• Anonym

De skar bort toppen av min klitoris

Jag vill inte ta upp det som har hänt tidigare och varför de gjorde som de gjorde. För min del har det inte med religion att göra och jag har fått min förklaring. Så snälla lämna den delen och fokusera på det jag vill ta upp istället.

När jag var liten skar de bort toppen av min klitoris och jag blir inte upphetsad när min kille smeker min klitoris. Jag har varit hos barnmorskan och hon sa att de enda orgasm jag kan få är vid sex (när han är i mig). Men jag känner inte mig kåt när vi har sex. Det är skönt ibland men jag känner aldrig att jag vill komma. Jag har inte berättat för min kille än då jag inte är redo. 

Hur ska jag komma? Dvs. få orgasm?  

• Svar på tråden De skar bort toppen av min klitoris
  • Anonym
    Anonym (g-punkt) skrev 2011-11-07 21:10:10 följande:
    Men strunta då i att jaga klitorisorgasm och experimentera mer med t ex g-punkten... Det finns gott om filmer på porrfilmssajter som visar hur man får fontänorgasmer med hjälp av g-punktsstimulans och det finns så kallade g-punktstavar att köpa på de flesta sexleksakssajter.

Det finns kvinnor som kan komma utan någon fysisk stimulans, av att se porrfilm, av att bli kliade på ryggen, av att få bröstvårtorna smekta och slickade, av att bli penetrerade vaginalt eller analt med kuk, fingrar eller leksaker...  
    så lek och testa vad du tycker är skönt och försök att inte tänka på ditt "handikapp". 
    Jag kan leka och stoppa fingrar i mig själv men det händer liksom inget? jag bara trycker in och ut väldigt länge och det blir ganska långtråkigt...oftast känns det ingenting. Ibland kan jag känna "Oj vill så gärna mysa nu kanske bli pullad" och bli varm men sen när jag försöker leka själv så känns det ingenting..

Med andra ord: har aldrig tillfredställt mig själv...och det skrämmer mig..för om inte jag vet hur: hur ska då han veta? Vilket kommer sluta med att jag aldrig kommer få ha det skönt och då blir jag bara ledsen och vill gråta :/  
  • Tom Araya

Klitoris är som sagt betydligt större än bara det som syns.
    Även om de bara skurit av toppen kan ärrbildningen gjort klitoris okänsligare.
    Prova att använda olja eller glidmedel och massera klitoris hårdare på djupet.

Jag har verkligen fått anstränga mig för att lära mig smeka/fingerpulla min tjej så det känns skönt.
    Hon fungerar inte alls som andra tjejer jag varit med. Hon vill ha (för mig smått skrämmande) hård massage där man känner klitoris som en ganska hård knöl på djupet.
    Hon gillar även stimulering av G-punkten och anal stimulering.

• Anonym

Har testat lite nu denna vecka...jag känner lite skön känsla om jag har längre naglar. Men den sköna känslan varar bara 1min max sen blir det inte skönt längre

• Anonym (ledsen)

det kan också vara så att om du tar i för mycket så blir du tillfälligt lite bedövad o då är det svårare att fortsätta? funkar det inte alls med tex cirklar runt området där klitoris sitter?  tar du dig ordentligt med tid? det kan ta en stund före det känns riktigt skönt. det kan också vara bra att köpa hem lite glidmedel o använda direkt från början, ger en skönare känsla?

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-11-22 21:03:39 följande:
    det kan också vara så att om du tar i för mycket så blir du tillfälligt lite bedövad o då är det svårare att fortsätta? funkar det inte alls med tex cirklar runt området där klitoris sitter?  tar du dig ordentligt med tid? det kan ta en stund före det känns riktigt skönt. det kan också vara bra att köpa hem lite glidmedel o använda direkt från början, ger en skönare känsla?

Har tittat på olika glidmedel de senaste dagarna och jag njuter mer med små cirklar. Jag tror att det som händer i mitt liv påverkar mig en del. Jag är väldigt stressad just nu och kan inte riktigt slappna av. Jag tänker jämt varför jag sitter här och försöker få det skönt när jag har tusen andra problem.
  • Lördagkväll

Men du ts försök att släppa dina spärrar och undvik att tänka på det och utforska din egna kropp..

Sen får jag bara en liten tanke som poppar upp i bakhuvudet och det är: Du är inte asexuell då?  

• Anonym
    Lördagkväll skrev 2011-11-22 22:19:56 följande:

Men du ts försök att släppa dina spärrar och undvik att tänka på det och utforska din egna kropp..

Sen får jag bara en liten tanke som poppar upp i bakhuvudet och det är: Du är inte asexuell då?  

hoppas verkligen inte jag är det..hur ska jag veta de??
  • Anonym

Jag älskar min kille och han får mig att ha skönt när vi har sex, jag tycker om de och de är mysigt...nu när jag inte haft sex på 3 veckor (han är bortrest) vill jag ha det..jag blir varm och så...men aldrig fått orgasm.

