allt.
    Min sambos 2 barn är 11+13 år (och jag vet att de tycker om mig) Med de suger bort all energi och glädje ifrån mig. För just då är Längtan efter mitt eget barn så mycket starkare, så det gör ont och jag tappar hopp o glädje till allt.
    Min sambo har så många gånger sagt, när jag varit ledsen och velat prata om min längtan efter barn "Vad har jag gjort för att förtjäna detta??!!"
    Sur o irriterad bara stirrat på mig. (Jag vet att han innerst inne är ledsen att det inte går och jag vet att han kämpat i dessa 6 år med mig)...
    Hur övertalar man sig själv att livet kan gå vidare ???

• Josephine

Vi har försökt i 4 år. Sambon har slöa spermier. Har precis kommit fram i Ivf-kön.

• rödbetan

Föröskt typ 10 år riktigt seriöst i 4 typ .. Utredda 2003 och började då hela iVFsnurren blev gravid 2004 men mf vecka 8 så inget positivt att komma med här än.

• Lamie

Vi har försökt intensivt i 3½ år, Påbörjade utredning 2003, inget fel på maken, jag har dock PCO och eventuellt Endometrios. Har blivit behandlad med Pergotime, just nu är fokus på min vikt då jag äter Metformin. På vår hemsida finns mer information om vad vi gått igenom sedan den dag vi sökte hjälp, www.sossie.dinstudio.se

Lycka till alla

• Tildalainen

Snart 5 år, diagnos ofrivilligt barnlösa, just nu ruvare efter mitt första FET. 5 år av ups-and-downs, jag hoppas att längtan och väntan snart är slut

• Tildalainen

Snart 5 år, diagnos ofrivilligt barnlösa, just nu ruvare efter mitt första FET. 5 år av ups-and-downs, jag hoppas att längtan och väntan snart är slut

• fafa

jag har försekt i snart fem år. diagnos är oförklade barnlösheten. jag håller på med ivf, men inga lyckade försök. jag har gjort två en färsk å den andra de tinade upp sa att jag hade mycket goda chans att bli gravid denna gång, men tyvärr så blev det inte. .... kram på er alla som kämpa på att bli föräldra, jag hoppas att en vacker dag vi kan alla skriva å säga att det är våras tur nu att bli färäldra.

• CarinaB

11 år sedan jag slutade med p-piller. Utredning förra året och oförklarlig barnlöshet konstaterades Litet minus på mina äggstockar som är lite föråldrade men inte mycket...
    Framme i IVF kön nu , sprayar hormoner och om 2 veckor är det dags.

Svar på tråden Vi som försökt i flera år - kanske enkät?