• Lördagkväll

Det får vi hoppas, var som sagt bara en liten tanke som kom upp..

Hittade en sida, där kan du läsa på och se om det stämmer in på dig elelr ej, gör det inte det så antar jag att det bara är spänningar, stress och för mycket tankar..

http://asexuellt.blogspot.com/

• Anonym (hm)

Har du provat anal stimulans?
    Eller provat en orgasmgel, som Durex Play O? I ditt läge så skulle jag prova allt för det låter inge kul det där.
    Du får prova dig fram och mycket tror jag sitter i huvudet.

• Vildblomman

Kan du inte prata med din pojkvän, att tillsammans prova er fram vad som passar just dig? Tid, förståelse och glidmedel kan man komma långt med :)

• Anonym (läsa?)

Jag läser det du skrivit och funderar på om du kan få orgasm eller bli upphetad på det sättet över huvud taget.. Har du testat lästa sexiga noveller(sexnovell.se)? Hittar man någon novell som passar så blir man oftast upphetsad utan att smeka sig eller göra något annat. Testa det.

Fungerar inte det kanske det är lika bra att du slutar jaga orgasmer och istället bara njuter av att vara nära din kille. Använd mycket glidmedel vid sex(om det känns ok att ha det ändå).

Blir dock grymt intresserad över hur det kommer sig att någon har skurit dig endast i klitoris om det inte var religöst. Jajja.. du behöver förståss inte berätta om du inte vill, men det skulle vara väldigt intressant att veta.

• Anonym (kille30)

Nu har jag ingen som helst aning om hur just du ser ut och hur mycket som tagits bort.
    Alla kvinnor är olika känsliga och på olika ställen omkring klitoris.

Jag har träffat dom som inte tål beröring direkt på klitoris utan får stimuleras på de delar som ligger djupare runt omkring skänklarna och upp mot blygdbenet...man får experimentera och då kan du behöva trycka hårdare.

En sak jag brukar göra på tjejer som inte har så mycket känsel på klitoris är att trycka bak huvan eller förhuden som täcker klitorisollonet. Förstår du hur jag menar?
    Har du huvan/förhuden kvar eller är den bortskuren?

Men som många påpekar sex och orgasm handlar mycket om det som händer 20 cm ovanför axlarna =)

Lycka till och hoppas du fick lite tips och ideér

• Queenie70
    Anonym (läsa?) skrev 2011-11-23 10:21:07 följande:

Jag läser det du skrivit och funderar på om du kan få orgasm eller bli upphetad på det sättet över huvud taget.. Har du testat lästa sexiga noveller(sexnovell.se)? Hittar man någon novell som passar så blir man oftast upphetsad utan att smeka sig eller göra något annat. Testa det.

Fungerar inte det kanske det är lika bra att du slutar jaga orgasmer och istället bara njuter av att vara nära din kille. Använd mycket glidmedel vid sex(om det känns ok att ha det ändå).

Blir dock grymt intresserad över hur det kommer sig att någon har skurit dig endast i klitoris om det inte var religöst. Jajja.. du behöver förståss inte berätta om du inte vill, men det skulle vara väldigt intressant att veta.

Kvinnlig omskärelse som detta ju handlar om handlar egentligen inte alls om religion, utan praktiserar hos både kristna, muslimer och olika naturreligioner. Det är en sedvänja som snarare är kopplat till vissa geografiska områden. Att man sedan inkorporerat denna sedvänja i olika religioner är ju en annan sak. På vissa håll tror man att klitoris är farligt, och att om ett barn som föds kommer i kontakt med klitoris så dör det under förlossningen. Ofta handlar det i grund och botten om ett försök att kontrollera kvinnans sexualitet.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2011-11-22 22:49:21 följande:
    Jag älskar min kille och han får mig att ha skönt när vi har sex, jag tycker om de och de är mysigt...nu när jag inte haft sex på 3 veckor (han är bortrest) vill jag ha det..jag blir varm och så...men aldrig fått orgasm.

inte sjutton är du asexuell med de här känslorna??
    jag har fått jobba oerhört mycekt för att hitta orgasmen, exprimenterat o åprovat o till sist kommit fram tilla tt strunta i m¨ålet o bara satsa på skönt. o samma med en partner. satsa på skötn o JA-känslan. alltså med ja-känslan menar jagatt man känenr at man vill, vill ha sex, vill stanna kvar, vill fortsätta. men se det itne soma tt det måste lsuta på ett särskilt sätt. det måste inte finnas a till ö. det funkar lika fint med a-u eller a till d beroende på vad du vill just då! 
Svar på tråden De skar bort toppen av min klitoris